منو

چتر حمایت بانوان کارآفرین رفسنجانی بر سر ناشنوایان

دو بانوی کارآفرین رفسنجانی با احداث یک کارگاه تولیدی کیک و کلوچه فقط از نیروهای ناشنوا برای واحد تولیدی خود استفاده می‌کنند و چتر خود را بر سر این قشر گسترانیدند.

۰۶ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل فارس، خروج سرمایه‌ها از شهرها همواره از مباحث مهمی بوده که مطرح می‌شود، سرمایه‌گذاران زیادی هستند که از شهرهای خود به دیگر نقاط کشور یا خارج از کشور مهاجرت کرده و سرمایه‌های خود را در آنجا هزینه کرده یا در بانک‌ها سپرده کردند یا در مباحث اقتصادی سرمایه‌گذاری کردند و شهر و دیار خود را از این سرمایه‌ها بی‌نصیب گذاشتند.

اما از آن طرف افرادی هم هستند که با تعلق خاطری که به زادگاه خود داشتند اقدام به سرمایه‌گذاری در آنجا کرده و عده‌ای را مشغول به کار کردند و باقیات و صالحاتی برای خود ذخیره ساختند.

از جمله این کارآفرینان، بانوی جوانی‌ست  که از محل سکونت خود در تهران برای خدمت به همشهریانش در زادگاهش یعنی کشکوئیه در رفسنجان سرمایه‌گذاری کرده و مهم‌تر از آن خدمت به ناشنوایان را پیشه خود ساخته است.

شیماسادات ترابی به همراه خاله‌اش مریم هاشمی‌نژاد با راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی کیک و کلوچه نظرات زیادی به خود جلب کرده‌اند و الگویی مثال‌زدنی ایجاد کرده‌اند.

شیماسادات ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: در حال حاضر اشتغالی که در این کارگاه ایجاد شده 12 نفر است که 9 نفر از این افراد ناشنوا هستند.

وی تصریح کرد: در خصوص سهمیه آرد دولتی و روغن اگر شامل این کارگاه شود دیگر مشکلی نداریم، همچنین محوطه بیرونی کارگاه به لحاظ سنگفرش اگر شهرداری همکاری کند از این حالت خارج شود قدردان هستیم.

وی با بیان اینکه 100 درصد قصد توسعه کارخانه را داریم و در هر صورت فقط ناشنوایان را به کار می‌گیریم، افزود: رفسنجان 500 نفر ناشنوا دارد و هرقدر توسعه دهیم و یک کارخانه خیلی بزرگ شویم، فقط ناشنوایان را به‌کار می‌گیریم و امیداوریم خداوند توان دهد هم تولید کنیم هم بتوانیم از ناشنوایان حمایت کنیم.

این کارآفرین جوان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه انگیزه‌تان نسبت به استفاده از ناشنوایان چه بوده گفت: پنج نفر از خواهر و برادران من ناشنوا هستند و انگیزه‌ای بالاتر از این نداشتیم و افتخار می‌کنم با قشر ناشنوا در ارتباط هستم و توانستم کوچکترین حرکتی برای آنها داشته باشم و لبخند شادی بر لب آنها بنشانم.

وی ادامه داد: دیگر اینکه بنده اصالتا اهل کشکوئیه‌ هستم و تصمیم گرفتم نمونه‌ای برای سایر افرادی که سرمایه‌های خود را از محل زادگاه خود خارج کردند، باشیم که سرمایه‌هایشان را به شهر خودشان بیاورند و به مردم این شهر که الان پسته نمی‌تواند جوابگوی زندگی‌شان باشد با این گونه واحدهای تولیدی به مردم شهرشان کمک کنند تا شغلی داشته باشند و چرخه تولید هم در گردش باشد.

این کارآفرین جوان نام محصول خود را «هپتینا» به معنای آسمان هفتم عنوان کرد و گفت: محصول ما به آزمایشگاه فوق پیشرفته و نمونه مجهز است.

اما حسین مولا رئیس هیئت ورزش ناشنوایان استان کرمان هم از اراده محکم ناشنوایان سخن به میان آورد و اظهار کرد: استان کرمان 26 شهرستان دارد که می‌تواند هر یک از این شهرستان‌ها برای این کارگاه نمایندگی باشد و ناشنوایان این نمایندگی را اخذ کنند که ما هم حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: هیئت ورزش‌های ناشنوایان متصدی این کار خواهد بود و ناشنوایان در سطح ایران هم می‌توانند در این امر خداپسندانه به نوعی حمایت شوند و لازم است ما برای این قشر کار کنیم و طرح و برنامه داشته باشیم.

مولا تصریح کرد: ما باید به دنبال کسانی که در راه حمایت از قشر ناشنوا گام برداشتند بدویم و قدردان این همت بلند این دو بانوی کارآفرین هستیم.

علی کارگر شهردار کشکوئیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه این کارگاه در بلوار امام خمینی (ره) واقع شده و اکثرا در این بلوار زمین‌های خالی هستند و ساخت و ساز انجام نشده، در صورت موافقت شورا  و اینکه مالکان زمین‌های خود را حصارکشی کنند، سنگفرش این منطقه انجام می‌شود که شامل محدوده این کارگاه تولیدی هم می‌شود و نیاز این مجموعه هم برآورده خواهد شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دوازده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.