منو

احداث زندان جدید در رفسنجان به دلیل ساخت و ساز های مسکونی در حاشیه ی زندان

امیری مدیر کل زندان استان کرمان عنوان کرد:با توجه به ساخت و ساز های مسکونی در حاشیه ی زندان با مشکلات بسیاری روبه هستیم وباید در خواست دریافت زمین در مکانی مناسب برای ایجاد زندان جدید رفسجان را ارائه دهیم تا سازمان برنامه و بودجه مجوز را صادر کند.

۱۳ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار،مراسم تجلیل از خدمات روح الله سلحشور و معارفه مهدی ولی اختیار ابادی به عنوان رئیس اداره زندان رفسنجان در فرمانداری با حضور مسئولین شهرستان رفسنجان صبح امروز برگزار شد.

محسنی جانشین معاون زندان رفسنجان در ابتدای مراسم معارفه رئیس جدید زندان شهرستان اظهار داشت:زندان رفسنجان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شهرستان و سایر استان ها و حضور کارگران فصلی و افاغنه از سایر زندان های استان و کشور متمایز است.

وی در زمینه اصلاح و بازگردانی مددجویان به جامعه بیان کرد: اگر خیران شهرستان بتوانند کارگاه های اشتغال زایی ایجاد کنند که پس گذراندن دوره ی محکومیت، زندانی اشتغال یابد از برگشت زندانی به مسیر خلاف پیشگیری خواهد شد.در زندان رفسنجان حافظ قران پرورش داده ایم. مدد جویان را نباید رها کرد.

معاون زندان در ادامه گفت:سازمان زندان در صورتی موفق خواهد بود که مردم و نهاد ها زندان را یاری کنند، ویروس کرونا دغدغه را در زندان صد برابر کرده است زیرا در زندان باید برای 400 زندانی حاضر شویم و رعایت اصول بهداشتی را توضیع دهیم .اگر همه نهادها در کنار سازمان زندان قرار گیرند بینش اصلاح‌گرانه موفق خواهد بود. چالش مهمی که زندان با ان روبه است نبود درمانگاه در زندان است که از خیرین شهرستان در خواست کمک داریم.

محسنی با تاسف تاکید کرد:بیشتر زندانیان ما قشر جوان جامعه هستند باید با اموزش های دانشگاهی انها را به مهره های مفید جامعه تبدیل کنیم .

مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری رفسنجان در بخشی از این مراسم بیان کرد:
اهداف زندان مجازات و تنبیه شخص زندانی است که عبرت گیرد . در زندان اسلامی ایران میزان تکریمی که نسبت به شخص زندانی (حتی محکومین قتل و شرارت) انجام میشود با زندان دیگر کشور ها قابل مقایسه نخواهد بود.

‏وی با اشاره به مشکلات زندان ادامه داد: زندان رفسنجان در زمینه آب شرب و تخلیه فاضلاب مشکلات اساسی دارد باید در این جهت عملکردی مثبت انجام شود.مسئولین در گذشته وعده های دادند اما به تحقق نپوست. بزرگترین اشتباه این است که زندان که زیر نظر قوه قضائیه است بودجه ان زیر نظر فرمانداری است .

پورمحمدی خاطر نشان کرد:در اسفندماه سال گذشته به علت شیوع کرونا بخشنامه ای برای کاهش آمار زندانیان صادر کردند. که برای اولین‌بار 20 تخت خالی در زندان رفسنجان داشتیم و بی‌سابقه بود. قانون کاهش مجازات موجب کاهش جمعیت کیفری زندان خواهد شد.

هرندی فرماندار ویژه رفسنجان در ادامه مراسم معارفه در جهت ساخت زندان جدید تصریح کرد :باید با کمک مسئولین در جهت جابه جایی زندان به مکان مناسب تر اقداماتی انجام دهیم زیرا در حال حاضر ساکنین اطراف زندان رفسنجان شکایت دارند.

امیری مدیر کل زندان های استان کرمان با اشاره به جا به جایی زندان عنوان کرد: با توجه به ساخت و سازهای مسکونی در حاشیه ی زندان با مشکلات بسیاری روبه هستیم وباید در خواست دریافت زمین در مکانی مناسب برای ایجاد زندان جدید رفسجان را ارائه دهیم تا سازمان برنامه و بودجه مجوز را صادر کند.

وی در زمینه زیر ساخت زندان رفسنجان یاد اور شد:در سال ۱۳۷۲ در منطقه ای خارج از شهر با ظرفیت صد نفر زندان رفسنجان با کمک های مردمی احداث شد اما در حال حاضر زندانیان رفسنجان ۷۱۳ هستند که ۲۲۳ انها رای باز هستند .۷ درصد از بودجه استان به زندان رفسنجان تعلق یافته است.

در پایان جلسه مهدی ولی اختیار ابادی که به عنوان رئیس جدید رفسنجان معرفی شد اظهار داشت: اهداف زندان، اصلاح و بازسازی روح و جسم زندانیان و بازگردانی انها به جامعه و زندگی سعادتمند است.برنامه های اینجانب در زمان خدمت به زندانیان توسعه برنامه های فرهنگی ،کاهش جمعیت کیفری، اشتغالزایی مددجویان،کمک به خانواده های زندانیان ، ارائه کارت مددکاری در زمینه ی ثبت فعالیت های مددجویان و ساخت اقامتگاه موقت با همیاری مسئولین و خیرین شهرستان انجام خواهد شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.