منو

در ششمین روز از دهه فجر؛ یک طرح صنعتی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در رفسنجان بهره برداری شد

طرح صنعتی بازیافت مس با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این آیین که با حضور معاون امور عمرانی فرمانداری، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین برگزار شد اظهار کرد: رفسنجان اشتغال کشاورزی را از سال ها پیش اشتغال را بر پایه تک محصولی پسته  رونق داده و با توجه به وجود مشکلاتی اعم از کمبود آب، تغییرات اقلیمی و غیره باید در کنار حفظ کشاورزی، به صنعت هم اهتمام ویژه داشت و خوشبختانه رفسنجان از دو سال اخیر گام های موثری در اجرای طرح های صنعتی برداشته که مایه خرسندی است.

وی افزود: بازیافت مس طرحی است که اشتغالزایی خوبی را رقم زده و‌چراغ ۱۰۰ خانه را با این اشتغال روشن کرده است.
رضایی بیان کرد: طرح توسعه ای صنعت بازیافت مس را حمایت خواهیم کرد تا اشتغال در این مجموعه افزایش یابد.

در ادامه مهندس منصور درتاج رییس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان هم در این آیین اظهار داشت: در. کنار حفظ کشاورزی شهرستان، از تمامی امکانات در راستای بهره وری از صنعت مس استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در راه اندازی مجموعه بازیافت مس ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که مس سرباره دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد عیار مس از سرچشمه به اینجا انتقال میابد و  تبدیل به بلیستر مس با عیار بالای ۹۹ درصد شده و برای فرآوری به مجتمع مس سرچشمه ارسال می شود.

سید محمد قرشی‌ مدیر عامل این واحد هم اظهار کرد: از سال ۹۷ برای دریافت زمین مورد نیاز از اداره امور اراضی اقدام کردیم و سال ۱۴۰۰ زمین تامین شد و زیرساخت های اب، گاز، برق و غیره هم‌فراهم کردیم.

وی افزود: خوشبختانه در این زمینه برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و برای اجرای طرح توسعه ای در این واحد نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان داریم تا بتوانیم اشتغال را به ۲۰۰ نفر افزایش دهیم.

این مجموعه بازیافت مس در کیلومتر ۱۷ جاده یزد راه اندازی شده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.