منو

تشکیل گشت ویژه بهداشتی در رفسنجان

تا پایان هفته گشت ویژه بهداشتی در شهرستان فعالیت خود را شروع خواهد کرد و با متخلفان به طور جدی برخورد خواهد شد. امنیت سلامت مردم در حال حاضر وظیفه اصلی ما قرار دارد .

۲۳ تیر ۱۳۹۹


به گزارش ایستار، ستاد واکنش سریع بیماری کرونا با حضور فرماندار و رئیس علوم پزشکی رفسجان برگزار شد.

دکتر جمالزاده با اشاره به وضعیت قرمز رفسنجان بیان کرد:
تقریبا در دو ماه اخیر بعد از تعطیلات عیدفطر ،بازگشایی مشاغل ،شروع فصل گرما وباور اشتباه که در فصل گرما امکان انتقال کاهش میابد و تجمعات (مراسم اعزا ، عروسی و مهمانی های خانوادگی)عامل شیوع چشمگیر ویروس کووید ۱۹ شدند.
وی خاطر نشان کرد:از اسفند ماه هیچ زمان در استان۱۲ مرگ براثر بیماری کرونا در یک روز نبوده اما در ۲۴ ساعت گذشته این اتفاق افتاده است. در حال حاضر ۳۲ نفر بستری و ۴ نفر Icu در بیمارستان حضور دارند.
دکتر جمالزاده رئیس علوم پزشکی رفسنجان در زمینه انتقال ویروس کرونا تاکید کرد:در تمام گروهای سنی انتقال بیماری وجود دارد از نوزاد ۱۴ تا افراد مسن ۹۰ ساله به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شدند. مبتلایان جدید از کسبه بازار ،کارد درمان و بهداشت ،کارمندان و کارگران هستند.با حفظ فاصله گذاری ،استفاده ماسک و عدم شرکت در تجمعات از شیوع کرونا جلوگیری کنید.

فرماندار در این جلسه با توجه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد :
این بیماری به صورت زنجیر وار همه را در برمیگیرد حتی مقامات استانی به این بیماری مبتلا شده اند و داشمندان ، ورزشکاران و سیاست مداران زیادی برا اثر این بیماری از دست داده ایم . با رعایت پروتکل های بهداشتی باعث قطع این زنجیره شویم.

وی در ادامه عنوان کرد :تا پایان هفته گشت ویژه بهداشتی در شهرستان فعالیت خود را شروع خواهد کرد و با متخلفان به طور جدی برخورد خواهد شد. امنیت سلامت مردم در حال حاضر وظیفه اصلی ما قرار دارد .

فرماندار اظهار داشت :
مردم تجمعات را به پلیس ۱۱۰ اصلاع دهند،تالارها برای ادامه فعالیت خود پروتکل ها را جدی بگیرند با حضور کارشناس علوم پزشکی در هر مجلس،ادارات دولتی به افرادی که ماسک استفاده نکرده اند خدمات ارائه ندهند، اگر ارایشگاه های مردانه پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند از ادامه فعالیت انها معذور هستیم.


فرمانده سپاه شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت پسته و وجود بیماری کرونا، برای جلوگیری از مهاجرت کارگران فصلی به شهرستان سپاه آمادگی دارد که کارگران محلی را برای کمک به برداشت پسته سازماندهی کند.
وی در ادامه از فعالیت برخی قهوه‌خانه ابراز نگرانی کرد و گفت: در یک فضای کوچک تعداد زیادی افراد بدون ماسک حضور دارند که می‌طلبد نسبت به این معضل قاطعانه برخورد شود چراکه علاوه بر آسیب اجتماعی در مسئله شیوع کرونا هم می‌تواند نقش پررنگی داشته باشد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.