منو

رفسنجان پیچاره

رفسنجان و رفسنجانی غیر از خدا و خودش هیچ یاوری ندارد . ثروت اش را به یغما می برند اما صدا از هیچکدام آقایان و خانم های مسئول پر ادعا بلند نمی شود.

۱۷ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار،در این چند ماه فعالیت پایگاه خبری ایستار اخبار در گوشی گوناگونی از گوشه و کنار به هیت تحریریه واصل شده است . اخباری که بسیاری از آنها را می توان شنید اما نمی توان بازگو کرد. از حق و ناحق ها، از بی عدالتی و تخلف ها حتی از مفسادی که این سو آن سو روی می دهد. بسیاری از این زخم خبرها تا روزها فکر و ذهن ما را درگیر خود می کند. در بیشتر مواقع چاره ای جز خون دل خوردن و دم برآوردن وجود ندارد. گفتند هر آنچه که می شنویم نه ممکن است و نه عاقلانه،اما گاهی اطلاع از واقعه ای آن چنان شعله ای بر ذهن و قلب و جان ما می اندازد که توان سکوت و دم برنیاوردن از کف می رود.
اینکه حق مردمی سینه کنده به راحتی تشکیل یک جلسه از جیبشان به در می آید و در هر کجا هزینه می شود الا شهر خودشان آتشی است که با آب هیچ اقیانوسی نمی توان لهیب آن را خاموش کرد.
ماجرا درد آور تنهایی رفسنجان و مردمانش قصه امروز و دیروز نیست روایت تلخی است که سالها بر سرنوشت مردم نجیب شهر ما سایه انداخته.
بسیاری آمدنند و رفت و حتی همین حالا هستند و رجزها خوانند از استیفا حق مردم، خط و نشان کشیدن برای این و آن که اگر داخل به منافع مردم شهر ما شدید چنان خواهیم کرد و چنین،
اما در واقعیت ماجرا یا ندانستند و یا نتوانستند و شاید هم نخواستند که در برابر ظلم تاریخی گریبانگیر این مردم قدمی بردارند .
خبری که آتش به جان ما انداخته آن است، که گویا بخشودگی مالیاتی حول حوش 190 میلیارد تومان نسیب مجتمع مس سرچشمه رفسنجان شده است. قرار بر آن می شود که از این عدد 80 میلیارد تومان برای توسعه طرح های عمرانی استان کرمان اختصاص یابد .
جلسه ای تشکیل می شود و عزیزان مقسم با دقت عجیبی بودجه از راه رسیده را جوری ما بین شهرستان های استان تقسیم می کنند که به شهرستان تولید کننده این ثروت یعنی رفسنجان ما حتی یک ریال اختصاص پیدا نمی کند!
حتی یک ریال!!!!
نکته جالب آنکه چون این جلسه در استانداری کرمان بر قرار بوده است و از آنجا که حرمت صاحب خانه واجب سر ضرب 40 میلیارد تومان به توسعه شبکه آب رسانی این شهر اختصاص پیدا می کند!!!.
جالب تر آنکه یکی از حاضرین جلسه چون می بینند صورت خوشی ندارد از این دریای ثروت قطره ای در کام خشکیده رفسنجان مادر مرده چکانده نشود به بزرگان جمع پیشنهاد می دهد که حداقل 2 میلیارد تومان بودجه به رفسنجان هم اختصاص بدهید!
که حاضرین با انصاف و با مرام با قاطعیت تمام رای به مخالفت با آن می دهند .
اینکه چه شده که ما سالها از ثروت خود محرومیم و اینکه چه کسانی در ضایع کردن حقوق شهر و مردمان ما دخیلند مرثیه بلند بالایی است که نه قلم ما جرات نوشتن دارد و نه گوش مخاطب تاب شنیدن آن را .
اگر زورمان به گردن کلفت های گردنه بند نمی رسد توان مرثیه سرایی برای خودمان را که داریم .
خواهران و برادران عزیز همشهری، حقیقت ماجرا این است که رفسنجان و رفسنجانی غیر از خدا و خودش هیچ یاوری ندارد .
ثروت اش را به یغما می برند اما صدا از هیچکدام آقایان و خانم های مسئول پر ادعا بلند نمی شود.
واقعیت تلخ آن است که فرماندار و نماینده مجلس و مسئولین داد و قالی دارند، اما این عزیزان، دلاوران قاب رسانه و مصاحبه هستند در حالی که در میدان عمل در به همان پاشنه می چرخد که سالها می چرخیده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.