منو

گزارش رسمی و جدید سازمان ملل در مورد ترور سردار سلیمانی

هدف قرار دادن ژنرال سلیمانی و افراد همراه ایشان، مصداق قتل خودسرانه است که به موجب قوانین حقوق بشر بین‌المللی، آمریکا مسبب آن است.

۱۶ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار ،سازمان ملل متحد پیرامون ترور سردار شهید قاسم سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی، این اقدام واشنگتن را خودسرانه و غیرقانونی توصیف کرد.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است؛

– برای نخستین بار، در ژانویه ۲۰۲۰، پهپادی مسلح، یک مقام ارشد یک دولت خارجی را در خاک یک کشور ثالث هدف قرار داد که این یک تحول مهم و تنش‌زا بود.

-هدف قرار دادن ژنرال سلیمانی و افراد همراه ایشان، مصداق قتل خودسرانه است که به موجب قوانین حقوق بشر بین‌المللی، آمریکا مسبب آن است.

– حمله به سلیمانی، تغییری بنیادین در اجرای حملات و قتل‌های هدفمند فراسرزمینی محسوب می‌شود.

– اینکه بتوان تصور کرد انجام حمله‌ای مشابه علیه یکی از مقامات نظامی یک کشور غربی اقدام جنگی تلقی نشود و اقدام احتمالی شدید نظامی، سیاسی و سایر اقدامات علیه کشور آغازکننده حمله را در پی نداشته باشد، دشوار است.

-هیچ ادله‌ای مبنی بر اینکه ژنرال سلیمانی در تدارک حمله‌ای فوری علیه منافع آمریکا به خصوص در عراق بوده و برای جلوگیری از آن نیاز به اقدام فوری بوده، وجود ندارد./تابناک


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 14 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.