منو

آیین نکوداشت مصطفی رحماندوست در کرمان برگزار شد

نکوداشت مصطفی رحماندوست شاعر نام‌آشنای دنیای کودکان به همت مجتمع فرهنگی‌ آموزشی ریحانه و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، مراسم نکوداشت مصطفی رحماندوست در سالن مجتمع فرهنگی‌آموزشی ریحانه با حضور شاعر شناخته‌شده و محبوب دنیای کودکان و سخنرانی اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، محمدعلی گلاب‌زاده مدیر پژوهکده کرمان‌شناسی، حسیخانی رئیس بنیاد ایرانشناسی استان کرمان و امیری خراسانی رئیس پیشین دانشگاه شهیدباهنر کرمان ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

آیین نکوداشت مصطفی رحماندوست در کرمان برگزار شد
بنابر این خبر، اکبر خدادادی مدیرکل کانون کرمان در آیین نکوداشت مصطفی رحماندوست با خوانش این بیت که«نیست سری کز تو پرآشوب نیست، این همه هم خوب شدن خوب نیست» و تبریک ایام ولادت باسعادت امام حسین(ع) بیان کرد: نکوداشت استاد مصطفی رحماندوست نکوداشت روح کودکی، مهربانی، فرزانگی و خرد است.
وی با اشاره به نقش تاریخی که اساتیدی چون ایشان ایفا کرده‌اند گفت: تاریخ ادب پارسی در مواردی دوره کودکی و نوجوانی را به رسمیت نشناخته و آثار اساتیدی چون ایشان باعث درک بهتر زیست جهان کودکی و نوجوانی شده است.
خدادادی با یادآوری آثار ماندگار و نقش این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در تولید رسانه برای کودکان و نوجوانان افزود: استاد رحماندوست که صفت دوستی و رحمانیت را توامان داراست توانسته بر جان و جهان چندین نسل تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به کارنامه پر برگ و بار رحماندوست تصریح کرد: تنها شعر ارجمند انار که توصیف زیبایی از یکی از زیبایی‌ها و آفریده‌های خداوند است کافی است که ما آفریدگار این اشعار را یکی از مظاهر زیبای خداوند بدانیم.
او با توجه به آثار و فعالیت‌های رحماندوست در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  تشریح کرد: کانونی‌ها به وجود و فعالیت‌های ایشان افتخار می‌کنند و این دوستدار کودک و نوجوان را قدر می‌نهند.
خدادادی در پایان اشعاری در وصف امام زمان(عج) و عشق جاودانه قرائت کرد.

آیین نکوداشت مصطفی رحماندوست در کرمان برگزار شد

این در حالی است که، مصطفی رحماندوست شاعر کودک و نوجوان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم در نوبت تکریم و سخنرانی‌اش اظهار داشت: من هیچ کاری نکردم جز اینکه بچه‌های شما را دوست داشتم و در مقابل پیشنهادات زیادی که برای پست‌های مختلف داشتم کار با بچه‌ها را انتخاب کردم و شما هم آثار من را دوست دارید و پاداشم را گرفتم.
وی با اشاره به جشنواره کتاب کودک کرمان در سال ۸۳ که بزرگترین رویداد ادبیات کودک و نوجوان ایران بود افزود: بزرگترین افتخارم نوشتن بیش از چهل سال  برای بچه‌ها است. اگر برای رضای خدا برای بچه‌ها کار کنید مطمئن باشید به پاداش دنیای‌اش هم می‌رسید.
رحماندوست در ادامه چهار هدف سال‌های کاری‌اش را این‌چنین تشریح کرد: اول اینکه وظیفه خودم می‌دانم چطور بچه‌ها را شاد کنم. دوم اینکه کمک کنم بچه‌ها روی پای خودشان بایستند حتی اگر اشتباه کنند. سوم هدف از آثارم این است که بچه‌ها خلاق بار بیایند. خلاقیت گمشده بچه‌های ماست و آخرینش این است که همدیگر را به رسمیت بشناسیم.
این مراسم به همت موسسه فرهنگی‌آموزشی ریحانه و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه شهیدباهنر، بنیاد ایران‌شناسی، انجمن ایرانی تاریخ و اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان برگزار شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 18 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.