منو

۵۰۰۰ دانش‌آموز استان کرمان بضاعت خرید گوشی هوشمند ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مهمترین دغدغه ما در استان کرمان وجود ۵ هزار دانش‌آموزی است که بضاعت خرید گوشی هوشمند ندارند.

۲۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از تسنیم، احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید به واسطه شیوع ویروس کرونا و برگزاری غیرحضوری کلاس‌ها امسال کار سختی و دشواری را در پیش داریم به‌ویژه برای دانش‌آموزان ورودی این کار سخت‌تر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته قریب پنج تا شش ماه از سال تحصیلی به صورت حضوری برگزار شد گفت: امیدواریم که وضعیت شیوه ویروس کرونا در استان کرمان به سمت می‌رفت که می‌توانستیم حداقل یک ماه مدارس را به صورت حضوری برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا مدارس از 15 شهریورماه به طور رسمی بازگشایی می‌شوند افزود: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در استان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده کار ما ساماندهی نیروی انسانی در استان کرمان است گفت: 3 هزار نیروی جدید در استان کرمان داریم و قریب 2 هزار نفر از نیروهای ما بازنشسته شدند.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فرصت استفاده از فضای مجازی را در آموزش و پرورش بیشتر کرد و مزیت‌های زیادی هم داشت که باعث راه‌اندازی شبکه آموزش دانش‌آموزی شاد شد افزود: این ظرفیت حتی می‌تواند در دوران پس از کرونا نیز در آموزش‌های مجازی ما اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما دانش‌آموزانی است که دسترسی به گوشی هوشمند نداشته و توان خرید گوشی و یا تبلت را ندارند گفت: در این راستا پویش‌های سراسری شکل گرفته و رایزینی‌هایی نیز با اقشار مختلف، نهادها، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و خیران انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امسال به‌دنبال این هستیم تا از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در ماه محرم برای خرید گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند استفاده کنیم افزود: بیشترین نیاز دانش‌آموزان محروم ما به گوشی هوشمند در جنوب و شرق استان است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه شهر کرمان هم دانش‌آموزانی وجود دارند که با این مشکل روبه‌رو هستند و خانواده‌ها بضاعت خرید گوشی هوشمند را ندارند عنوان کرد: برآوردی که انجام شده در استان کرمان به 5 هزار گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان کم بضاعت استان نیازمندیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.