منو

استاندار کرمان: تعلل در نظارت برای رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرفته نیست

استاندار کرمان با بیان اینکه نظارت و بازرسی ها برای رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی تاکنون نتیجه مطلوب را نداشته گفت: از این پس بازرسی ها با دقت و جدیت انجام شود و با واحدها و دستگاه های متخلف برخورد جدی خواهد شد و تعلل در نظارت پذیرفته نیست.

۰۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایرنا، محمد جواد فدایی عصر پنجشنبه در پنجمین جلسه کارگروه نظارت و بازرسی کاهش زنجیر انتقال ویروس کرونا ضمن اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا اظهار کرد: یا نظارت ها کافی نیستند و یا اینکه نظارت ها موثر نبوده اند و ملاک را ما در این زمینه آمارها قرار داده ایم و اگر آمار کاهش داشت یعنی نظارت ها موثر بوده اند.
وی با بیان اینکه در استان کرمان علیرغم بازرسی و نظارت ها وضعیت خوب نشده و نسبت به روز های قبل آمار بیشتر شده است گفت: آمار مبتلایان حتی در کادر درمان افزایش یافته است که نیازمند اخطار کتبی و تذکر برای دستگاه ها و واحدهای نظارتی است و دستگاه هایی که کم کاری می کنند علاوه بر تذکر به وزارت خانه مربوطه نیز گزارش آن ها رد می شود.

فدایی افزود: در کار بازرسین ویژه،  بازدید و بازرسی ها به صورتی است که تجمعات را تعطیل می کند و اگر در جایی تجمعی است با دستور قضائی اجازه ورود و رسیدگی را دارد.

وی با اشاره به اینکه گشت های کوید ۱۹ از هدف ما فاصله گرفتند گفت: تنها وظیفه   گشت های ویژه، تعطیلی تجمعات است و اگر به این شکل عمل نکنند، حضورشان هیچ فایده ای ندارد.

استاندار کرمان با تاکید بر این امر که تذکر کتبی باید به واحدها و دستگاه های متخلف ارسال شود افزود: باید به خدمات دهی غیر حضوری اهمیت داده شود و اگر امکانات و زیر ساخت هایی نیز نیاز است حتما تامین شود و در این راستا هیچ عذر و بهانه ای را از دستگاه ها، در زمینه نظارت قبول نمی کنیم بنابراین هماهنگی های لازم را انجام داده تا امکانات تامین شوند.

وی با اشاره به نامشخص بودن وضعیت بیماری کرونا گفت: با توجه به شرایط اکنون و ادامه داشتن این بیماری باید روش هایی را دنبال کنیم که در دراز مدت جوابگو باشد و ممکن است که ما بازار را برای یک هفته یا دو هفته تعطیل کنیم اما متاسفانه با بازگشایی مجدد شیوع بیشتر خواهد شد و برای این امر باید یک کار اساسی انجام داد.

فدایی با بیان اینکه نمی دانیم این بیماری تا چه وقت ادامه خواهد داشت افزود: باید سبک زندگی مان را تغییر دهیم و سبک زندگی کرونایی را پیش ببریم و از دستگاه های ذی ربط می خواهیم به فروشنده های معابر که سد معبر می کنند را با رعایت مسائل اخلاقی و اصول انسانی تذکر و آن ها را جمع آوری کنند تا از مزاحمت ها جلوگیری شود.

معابر باید برای رعایت فاصله اجتماعی آزاد باشد

رئیس تعزیرات استان کرمان نیز در این نشست گفت : در بازررسی  های به عمل آمده از بازار مشتاق، عده ای در معابر عمومی مزاحمت ایجاد می کنند که بهتر است شهرداری در این زمینه ورود پیدا کرده تا مغازه داران به حریم عابران تجاوز نکنند و معابر برای رعایت فاصله اجتماعی آزاد باشد.

ارسلان میری با اشاره به اینکه مسائل بهداشتی و بسته بندی  کالا هایی همانند خشکبار در بازارمشتاق باید جدی گرفته شود گفت: از کسبه بازار خواسته شده است تا به صورت فله ای چیزی فروخته نشود.

وی همچنین افزود: بازرسین ویژه کوید ۱۹ باید در صحنه حاضر شود و همانجا باشند و وظیفه شان را به درستی عمل کنند نه اینکه تنها با تماس و عدم شناسایی موقعیت موج روانی ایجاد کنند.

بستری ها را کاهش داده ایم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در ادامه در ارتباط با کاهش بستری ها گفت: مقررات مربوط به بستری بیماران را تغییر داده ایم و پس از آزمایشات عده ای را وضعیت بهتری داشتند را مرخص کردیم اما در هر صورت وضعیتمان اصلا خوب نیست و حتما از نیمه دوم مرداد روند افزایشی را خواهیم داشت.

علی اسماعیلی افزود: اقدامات پیشگیرانه ما در کمتر از سه-چهار هفته نمودی نخواهد داشت، اگر روند ابتلا و بستری ما بخواهد ادامه پیدا کند در بخش های درمانی زیادی ریزش خواهیم داشت چون کادر درمان ما خسته شده اند و دیگر به آن شدت گذشته سختگیرانه رعایت نمی کنند.

جامعه مذهبی تابع تصمیم نظام و حاکمیت و کادر درمان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی نیز در ادامه بیان داشت: اخیرا هجمه های زیادی به جامعه مذهبی وارد شده است درصورتی که جامعه مذهبی ما شرعی و عقلانی عمل کرده است، وقتی بازارها باز بود مساجد و هیئت ها تعطیل شد و به کمک مقابله با کرونا آمد و اقلام بهداشتی را تولید و توزیع کرد.

حجت الاسلام  غلامحسین حقانی  افزود: در ایام محرم نیز به همین شکل است، اگر نظام و حاکمیت تصمیم بگیرند که مراسم ها تعطیل باشد حتما تعطیل خواهیم کرد، اگر مجموعه نظارتی و کادر درمان نیز این تصمیم را بگیرند ما نیز کما فی السابق حتما انجام خواهیم داد و پیروی می کنیم.

حقانی با اشاره به اینکه برخی از حساسیت ها سیاه نمایی است بیان کرد: شما ببینید در مساجد چقدر تخلف وجود دارد و در بازار چقدر تخلف داریم، در یک هواپیما همه در کنار هم نشسته اند و تنها ماسک دارد، آنجا چقدر نظارت داریم، کما اینکه ما یک مسجد را به خاطرعدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل کردیم و این یعنی احترام گذاشتن به سلامت افراد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.