منو

جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی در استان کرمان اعلام شد

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان جزئیات اجرای قانون اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی در استان کرمان را اعلام کرد.

۳۱ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از تسنیم، علی شفیعی صبح امروز در جلسه شیوه نامه قانون تابعیت که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد با بیان اینکه فرمانداران نقش مهمی در اجرای قوانین مربوط به حضور اتباع بیگانه در استان کرمان دارند اظهار داشت: تفویض اختیار به فرمانداران برای ارایه خدمات به اتباع بیگانه برابر قانون در دستور کار اداره کل اتباع بیگانه استان در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان استان نمونه در بحث هماهنگی بین بخشی بوده و همیشه در کشور در این زمینه الگو بوده است گفت: نیروی انتظامی، اطلاعات، ثبت احوال و اداره کار همکاری خوبی با ما داشتند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با بیان اینکه راه‌اندازی کنسولگری افغانستان در شهر کرمان در دستور کار است افزود: هماهنگی‌های لازم انجام شده و امیدواریم به‌زودی این کنسولگری در مرکز استان کرمان راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه آئین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به تصویب هیئت دولت رسیده است گفت: بر اساس این آیین‌نامه استانداری‌ها به همراه سازمان ثبت احوال و همچنین دفاتر نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور، مسئول اجرای آیین‌نامه هستند.

شفیعی ادامه داد:  فرزندان زنان ایرانی که به سن 18 سالگی رسیدند و حتی در صورت فوت و یا طلاق مادر هم می‌توانند از مزایای این قانون استفاده کنند و برای فرزندان خود تابعیت ایرانی بگیرند.

وی با بیان اینکه این قانون فقط مشمول زنان ساکن داخل کشور نیست افزود: زنان ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و در خارج ازدواج کرده‌اند هم می‌توانند برای فرزندان خود تابعیت ایرانی بگیرند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با بیان اینکه اجرای قانون نیازمند بررسی دقیق دارد و همه دستگاه‌های ذی ربط باید همکاری ویژه داشته باشند تصریح کرد: ضرورت دارد فرمانداران با اجزای قانون آشنایی داشته باشند.

وی بیان کرد: اجرای این قانون در تمام شهرستان‌های استان است و اینگونه نیست که فقط در شهرستان‌هایی که اتباع بیگانه حضور دارند اجرا شده و در شهرستان‌هایی که برای حضور اتباع ممنوع هستند اجرا نشود.

شفیعی با اشاره به اینکه آزمایش دی ان ای برای تشخیص هویت و احراز نسبت فرزندان اتباع که همسر ایرانی دارند در استان کرمان انجام می‌شود و محدودیتی وجود ندارد گفت: اتباع و افغانستانی های غیرمجاز مشمول این قانون نمی‌شوند چرا که قوانین پناهندگی را نغز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون این تبعیت برای افرادی است که زن ایرانی را به‌عنوان همسر دارند و قانونی هم وارد کشور شده‌اند ادامه داد: برای ثبت‌نام فرزندان اتباع در مدارس هیچ منع قانونی نیست و می‌توانند در مدارس برای تحصیل ثبت‌نام کنند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.