منو

تشکیل تیم ویژه نظارتی با حضور نماینده ی دادستان

با استفاده از ماسک(۹۵در جلوگیری از انتقال ویروس) ،فاصله گذاری اجتماعی ،ضدعفونی سطوح و عدم حضور در محیط های سر بسته باعث کنترل بیماری شویم.

۲۴ تیر ۱۳۹۹


به گزارش ایستار دکتر جمالزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به آمار مبتلایان کرونا اظهار داشت: از ۹۱۹ تستی مثبتی که در سطح شهرستان های رفسنجان و انار انجام شده است.۸۲۸ مورد در رفسنجان و ۸۴مورد در انار بوده و ۴۹ درصد مبتلایان به کووید ۱۹ را بانوان در برگرفته اند. همچنین ۴۳ مورد از کادر بهداشت ودرمان و غیر درمانی به کووید ۱۹ مبتلا شده اند. جمالزاده ادامه داد: از ۹۱۹ تست مثبت کرونا ۲۱۹ نفر انها را افاغنه در برگرفته اند، و میانگین سن مبتلایان ۴۲ سال است.

جمالزاده با اشاره به مرگ مبتلایان به کرونا بیان کرد:
متاسفانه تا امروز ۲۲ نفر فوتی در رفسنجان /انار بوده است .عامل اصلی انتفال کووید ۱۹ شرکت در تجمعات و مراسم های خانگی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در محل بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا بیشتر مبتلایان باهم نسبت فامیلی داشته اند بنابراین ارتباط بین خانواده ها باعث انتقال این ویروس خواهد شد.نگرانی اصلی ما افراد پرخطر (سالمندان ، افراد دیابتی وفشار خونی )خانواده ها هستند زیرا فرزندان خانواده میتوانند ناقل بدون علامت باشند باعث انتقال بیماری شوند باید برای سلامتی افراد پرخطر مراقبت های بیشتری انجام دهیم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی درزمینه راه اندازی ازمایشگاه برای تست کووید ۱۹ عنوان کرد:تقریبا تا اواخر فروردین ماه نمونه های ازمایشی به کرمان منتقل میشدند اما بعداز این مدت با همت شهر داری ازمایشگاه انجام تست کرونا در کریم اباد دایر شد‌. اما اکنون به دلیل فصل گرما ونبود بیماری های تنفسی مبنای هر عارضه تنفسی را کرونا در نظر خواهیم گرفت.

جمالزاده در زمینه مصوبات ستاد کرونای شهرستان تاکید کرد: تصمیم گیری های ستادکرونای شهرستان با توجه به مصوبات ستادکرونا در استان و کشور است.از جمله این مصوبات تعدادی از دستگاه ها باید نظارت بر زیر مجموعه های خود را در برگیرند (اداره تبلیغات نظارت برمساجد) ،تشکل تیم نظارتی ویژه با حضور نماینده ی دادستان که برخورد قانونی انجام شود،مراسمات در ارامستان با عدم پخش مواد غذایی ومداحی انجام خواهد شد،تعطیلی قهوه خانه های بدون مجوز،راه اندازی دوباره کارگاه های تولید ماسک با همیاری مردم و بسیج،براساس چک لیست های مورد نظر در یک هفته کلیه فروشگاه های مواد غذایی بازید خواهند شد.

وی در ادامه گفت:
۲۱۱مورد از بازدیدهای انجام شده و۱۳۸ مورد از اماکن عمومی به دلیل تخلفات پلمب شده اند. ۱۳۶۰۰ بازدید از مراکز تهیه توزیع و طبخ غذا از اول اسفند تا کنون انجام شده است. ۴۶۵۰ بازدید از اماکن عمومی شامل پمپ بنزین‌ها و مساجد انجام شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی رفسنجا در اخر یاد اورشد:با استفاده از ماسک(۹۵در جلوگیری از انتقال ویروس) ،فاصله گذاری اجتماعی ،ضدعفونی سطوح و عدم حضور در محیط های سر بسته باعث کنترل بیماری شویم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پانزده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.