منو

اقدام مؤثری برای کاهش قیمت ماسک انجام نشده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به تماس‌های مردمی با 124 و 135 تعزیرات گفت: این تماس‌ها حکایت از این دارد که اقدام موثری در جهت کاهش قیمت‌ ماسک نداشته‌ایم و مردم هر روز در این زمینه سوال می‌کنند.

۲۸ مرداد ۱۳۹۹


به گزارش ایستار به نقل از فارس، ارسلان میری در جلسه تنظیم بازار استان با ذکر این سوال که همکاران صنعت و معدن موجودی انبارهای روغن که تحت سامانه انبارهای استان است، چه میزان عنوان می‌کنند، اظهار داشت: اکنون مسئول بنکداران استان می‌گوید روغن در استان به اندازه کافی وجود دارد اما بحث این است که در جنوب و یا جاهای دیگر وجود  ندارد.

مدیرکل تعزیرات استان کرمان با اشاره به اینکه باید موجودی انبار شفافی در زمینه روغن داشته باشیم و مانند جریان ماسک نباشد، عنوان کرد: بر اساس صحبت‌هایی که در زمینه قیمت‌های ماسک مطرح می‌شود، ما هنوزهیچ ماسکی توزیع نکرده‌ایم و مردم هر روز با تماس‌هایی که با ۱۲۴ بازرسی سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی می‌گیرند این را بیان می‌کنند.

میری گفت: این تماس‌ها حکایت از این دارد که اقدام موثری در جهت کاهش قیمت‌ها  نداشته‌ایم  و مردم هر روز در این زمینه سوال می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان افزود: ماسک‌هایی که اکنون من و شما استفاده می‌کنیم در بازار به قیمت سه هزار تومان تا چهار هزارتومان فروخته می‌شود؛ تا کی باید به مردم فقط وعده ارزان شدن ماسک بدهیم.

وی بیان داشت: اکنون چه میزان ماسک تولید کرده‌ایم، چه میزان روغن در انبارها وجود دارد اگر شرکت‌ها توزیع منصفانه‌ای انجام نمی‌دهند و خودشان احتکار سازمان یافته‌ای نمی‌کنند، چرا پیگیری نمی‌شود.

میری بیان داشت: من مدعی نیستم بلکه به عنوان کسی که مسئولیت دارم و باید پاسخگوی مردم باشم خودم را در این زمینه مقصر می‌دانم.

وی افزود: زمانی که ما نمی‌توانیم آدرس مکانی که ماسک ارزان قیمت ارائه می‌کند را به مردم بدهیم این حرف‌های خودمان به منزله وعده سر خرمن است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه چه میزان ماسک با قیمت ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان در سطح استان توزیع شده است، ادامه داد: ما اعتقاد داریم کالاهای یارانه‌ای نشتی دارد و این از اول انقلاب تا کنون بوده است .

وی اضافه کرد: من نمی‌خواهم دستگاهی را متهم کنم. اما از مبادی تهیه و تامین ایراد وجود دارد و من خودم هم جزئی از مسئولان هستم که باید به مردم جواب بدهم.

میری متذکر شد: اگر در مبادی تامین یا واردات اشکالی وجود دارد چرا نباید پیگیری کنیم، ما به عنوان مثال یقه مغازه‌دار جزء کرمانی را می‌گیریم.

زنجیره مرغ در استان راه‌اندازی شود

محمدجواد فدایی استاندار کرمان تصریح کرد: زمانی که ما در جلسات ستاد کرونا اعلام می‌کنیم ۲۰۰ هزار عدد ماسک با قیمت ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰تومان تولید می‌کنیم آیا وجود دارد یا نه؟

فدایی با اشاره به اینکه زنجیره مرغ در استان باید راه‌اندازی شود، ادامه داد: پنجم فرودین سال جاری گفته شد زنجیره مرغ در استان در حال راه‌اندازی است و اکنون پنج ماه گذشته در این زمینه چه کارهایی انجام شده است.

استاندار کرمان بیان داشت:  بعد از سه سال هنوز این مشکل در استان حل نشده که نشان دهند بی‌توجهی و بی‌تعهدی است .

علی بابایی فرماندار کرمان اظهار کرد: ریشه همه مشکلات مرغ در استان اختلافت  بین اتاق تعاون، اتحادیه مرغداران و اتحادیه تعاون روستایی است.

وی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد باید متولی کار مشکل و اختلافاتی که بین این سه مجموعه وجود دارد را به‌صورت ریشه‌ای حل کند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هشت =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.