منو

طرح تحول سلامت در کرمان مقابله با کرونا را تسهیل کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اجرای طرح موفقیت آمیز تحول سلامت یکی از برنامه های دولت بود که اقدامات انجام شده در آن زیرساخت بزرگی برای مقابله با کرونا شد.

۰۵ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایرنا حمیدرضا رشیدی نژاد روز یکشنبه اظهار داشت: زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان درقالب تخت های بیمارستانی مراکز درمانی  افزایش و تکمیل فیزیکی یافته است و در مناطق جنوب و شرق استان نیز که در آن ها محرومیت بیشتر بوده کارهای خوبی انجام شده است و اگر این اقدامات صورت نمی گرفت قطعا در این موقعیت به مشکل برمی خوردیم و با کمبود امکانات چشمگیری روبه رو بودیم.

وی تاکید کرد: در گذشته به ازای هر هزار نفر، ۰.۶ تخت و امروزه این عدد به بیش از یک رسیده و در استان این عدد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱.۷ است  و حدود ۵۰ درصد نسبت به قبل اجرای طرح تحول سلامت افزایش پیدا کرده است.

رشیدی نژاد با اشاره به شیوع و بروز کرونا افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ارتباط با ظرفیت تخت بستری، عادی و ویژه پاسخگوی مراجعه کنندگان است و  آمادگی کامل را برای خدمات رسانی دارد که این موضوع به توسعه زیرساخت های تخت های بیمارستانی برمی گردد.

 وی در ادامه به افزایش مراکز بهداشتی، افزایش پایگاه های سلامت و تاسیس مراکز ۱۶ ساعته اشاره کرد و گفت: در کل کشور و نیز  در کرمان برای اینکه جوابگوی بیماران باشیم این مساله در نظر گرفته شده و این ظرفیت دیده شده و تجهیزات وارد شده به دانشگاه های علوم پزشکی کل کرمان باعث شد تا تشخیص و درمان بیماران کویدی نیز بهتر انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به چهار دانشگاه علوم پزشکی و یک دانشکده علوم پزشکی در استان کرمان گفت: در تمامی این مراکز امکانات تشخیص و درمان بیماران کرونایی وجود دارد.

وی همچنین اذعان داشت: ما در تخت های بیمارستانی توجه خاصی به تخت های ویژه داشتیم که نه تنها در مرکز استان بلکه در همه شهر ها و بیمارستان ها با توجه به بار بیماران این کار انجام شد.

رشیدی نژاد با توجه به افزایش تعداد نیرو های انسانی کارشناس و متخصص در دانشگاه علوم پزشکی گفت: شهرهایی چون کوهبنان، رابر و ارزوئیه که فاقد بیمارستان بودند ظرف سه تا چهارسال گذشته دارای بیمارستان ۳۲ تختخوابی شدند و متخصصین ما عمدتا در  چهار رشته مادر در آنجا مستقر و به امور درمانی می پردازند.

وی در خصوص نیاز دانشگاه علوم پزشکی کرمان به نیروی درمانی و بیمارستانی گفت: مکاتباتی در این خصوص انجام و مجوزهایی نیز برای استخدام و نیروی موقت گرفته شده است.

رشیدی نژاد گفت : با شروع فصل سرد و شیوع آنفلوآنزا این امکان وجود دارد که با موج دوم کرونا روبه رو شویم که باید در جهت افزایش ظرفیت تخت های ویژه در همه شهرها و مراکز استانی اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیشگیری را مهم ترین آیتم برای بیمای های واگیردار دانست و گفت: در این خصوص به تولید محتوا با پشتوانه علمی پرداخته ایم و در کشور جزو دانشگاه های پیشرو در زمینه پیشگیری بودیم.

رشیدی اظهار کرد: آموزش توصیه های بهداشتی، ایجاد محدودیت در راستای جداسازی و قرنطینه، ممنوع کردن تجمعات مردمی ، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، دورکاری کارکنان ادارات، کم کردن تعداد کارکنان، ظرفیت سازی برای تولید و ایجاد اقلام بهداشتی از جمله مهم ترین کارهایی بوده است که پیشنهاد آن برای پیشگیری از شیوع کرونا داده شده است.   

وی در ادامه خبر از توسعه بخش عفونی بیمارستان افضلی پور داد و افزود: یک بخش ۳۰ تختخوابی به زودی در این بیمارستان افتتاح خواهد شد.

رشیدی نژاد استفاده از ماسک، شرکت نکردن در تجمعات، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مداوم دست ها را از جمله توصیه های مهمی دانست که انجام آن ها برای پیشگیری از بیماری کرونا و حفظ سلامت لازم است.

وی همچنین در پایان آلوده بودن مسجد صاحب الزمان به جهت خاکسپاری بیماران کرونایی را یک شایعه دانست و گفت: جانباختگان کرونا و یا مشکوک به کرونا همگی به طور کاملا بهداشتی و شرعی غسل و کفن و کاور می شوند و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.