منو

رهبر انقلاب: دشمن برای خواص برنامه دارد/ نتیجه انتخابات پرشور افزایش اقتدار ملی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش تاکید کردند: وظیفه خواص سنگین است، نتیجه غفلت خواص از وظیفه خود ضربه‌های سنگین تاریخی به ملت خواهد بود

۱۶ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش ایستار،  جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دیدار کردند.

این دیدار در آستانه نوزدهم بهمن ماه (روز نیروی هوایی ارتش) و سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با امام امت در کوران انقلاب، بدلیل تقارن این روز فرخنده با سالروز مبعث رسول مکرم اسلام و‌ دیدار جمعی از کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی با ولی امر مسلمین جهان، امروز برگزار شد.

به گفته امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش تمامی پایگاه‌های هوایی ارتش به صورت آنلاین در این جلسه شرکت دارند.

مهمترین محورهای بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار به شرح ذیل است:

– وظیفه خواص سنگین است بایستی جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف شود.

– نتیجه غفلت خواص از وظیفه خود ضربه‌های سنگین تاریخی به ملت خواهد بود. ما در تاریخ اسلام از این حوادث زیاد داشتیم.

– جبهه دشمن برای خواص برنامه دارد. جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی خواص در جامعه و ایجاد تردید و تعلل در آنان مهم‌ترین برنامه دشمن است.

– خواص می‌توانند برای برگزاری انتخابات پرشور نقش‌آفرین باشند. نتیجه انتخابات پرشور افزایش اقتدار ملی است.

– حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشانه اقتدار ملی است. حضور مردم در راهپیمایی امسال نیز به فضل الهی پرشور خواهد بود.

– خواص در دنیای اسلام در قبال موضوع غزه وظیفه دارند. خواص دنیای اسلام باید درخواست عمومی برای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را به وجود آورند.

– خواص عناصر شتاب‌دهنده جامعه هستند. خواص با فکر و شناخت و تشخیص عمل می‌کنند و تابع جو نیستند.

– پیش از انقلاب عناصری از نیروی هوایی با بنده مرتبط بودند. دوست بودیم، می‌آمدند میرفتند.

– در نیرو عناصر مؤمن فراوان بودند، اما رؤسای نیرو متعلق به آمریکا بودند. ابزار نیرو، جنگنده‌ها و بقیه‌ی ابزاری که در نیرو بود متعلق به آمریکا بودند. ملک آمریکا بودند. بله، پولش را ایران داده بود خریده بود اما مال آمریکا بود. اختیارش دست آمریکا بود. اختیار فرماندهانش هم دست آمریکا بود.

– این نیروی هوایی را عناصر مؤمن نیروی هوایی از آمریکایی بودن تبدیلش کردند به ایرانی بودن؛ نیروی هوایی را کردند ایرانی، ایرانی شد. فرمانده‌اش ایرانی، عناصرش ایرانی، تصمیم‌گیرهایش ایرانی، تجهیزاتش ایرانی، بله ساخت آمریکا بود اما مال ایران بود، دیگر جرأت اینکه دست بزنند را نداشتند.

– نیروی هوایی یک چنین سابقه‌ای دارد؛ یعنی پیش‌ّبرندگی‌اش و قدرت تحول‌آفرینی در درون نیرو و در کارکرد نیرو یک چنین نمونه‌های روشن و بارزی را به ما نشان داد.

– نیروی هوایی در پیوستن به انقلاب سبقت گرفت. البته ارتش، بدنه‌ی ارتش یک بدنه‌ی سالم و مردمی و مسلمان و مؤمنی بود، به انقلاب پیوست به راحتی. اما از همه جلوتر نیروی هوایی بود. اولاً با بیعت روز نوزدهم بهمن که آمدند آن حادثه‌ی عجیب را به وجود آوردند، بعد با مقاومتشان در مقابل نیروی گارد شاه. این پیشگامی که انجام گرفت شد شتاب‌دهنده‌ی انقلاب.

– در همه‌ی زمانها نیاز به شتاب‌دهنده وجود دارد. چرا؟ برای خاطر اینکه حرکتهای بزرگ و هدفدار در مواقع زیادی مبتلا میشوند به رکود حالا ولو توقف هم نه، اما به کندی و سستی. حرکتهای بزرگ اینجور است.

– حرکت‌های اجتماعی دچار این آفت‌ها می‌شوند. آفت کند شدن آفت توقف پیدا کردن آفت به عقب برگشتن. این حرکت اگر بخواهد ادامه پیدا کند شتاب‌دهنده لازم دارد.

– این شتاب‌دهنده برای چیست، برای اینکه حرکت کند نشود. در مقابل کارهای بزرگ احساس رعب و وحشت به وجود نیاید. وقتی که یک کار بزرگی میخواهد انجام بگیرد، احساس ناتوانی، احساس حقارت در مجموعه‌ی عمل کننده به وجود نیاید. شتاب‌دهنده اینجاها نقش ایفا میکند.

– اما شتاب دهنده کیست. شتاب‌دهنده به تعبیر بنده آن چیزی است که ما به آن می‌گوییم خواص، خواص، خواص جامعه.

– خواص یعنی چه. خواص یعنی آدم‌های نام و نشان دار، آدم‌های مثلاً با سواد دانشمند؟ نه، خواص به این معنا نیست؛ خواص یعنی آن مجموعه‌ی انسانهایی که در کار خود با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل میکنند. تابع جو نیستند.

– خوشبختانه در کشور ما و در ملت ما خواص در اقلیت نیستند. کسانی که از روی نقشه، فکر، تشخیص اقدام می‌کنند، کار می‌کنند، تصمیم می‌گیرند، در سطح کشور گسترده است. این از برکات انقلاب است.

– اینها می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. اینها میتوانند در موارد حساس برای کشور کار انجام بدهند. وظیفه‌ی اینها وظیفه‌ی سنگینی است.

– اینها بایستی جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف بشود. اگر خواص جامعه از این وظیفه غفلت بکنند، حوادثی که پیش خواهد آمد، ضربه‌های تاریخی به ملتها میزند.

– امروز جبهه‌ی دشمن برای خواص برنامه‌ی خاص دارد، برای خواص در کشور خود ما و در خیلی از جاهای دیگر برنامه دارند، اینها را دچار تردید کنند، دچار تأمل کنند، دچار تعلل کنند، احیاناً چرب و شیرین دنیا را به اینها بچشانند، اینها را جذب کنند برای اینکه در بزنگاهها، در نقاط حساس، در آن جایی که لازم است که یک اقدامی انجام بدهند، انجام ندهند و آن شتابدهندگی‌ای که از خواص متوقع است، آن صورت نگیرد. برنامه دارند برای این کار. وظیفه‌ی خواص این است. باید تردیدافکنی و شک‌آفرینی دشمن را خنثی کنند


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.