منو

کارفرمایان استان کرمان بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: کارفرمایان بیمه شده تامین اجتماعی در استان کرمان بالغ بر هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکارند.

۲۶ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از تسنیم، علی حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به منظور توسعه، گسترش و پوشش انواع بیمه‌های اجتماعی و استقرار نظام هماهنگ و متناسب برنامه‌های آن به موجب قانون شکل گرفته و در واقع جزو سازمان‌های عمومی غیر دولتی محسوب می‌شود اظهار داشت: در استان کرمان بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: 120 هزار خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان کرمان هستند که مستمری بگیر بازنشسته، از کارافتاده و خانواده‌های از کارافتادگان را شامل می‌شود و ماهانه 300 میلیارد تومان مستمری به آنها پراخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان در حال حاضر 52 هزار و 300 کارگاه تامین اجتماعی فعال داریم گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است و براساس حق بیمه‌ها و منابعی که دریافت می‌کند تعهدات سنگین خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه درخواست ما از کارفرمایان ارسال به موقع لیست و پرداخت حق بیمه کارکنان است ادامه داد: کارفرمایان بیمه شده تامین اجتماعی در استان کرمان بالغ بر هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکارند.

حسینی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی به موجب قوانین و مقرارات تعهدات بلندمدت و کوتاه مدتی نسبت به افراد تحت پوشش جامعه هدف خود ارائه می‌کند افزود: پرداخت مقرری بیمه بیکاری یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگان است.

وی با بیان اینکه کسی که بیکار می‌شود یک ماه فرصت دارد به ادارات کار مراجعه کرده و طرح دادخواست کند گفت: تعیین و تشخیص برقراری مقرری بیمه بیکاری به عهده اداره کار است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان بیان کرد: از زمانی که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمه شده را به تامین اجتماعی معرفی کند در صورتی که لیست بیمه و حق بیمه این بیمه شده تا زمان اشتغال به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده باشد ظرف یک هفته حکم بیمه بیکاری صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان یک ماه فرصت ارسال لیست بیمه را دارند و به عبارتی لیست بیمه هر ماه تا پایان ماه بعد ارسال می‌شود گفت: این فرصت یک ماه باعث تاخیر در برقراری بیمه بیکاری افراد می‌شود و برقراری بیمه بیکاری در بازه زمانی یک ماه تا 45 روز انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند بیان کرد: حجم مراجعات به سازمان زیاد است و برای دسترسی آسان و سریع مردم به این خدمات تامین اجتماعی ارائه خدمات را غیرحضوری کرده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 15 هزار نفر بیمه شده قالیباف و صنایع دستی شناسه‌دار در استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: چند سالی است که سهمیه جدیدی برای بیمه شدگان قالیباف به استان کرمان واگذار نشده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه این بیمه شدگان مشمول 20 درصد معافیت سهم کارفرما هستند و با پردخت 7 درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند افزود: به این جهت نیاز به تامین بودجه از مرکز است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.