منو

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی در ناوگان ریلی کرمان

مدیرعامل راه‌آهن استان کرمان گفت: برای اولین‌بار بحث سرمایه‌گذاری را با خرید 10 لوکوموتیو و 600 واگن باری در حال انجام داریم و در این خصوص یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است

۲۶ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس ،  مجید ارجونی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه راه‌آهن کرمان از نادرترین راه‌آهن‌های کشور است، اظهار داشت: ابتدا زرند به شبکه ریلی متصل شد و بعد کرمان، بم و فهرج به سمت شورگز و زاهدان متصل شدند و در آینده نزدیک راه‌آهن سیرجان به کرمان و بعد جیرفت به بم را خواهیم داشت.

مدیرعامل راه‌آهن استان کرمان عنوان کرد: طول کل خطوط ریلی استان کرمان 772 کیلومتر اصلی و فرعی است و رتبه سوم کشوری است. خط اصلی 550 کیلومتر از بافق یزد تا شورگز است که رتبه سوم را داریم و در خطوط فرعی 222 کیلومتر 7 درصد سهم ریلی کشور و رتبه 6 کشور را داریم.

وی با بیان اینکه کل ایستگاه‌های راه‌آهن کرمان 22 ایستگاه است، ادامه داد: با اتصال خط سیرجان رتبه اول در کشور از سهم شبکه ریلی در بار خواهیم بود، بارگیری راه‌آهن در سال گذشته یک میلیون و 460 هزار تن جابه‌جایی بوده است. 

ارجونی خاطرنشان کرد: بیشترین بارها در سطح استان کنسانتره و گندله است که به بندرعباس و اصفهان جابه‌جا می‌شود.

وی افزود: قطارهای مسافربری چهار و شش تخته به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که عصر از کرمان حرکت و صبح مشهد و تهران مسافران  پیاده می‌شوند و برعکس مسافران عصر از مبدأ سوار و صبح در کرمان پیاده شوند و بتوانند به کار خود برسند.

مدیرعامل راه‌آهن استان کرمان با بیان اینکه دو قطار عبوری از زاهدان و اصفهان در استان داریم، اضافه کرد: تمام قطارهای ما با تاخیر صفر هستند و در چهار ماهه امسال منفی 11 در تقدم بودند.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که پروژه‌های استان برای اولین‌بار بحث سرمایه‌گذاری را با خرید 10 لوکوموتیو و 600 واگن باری در حال انجام داریم، عنوان داشت: در این خصوص یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

ارجونی با اشاره به رعایت 31 شیوه‌نامه بهداشتی در خصوص کرونا در ناوگان ریلی کرمان متذکر شد: طرح جامع ریلی استان نوشته شده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.