منو

اصناف استان کرمان استقبالی از تسهیلات کرونا نکردند

معاون صمت استان کرمان گفت: اصناف استان کرمان استقبالی از تسهیلات کرونا نکردند و ما هم نتوانستیم سنگ‌اندازی‌های دریافت این تسهیلات را برطرف کنیم.

۰۶ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، سینا خسروی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده و برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برای اثرگذاری بیشتر بازار سرمایه در راستای جهش تولید در استان اظهار داشت: دو مقوله تولید را در این سازمان داریم که به موازات هم پیگیری می‌شوند.

وی با بیان اینکه تولیدات صنفی را داریم که در حوزه معاونت اموربازرگانی و تولیدات صنعتی که در حوزه معاونت امور صنایع دنبال می‌شود افزود: هر دو این تولیدات نیازمند تامین مالی هستند و بخش اصلی و مهم که در حوزه تولید وجود دارد تا جهشی در این حوزه اتفاق بیفتد تامین مالی این واحدها است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان بهترین راه تامین مالی در مباحث اقتصادی را بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند به نوعی در این حوزه مشارکت داشته و سرمایه‌های خرد خود را به بازار سرمایه تزریق کرده و در این واحدها شریک شوند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق در واحدهای بزرگ صنعتی استان کرمان سال‌هاست که افتاده ادامه داد: اهتمامی که سازمان صنعت، معدن و تجارت دارد در این حوزه است و  در این راستا جلساتی را با مدیریت بورس استان و استانداری داشته و پیگیری کردیم تا واحدهایی بیشتری از استان به بازار بورس ورود کنند.

خسروی با بیان اینکه ورود واحدهای صنفی به بورس و پذیرفته شدن آنها در بورس نشان از آن دارد که تمام حساب‌های مالی این واحد شفاف بوده و سود و زیان مشخصی دارد گفت: این مسئله باعث می‌شود که هم به سمت شفاف‌سازی پیش برویم و هم مردم ما می‌توانند در یک بازار مطمئن سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در استان کرمان در حمایت از اصناف استان بیان کرد: در بحث شیوع ویروس کرونا تسهیلاتی برای واحدهای آسیب‌دیده از این ویروس در نظر گرفته شد و متقاضیان به بانک معرفی شدند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان اینکه اصناف استقبالی را که تصور می‌شد از این تسهیلات در استان کرمان نکردند ادامه داد: این مسئله دلایل متعددی داشت و شاید بخشی از دلایل و مشکلات آن در زمین خود دولت و ما بوده و نتوانستیم سنگ‌اندازی‌هایی را که در این حوزه وجود داشت را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2.5 میلیارد تومان تسهیلات براساس آخرین آمار توسط اصناف استان کرمان در بحث کرونا دریافت شده است گفت: در دیگر حوزه‌ها نیز در کنار اصناف هستیم و اصناف در صدور مجوز هر زمان که مشکلی داشته باشند می‌تواند سازمان را در کنار خود ببینند.

خسروی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بیان کرد: زنجیره تولید تا توزیع را در استان پیگیری و مدیریت می‌کنیم تا واحدهای تولید در استان زنجیره تعریف شده‌ای بین تولیدات خود و بازار مصرف داشته باشند و دغدغه بازار و نگرانی توزیع برای آنها وجود نداشته باشد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.