منو

ظرفیت تولید ماسک در استان کرمان به 350 هزار عدد می‌رسد

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نیاز استان به ماسک روزانه 400 هزار عدد است، گفت: با ورود یک دستگاه به خط تولید تا سه هفته آینده ظرفیت تولید ماسک استان به 350 هزار عدد در روز خواهد رسید که براساس بررسی دانشگاه علوم پزشکی هنوز 50 هزار عدد دیگر نیاز است.

۲۰ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس، محمدصادق بصیری در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اهم مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تاکید بر سخت‌گیری در بازرسی‌ها و مجازات برای متخلفان از شیوه‌نامه‌های بهداشتی عنوان کرد: خوشبختانه استان کرمان از جهت بازرسی‌ها و برخورد با متخلفان به خوبی پیش رفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین از تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌های بهداشتی ویژه عزاداری ایام محرم و صفر از سوی وزیر کشور و بحث و تبادل نظر در خصوص آنها در ستاد ملی مقابله با کروناویروس خبر داد و گفت: هماهنگی لازم بین برگزارکنندگان و نهادها به‌منظور اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های محرم باید صورت گیرد.

مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: براساس نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیاز روزانه استان 400 هزار عدد ماسک اعلام شده است، لذا پیگیری‌های لازم برای افزایش میزان تولید استان به عمل آمد.

وی بیان داشت: واحدهای تولیدی اقدام به خریداری دستگاه تولید ماسک کرده‌اند، دو واحد هم در زرند و رفسنجان افزایش ظرفیت دادند و با فراهم شدن این زیرساخت‌ها طی 10 روز آینده به نیاز 400 هزار ماسک خواهیم رسید.

حسینی‌نژاد گفت: با ترخیص، دستگاه تولید ماسک تا دو هفته آینده وارد خط تولید می‌شود و در ابتدای کار 70 هزار عدد در روز را تولید خواهد داشت.

حسینی‌نژاد، پارچه مورد نیاز ماسک را یکی از مشکلات بزرگ کنونی در کشور برشمرد و گفت: واحد تولیدی در کرمان این امکان را دارد که پارچه مورد نیاز را با پشتیبانی سریع وارد کنند که سایر تولیدی‌ها هم بتوانند از آن استفاده کنند. 

وی ادامه داد: این واحد همچنین ظرفیت تولید روزانه 15 هزار عدد ماده ضدعفونی 200 سی سی را ظرفیت دارند، اما به‌دلیل عدم ورود داروخانه‌ها در خرید آن الان 3 هزار تولید می‌کنند.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان عنوان کرد: در جلسه قبل ستاد کرونا سازمان صمت، ظرفیت تولید روزانه ماسک در استان را 200 هزار عدد اعلام کرد و مقرر شد تا دانشگاه علوم پزشکی کرمان میزان نیاز روزانه استان را بررسی و به ستاد اعلام کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اعلام نیاز ماسک روزانه استان تا 400 هزار عدد و گفته رئیس سازمان صمت استان مبنی بر خرید یک دستگاه تولید ماسک توسط واحد تولیدی عنوان کرد: با ورود این دستگاه به خط تولید تا سه هفته آینده ظرفیت تولید ماسک استان به 350 هزار عدد در روز خواهد رسید که براساس بررسی دانشگاه علوم پزشکی هنوز 50 هزار عدد دیگر نیاز است.

فدائی گفت: در جلسات قبل ستاد کرونا صحبت‌هایی در مورد عزاداری محرم داشتم و در فضای مجازی پخش شد و اظهارنظرهایی شد که به نظر من ناآگاهانه است.

وی ادامه داد: در مورد مراسم محرم و همه موضوعات مربوط به کرونا گفته‌ایم که مرجع اصلی ما ستاد ملی است و براساس دستورالعمل آنها عمل می‌کنیم، تصمیمات ستاد استانی منشا ستاد ملی دارد و هیچ وقت اینگونه نبوده که در استان بخواهیم بدون هماهنگی ملی تصمیم بگیریم به‌ویژه مباحث محرم که ستاد ملی گفته بود منتظر دستورالعمل آنها باشیم.

فدائی ابراز داشت: من در ارتباط با موضوعی صحبت کردم که خبرنگاران در جلسه کرونا مطرح کردند، خبرنگاران گفتند مردم کار خودشان را انجام می‌دهند و علاقه‌مند اهل‌بیت هستند و من در مقابل این صحبت خبرنگار بحثی مربوط به امر به معروف و نهی از منکر مطرح کردم که به جای این حرف، سعی کنیم همه وظایف شرعی خودمان را انجام دهیم، وظیفه شرعی ما اکنون آیا این است که مراسم مشابه سال قبل برگزار کنیم یا به شکل دیگری باشد، این صحبت را از باب امر معروف گفتم.

استاندار کرمان عنوان کرد: دستورالعمل ملی در مورد مراسم عزاداری محرم و صفر ابلاغ شده و وظایف دستگاه‌ها را مشخص کردند که ابلاغ می‌شود، محور کارها هم کارگروهی با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی تصریح کرد: نکات اصلی در دستورالعمل ملی این است که برنامه‌ریزی برگزاری مراسم دارای مجوز کارگروه صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری دو متر و تجمعات حداقلی، رعایت کاهش ساعت مراسم 2 ساعت، جابه‌جایی هیات و دسته‌روی ممنوع، استفاده از طبل و سنج در مراسم ممنوع است.

فدائی همچنین اضافه کرد: استفاده از ماسک به‌صورت مستمر و همچنین نماز در مساجد حداکثر یک ساعت با یک چهارم ظرفیت و رعایت  فاصله و همراه داشتن وسایل شخصی بلامانع است و این دستورالعمل به همه فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و… ابلاغ می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: تسهیلات کرونا تا 16 میلیون تومان نیاز به ضامن ندارد و بانک‌ها موظف هستند پرداخت را با سفته و چک شخصی انجام دهند.

انجام 9443 بازرسی در هفته گذشته/232 مورد پلمب

نویدی مدیرکل بازرسی استانداری کرمان گفت: گروه‌های 22 گانه در حال بازرسی هستند از هفته قبل توسط فرمانداری‌ها 23 گروه کاری هم در شهرستان‌ها اضافه شده است.

وی با بیان اینکه 9 هزار و 443 مورد بازرسی هفته قبل در استان انجام شده که 2 هزار و 747 مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان،  یک هزار و 913 مربوط به سازمان صمت استان است، افزود: 2 هزار و 664 تذکر شفاهی، 179 کتبی و 232 تعطیلی داشته‌ایم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 6 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.