منو

مدیرکل بهزیستی استان کرمان: آمار زاد و ولد در استان کرمان رو به کاهش است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در سرشماری سال ۱۳۹۰ رشد سالمندی استان کرمان ۶.۷ و در سرشماری سال ۹۵ این رشد به ۸.۲ رسیده است و همچنین زاد و ولد در سال ۹۰ در استان کرمان ۱.۲ درصد در جمعیت استان کمتر از ۳ میلیون نفر بوده که در سال ۹۵ این میزان زاد و ولد در جمعیت ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار نفری همان ۱.۲ درصد است.

۱۳ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا دکتر “عباس صادق‌زاده” ، در خصوص وضعیت سالمندی در استان کرمان گفت: وضعیت سالمندی ما خوب نیست زیرا باید سالمند سالم پیر شود و سالمند در سن ۷۰ یا ۸۰ سالگی بتواند ورزش و تفریح خودش را انجام دهد.

وی با تاکید برآنکه سن ۷۰ یا ۸۰ سالگی نباید برای افراد دوران پرهزینه و پرخطری باشد، اظهار کرد: سالمندی زمانی در جامعه خطرناک می‌شود که آمار زاد و ولد رشد نکند که متاسفانه در حدود ۵ یا ۶ سال گذشته، آمار زاد و ولد ما تغییری نکرده است و اگر راستش را بخواهیم می توانیم حتی بگوییم کمتر نیز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: در قبل جمعیت ۱۰۰ هزار را می‌سنجیدیم که این جمعیت ۱.۲ درصد رشد داشته اما اکنون رشد جمعیت ۱۶۰ هزار نفری ۱.۲ درصد شده است و اگر در جمعیت ۱۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم رشد جمعیت ما حدود ۰.۸ درصد است.

وی با بیان این مطلب که رشد سالمندی استان کرمان ۸.۲ درصد و رشد جمعیت آن ۱.۲ درصد است این در حالی است که رشد سالمندی کشور ۹ درصد است، عنوان کرد: در سرشماری سال ۱۳۹۰ رشد سالمندی استان کرمان ۶.۷ و در سرشماری سال ۹۵ این رشد به ۸.۲ رسیده است و همچنین زاد و ولد در سال ۹۰ در استان کرمان ۱.۲ درصد در جمعیت استان کمتر از ۳ میلیون نفر بوده که در سال ۹۵ این میزان زاد و ولد  در جمعیت ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار نفری همان ۱.۲ درصد است.

صادق‌زاده اظهار کرد: فاصله بین سالمندی و زاد و ولد یا سالمندی سالم و سالمندی پرهزینه، زیاد و تا حدودی خطرناک است که باید به آن توجه کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شش =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.