منو

گذری بر اقدامات یک ساله دولت سیزدهم در رفسنجان

فرماندار رفسنجان در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مسئله جهاد تبیین، به تبیین دستاوردهای دولت طی یک‌سال اخیر در این شهرستان پرداخت

۲۰ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، حسین رضایی در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: در حوزه آب که بزرگترین مسیله تنش زا در رفسنجان است، ابرپروژه های فعال در شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان این‌که هم سرعت و هم حجم کار نسبت به گذشته خوب است گفت: خوشبختانه بحث انتقال آب خلیج فارس  به رفسنجان پیگیری انجام شده و با سفر رییس جمهور به شهرستان و بازدید از این پروژه توانستیم تخصیص ۱۰ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی را دریافت کنیم که در اجرای این پروژه ۱۶ کیلومتر کانال زنی و حفاری انجام شده و تا قبل از شروع فصل گرما آب به مدار بهره برداری خواهد رسید.

رضایی در زمینه تاسیس فاضلاب شهری هم گفت: اجرای این پروژه سال ها بود که به توافق شرکت ها نمی رسید و خوشبختانه ماه های اخیر با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در استانداری این تفاهم‌نامه امضا شد و هفت هزار کیلومتر شبکه آب فاضلاب رفسنجان باید اجرا شود و  ۴۵۰ لیتر در ثانیه آبی که بلااستفاده است در این راستا برای صنعت بازیابی خواهد شد.

وی ادامه داد: هزینه اجرای آن‌هم ۱۵ هزار میلیارد تومان است که از محل اعتبارات شرکت ملی صنایع مس ایران تامین می شود.

رضایی با اشاره وجود ارسنیک در آب آشامیدنی رفسنجان تصریح کرد: روند اجرای پروژه تصفیه خانه آب مرکزی رفسنجان هم که از دو سال پیش آغاز شده بود با کندی مواجه بود و خوشبختانه مشکل رفع شده و قطعا در سال آینده آب آشامیدنی سالمی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رفع کم آبی روستاهای رفسنجان با کمک سپاه

وی خاطرنشان کرد: بحث رفع کم آبی و افت فشار آب روستاهایی در رفسنجان هم توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  ۶۷۰ میلیارد تومان برای ۱۱۳ روستای نوق، کشکوییه، خنامان و کبوترخان در حال اجراست.
رضایی زحمات سپاه در آبرسانی به روستاهای رفسنجان قابل تقدیر دانست و افزود: همچنین امسال  ۱۴ حلقه چاه پدافندی در رفسنجان حفر شده و هفت حلقه چاه آب آشامیدنی هم برای رفع مشکل حومه شرقی و یک حلقه هم برای حومه غربی در حال حفر است تا در تابستان با مشکل کم ابی مواجه نشویم.
وی ادامه داد: تا کنون در رفسنجان نمایندگی اتاق بازرگانی وجود داشت که با پیگیری های لازم، این شهرستان صاحب اتاق بازرگانی شد تا همه کشاورزان و صنعتگران در این اتاق جمع شوند و تصمیمات سازنده در حوزه صنعت و کشاورزی اتخاذ شود.
رضایی خاطرنشان کرد: انجمن ذینفعان آب در سال گذشته تشکیل شد و تقریبا ازهمه بخش های شهرستان نمایندگانی داریم تا در مسایل حوزه آب کشاورزی تصمیم‌گیری شود.

۱۵۰ میز خدمت در روستاهای رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: یکی از اقدامات و تاکیدات رییس جمهوری حضور مسیولان در جمع مردم است لذا از سال گذشته در ۱۵۰ روستا حضور یافتیم و‌میز خدمت تشکیل دادیم.
وی افزود: مشکلات روستاها در همه زمینه ها اعم از اشتغال، آب، عمران، ورزش، جاده ای و غیره احصا و جمع آوری شد و در کارگروهی در حال رسیدگی و رفع آن ها هستیم تا رفاه عمومی به جامعه روستایی هم تزریق شود‌.

مطالبات جاده ای در مسیر ساماندهی

فرماندار رفسنجان به جاده های حادثه خیز شهرستان یعنی داوران، نوق و کشکوییه اشاره و افزود: مسایلی در بحث جاده ها از مطالبه های مردم بود ما شاهد تصادفات منجر به فوت در این جاده ها بودیم که   ساماندهی آن ها در دستور کار مسیولان قرار گرفت و با پیگیری ها و رایزنی های لازم عزممان را در دوبانده سازی، شانه سازی و نصب علایم راهنمایی و رانندگی و هر آنچه که به کاهش حوادث ترافیکی و جاده ای بینجامد جزم کردیم.

وی ادامه داد: جاده داوران از سال ها پیش از انقلاب اسلامی جاده ای با استاندارد روستایی بود و سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این مسیر به زرند وصل شد و‌ از آن زمان ترددها به خراسان و دیگر استان ها در این جاده انجام می شود همچنین ایجاد روستاهای گردشگری در جوار این محور عاملی دیگر در افزایش ترافیک این جاده است لذا برای کاهش تصادف ها از سال گذشته اقدامات مطلوبی در دست اجراست.
رضایی ادامه داد: امسال هم با کمک شهرداری و شرکت مس دوبانده سازی ۱۳ کیلومتر تا تقاطع دهستان فردوسیه آزادگان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تانکر های سوخت و کامیون ها از داخل شهر تردد داشتند مسیر کمربندی شرقی را تعریف کردیم و در حال اجراست تا این خودروهای حمل و نقل سوخت و بار از داخل شهر تردد نکنند که خطرافرین است.

سوخت ابزار مهم مقابله با سرمازدگی

وی از تخصیص سوخت برای مقابله با سرمازدگی در نیمه اول فروردین امسال که مقارن بود با بروز سرما، گفت و افزود: یکی از ابزار مهم مقابله با پدیده سرمازدگی سوخت است که در شب های که سرما محصول کشاورزی را نابود می کند می توان با روشن کردن سوخت در باغ ها محصول را از نابودی نجات داد.
رضایی ادامه داد: لذا با پیگیری های لازم از رفسنجان و استاندار کرمان از طریق وزارت نفت سامانه تخصیص سوخت به کشاورزان پسته کار تعریف شد.

وی تصریح کرد: در شب های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ فروردین اوج سرما، یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر سوخت به کشاورزان تخصیص یافت و امسال هم اسفند ماه کار مقابله با سرمازدگی را در راستای نجات محصول سال آینده شروع خواهیم کرد.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه رفسنجان فاقد ایستگاه هواشناسی است و با تلاش های فراوان ۱۴ ایستگاه هواشناسی با کمک بخش خصوصی و دولتی تامین شده تا در نقاط مختلف نصب و راه اندازی شوند از رفع مشکل خاموشی های برق در آستانه برداشت محصول پسته سخت گفت و افزود: خاموشی چاه موتور ها، استاندارد اجباری و رفع تعهد ارزی از مشکلات عمده کشاورزان بود که خوشبختانه با پیگیری ها توانستیم به نتایج خوب برسیم به طوری که  رفع تعهد ارزی در برنامه هفتم قابل اجرا خواهد بود و استاندارد اجباری هم از محصول صادراتی پسته برداشته شده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.