منو

روحانی: عزاداری محرم چه در مناطق قرمز و چه سفید برگزار شود

رئیس‌جمهور گفت: مردم ایران زیر بار حرف زور نخواهند رفت و با اراده و یاری و کمک همدیگر مشکل بزرگ هم برای مردم سهل و آسان شده است.

۰۴ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار داشت: مردم ایران زیر بار حرف زور نخواهند رفت و با اراده و یاری و کمک همدیگر مشکل بزرگ هم برای مردم سهل و آسان شده است.

وی با بیان اینکه دو عنصر امید و تدبیر می‌تواند مشکلات پیشِ‌رو را برطرف کند، افزود:‌ یأس باید از بین برود، یأس جنود شیطان است و اگر جامعه را فرا بگیرد موفقیت در کار نخواهد بود، بنابراین ما همواره به آینده، به روز فرج و گشایش‌مان همیشه امیدوار هستیم و دیر یا زود می‌دانیم که موفقیت نهایی با حق و ملت ایران است.

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های حمایتی دولت از مستأجران گفت:‌ دولت تلاش خود را به‌صورت مداوم انجام داده است و امروز هم در زمینه تولید و فعالیت اقتصادی همه توانمان را به‌کار گرفتیم. افتتاح‌هایی که در روز پنج‌شنبه می‌بینیم نشانه این است که کشور در حال فعالیت است، در این بین تأمین نیازهای پزشکی و غذایی در اولویت دولت است.

وی با توجه به ایام پیشِ‌روی ماه محرم تصریح کرد:‌ زندگی ما مردم ایرانیها شیعیان و مسلمانان با عشق به امام حسین علیه السلام عجین شده است، این متفاوت با همه مسائل است. فرهنگ عاشورا، عشق ابی‌عبدالله الحسین و سوگواری برای آن بزرگوار مسئله مهمی است که ما از کودکی‌مان و در طول تاریخ‌مان این رویه را رفته‌ایم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: ایجاد دوگانگی در کشور ما غلط است، زمانی موضوع سلامت، معیشت و اقتصاد را مطرح کرده‌اند اما مردم به‌خوبی ثابت کردند که این دوگانگی‌ها غلط است و باید این دو کنار هم باشد، حالا می‌گویند عزاداری یا سلامت؟ باز هم مردم جوابشان هردو خواهد بود؛ عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی. ما هم باید سوگواری امام حسین علیه السلام را به‌عنوان یک فرهنگ بلند پاس بداریم و هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بنابراین سوگواری حتماً و جلوگیری از شیوع این بیماری هم قطعاً و باید هر دو کنار هم باشند.عزاداری محرم چه در مناطق قرمز و چه سفید برگزار شود. کسی نمی‌تواند بین علم و دین فاصله ایجاد کند. ما هم علم را رعایت می‌کنیم هم به دین عمل می‌کنیم و از همه متولیان فرهنگی و اماکن مذهبی می‌خواهیم که در چارچوب دین و رعایت پروتکل‌ها کار را پیش ببریم. ما می‌خواهیم هم عزاداری کنیم هم عزادار امام حسین را مبتلا نکنیم. این چیزی است که هم مردم و هم دین و هم امام حسین (ع) از ما می‌خواهد


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هجده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.