منو

تولید محصول بدون سم در رفسنجان و انار

سال گذشته در رفسنجان نزدیک به 50 هزار هکتار گوگردپاشی انجام شد و در شهرستان انار در 15 هکتار که به خوبی آفات کنترل شد .

۲۱ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار، حسین رضایی اظهار داشت: با توجه به اینکه 50 درصد باغات پسته کشور در استان کرمان واقع شده و بیشتر سطح بارور است، کوددهی در این زمان بسیار مهم است به ویژه کودهای پتاسه کمک می‌کند که باغات به خوبی تغذیه شوند.

مدیرعامل انجمن پسته ایران ادامه داد: کودهای سولوپتاس 100 درصد قابل حل در آب و مناسب برای این زمان است.

وی با اشاره به موضوع نمونه‌برداری از برگ، تصریح کرد: کارهای تغذیه‌ای را باید بر اساس الگویی انجام دهیم که از 15 تیرماه تا 15 مردادماه با نمونه‌برداری از برگ انجام و کمبودهای درختی را پی می‌بریم.

رضایی با اشاره به اینکه سال‌هاست که محصول با آفات درگیر است و جمعیت آفت پسیل بالاست، بیان کرد: با ورود گوگرد، دو، سه سالی است که باغداران استفاده کردند و روی مغز کال و رسیده چیزی از باقی‌مانده آن روی محصول نشان داده نشده و محصولی بدون سم تولید شده است که بیشتر باغداران مجرب به سمت استفاده از گوگرد رفتند و جواب گرفتند و فشار سم از روی باغات برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه آفت پسیل خسارت زیادی دارد و تا دو، سه سال آینده محصول را تحت تأثیر قرار می دهد،عنوان کرد: سال گذشته در رفسنجان نزدیک به 50 هزار هکتار گوگردپاشی انجام شد و در شهرستان انار در 15 هکتار که به خوبی آفات کنترل شد و این روش دوام زیادی دارد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.