منو

۲۲ میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده استان کرمان به حساب محیط زیست واریز شد

مدیرکل مالیاتی استان کرمان گفت: امسال ۲۲ میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده صنایع آلاینده استان کرمان به حساب محیط زیست واریز شده است.

۱۴ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل تسنیم،محمد سلمانی بیان کرد:مالیات ارزش افزوده را یکی از منابع مهم درآمد دولت‌ها و رایج‌ترین نوع مالیات شناخته شده است اظهار داشت: دولت‌ها با دریافت مالیات به صورت مستمر می‌توانند خدمات ضروری برای جامعه را با ثبات و با برنامه‌ریزی مناسب ارائه دهند.

وی ادامه داد: مالیات ارزش افزوده به دلیل مزایای دیگری از جمله درآمدزایی زیاد و مهم‌ترین آن کاهش وابستگی هر چه بیشتر درآمد دولت به نفت، یکی از بهترین نظام‌های مالیاتی غیر مستقیم شناخته شده است.

مدیرکل امورمالیاتی استان کرمان با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده و در زمان خرید دریافت می‌شود گفت: مالیات بر ارزش افزوده شامل تمام خدمات و کالاها که به فروش می‌رسد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات ارزش افزوده دارای چند استثنا است افزود: بعضی از اصناف طبق ماده 12 ارزش افزوده از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف هستند.

سلمانی با بیان اینکه مالیات ارزش افزوده 9 درصد است که 6 درصد آن به حساب خزانه و 3 درصد به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود گفت: مالیات ارزش افزوده برکات زیادی داشته که متاسفانه اطلاع‌رسانی خوبی نشده است.

وی با اشاره به اینکه وجهی که سالانه از محل مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده و در امور عمرانی هزینه می‌شود افزود: ترویج فرهنگ پرداخت مالیات و روشن کردن زوایای مثبت آن، نقشی تعیین‌کننده در تحقق اهداف بلند برنامه‌های کلان اقتصادی مورد انتظار دارد.

مدیرکل امورمالیاتی استان کرمان با بیان اینکه باید به ارتقای فرهنگ مالیاتی به عنوان مهمترین رکن نظام مالیاتی توجه بیشتری شده و برکات آن برای مردم تبیین و فرهنگسازی شود در این صورت مردم با طیب خاطر بهتری مالیات خود را پرداخت می‌کنند ادامه داد: اطلاع‌رسانی از نحوه مصارف درآمدهای حاصل از مالیات و تبیین کارکردها و آثار پرداخت مالیات موجب همکاری و مشارکت بیشتر مودیان در پرداخت مالیات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واحدهایی که به تایید محیط زیست آلایندگی دارند یک درصد مالیات ارزش افزوده آنها به شهر یا روستای منبع آلودگی تعلق می‌گیرد گفت: از سال جاری 35 درصد این یک درصد به حساب محیط زیست واریز می‌شود که در سه ماهه نخست امسال 22 میلیارد تومان به حساب محیط زیست واریز شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + پنج =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.