منو

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ ساقط شدن پهپاد اسرائیلی در خاک سوریه/ حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق / سفر غیرمنتظره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه، ساقط شدن پهپاد اسرائیلی در خاک سوریه، حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق و شلیک خمپاره از خاک سوریه به جولان اشغالی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سفر غیرمنتظره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل نیز اشاره کرد.

۰۴ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از تابناک؛ «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفری سرزده وارد فلسطین اشغالی شد. 

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد، میلی در پایگاهی در جنوب فلسطین اشغالی با مقام‌های ارشد اطلاعاتی و ارتش رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ ساقط شدن پهپاد اسرائیلی در خاک سوریه/ حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق/سفر غیرمنتظره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل

این سفر در شرایطی انجام شده که رژیم صهیونیستی پس از شهادت یکی از رزمنده‌های حزب‌الله لبنان در دمشق توسط این رژیم در شرایط آماده‌باش قرار گرفته است. 

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه

شبکه الاخباریه سوریه از وقوع انفجار در منطقه «مجدل شمس»، واقع در شهرستان القنیطره خبر داد. این منطقه بخشی از جولان اشغالی است. 

شبکه خبری العربیه مدعی شده ارتش رژیم صهیونیستی دو موشک به سمت پدافند هوایی سوریه در قنیطره شلیک کرده است. 

شبکه صهیونیستی «کان» با انتشار فیلمی نوشت، یک آتش‌سوزی در سمت سوری «مجدل شمس» به وقوع پیوسته است. 

شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی نوشت، در یکی از پایگاه‌های نظامی سوریه در شهر «حضر» واقع در ریف قنیطره آتش‌سوزی و انفجار به وقوع پیوسته است. 

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ ساقط شدن پهپاد اسرائیلی در خاک سوریه/ حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق/سفر غیرمنتظره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل

گزارش برخی منابع صهیونیستی هم حاکی است، در نتیجه شلیک بالگردهای این رژیم در خاک سوریه آتش‌سوزی شده است.

اندکی بعد از این گزارش‌ها، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد بالگردهای این رژیم به اهدافی وابسته به ارتش سوریه در جنوب این کشور حمله کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی گفته این حمله در واکنش به شلیک امروز از طرف خاک سوریه انجام شده است.

ساقط شدن پهپاد اسرائیلی در خاک سوریه

منابع محلی در شهرک حضر در حومه شمالی قنیطره اعلام کردند سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه یک جسم پرنده اسرائیلی را که به نظر می‌رسد یک پهپاد جاسوسی بوده، آماج قرار دادند.

به گفته این منابع، این پهپاد قصد داشت به سمت جنوب شهرک حضر پیشروی کند اما ارتش سوریه آن را مجبور به عقب‌نشینی به داخل جولان اشغالی کرد.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی چندین گلوله از سامانه ضد هوایی به سمت یک هدف اسرائیلی در جولان شلیک شد که موجب خسارت به یک منزل و خودرو گشت.

پیش از این منابع از شنیده شدن صدای انفجارهایی در نزدیکی نوار مرزی بین اسرائیل و سوریه خبر داده بودند.

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق

شبکه خبری المیادین لبنان و رسانه‌های عراق از شلیک چند راکت به پایگاه نظامی «بَسمایه» واقع در جنوب بغداد خبر دادند.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق به نام «خلیه الاعلام الأمنی» نیز تعداد راکت‌های شلیک شده به این پایگاه را چهار عدد اعلام کرد و نوشت این راکت‌ها از نوع کاتیوشا بوده است.

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ ساقط شدن پهپاد اسرائیلی در خاک سوریه/ حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق/سفر غیرمنتظره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل

تصاویر منتشر شده از درون این پایگاه نشان می‌دهد، خودروهای آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش در این پایگاه، به محل حادثه اعزام شده است.

پایگاه نظامی بسمایه در جنوب غربی شهر بغداد قرار دارد و میزبان نیروهای ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ائتلاف ضد داعش است؛ رهبری این ائتلاف بر عهده آمریکاست.

این پایگاه پیش از این نیز مورد اصابت خمپاره و راکت قرار گرفته بود. این هفته ائتلاف آمریکا مدعی شد که نیروهای خود را از این پایگاه به جای دیگری منتقل خواهد کرد.

شلیک خمپاره از خاک سوریه به جولان اشغالی

منابع ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه از اصابت چند گلوله خمپاره به داخل خاک سرزمین اشغالی در نزدیکی مرز سوریه خبر دادند.

به نوشته روسیا الیوم، بنا بر اعلام ارتش اسرائیل بر اثر سقوط این خمپاره‌ها، یک خودو و یک ساختمان صهیونیست‌ها آسیب دید. «آویخای ادرعی» سخنگوی عربی‌زبان ارتش صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که جزئیات حادثه در حال بررسی است.

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ ساقط شدن پهپاد اسرائیلی در خاک سوریه/ حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق/سفر غیرمنتظره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل

اما شبکه ۱۲ اسرائیل در گزارشی مدعی شد، گلوله‌های شلیک شده در واقع موشک‌های ضد هوایی سوریه بوده که به سمت یک هدف در حال پرواز اسرائیلی شلیک شده بود و در نزدیکی نوار مرزی سوریه با سرزمین اشغالی در منطقه «مجدل شمس» به زمین اصابت کرده‌اند.

وبگاه صهیونیستی روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز مدعی شد، شلیک‌ها از روستای «الخضر» در منطقه مجدل شمس صورت گرفته است.

وبگاه عرب۴۸ نیز به نقل از منابع رسانه‌ای نزدیک به دولت سوریه نوشت که پدافند هوایی ارتش سوریه یک هدف متخاصم در آسمان «قنیطره» در نزدیکی جولان اشغالی را هدف قرار داده‌ است.

شبکه المیادین نیز به نقل از منابع سوری گفت، پدافند هوایی ارتش سوریه یک پرونده متهاجم اسرائیلی را که احتمال می‌رود، پهپاد بوده باشد را مجبور به بازگشت به سمت جولان اشغالی کردند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 7 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.