منو

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد :تعریف ۲۴ پروژه «جهش تولید» در استان کرمان

۲۴ پروژه در استان کرمان تا پایان تیرماه به طور متوسط حدود ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای اتمام این پروژه به ۲۰۰۰ میلیارد سرمایه گذاری نیاز داریم ضمن آنکه این پروژه ها برای ۴۰۰۰ نفر در انتهای سال اشتغال ایجاد خواهد کرد.

۲۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا،دکتر “مهرداد محمدی سلیمانی” صبح امروز ۲۸ مردادماه در جمع خبرنگاران درباره اقدامات صورت گرفته در استان کرمان در راستای تحقق شعار «جهش تولید» اظهار کرد: موضوع «جهش تولید» یکی از برنامه هایی است که  از ابتدای سال جاری در پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گرفته بود.

وی با تاکید بر اینکه تحقق شعار «جهش تولید» صرفا به پروژه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  منتهی نشده و بخش های دیگری را نیز در بر می گیرد اظهار کرد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ۵۸۰ پروژه را امسال مصوب کردیم که حدود ۳۵۵ پروژه مستقیما توسط ستاد فرماندهی مدیریت می شود که این پروژه ها شامل پروژه های معین های توسعه و پروژه های دستگاه های اجرایی استان است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه  ۲۴ پروژه مهم و پیشران در استان تحت عنوان پروژه های «جهش تولید» شناسایی و نهایی کرده ایم که میزان اشتغالزایی و سرمایه گذاری این پروژه ها بسیار بالاست افزود: قرار است این پروژه ها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب و تفاهمنامه اجرایی این پروژه ها میان رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار کرمان منعقد شود.

وی در تشریح این ۲۴ پروژه پیشران استان کرمان اظهار کرد: این ۲۴ پروژه در استان کرمان تا پایان تیرماه به طور متوسط حدود ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای اتمام این پروژه به ۲۰۰۰ میلیارد سرمایه گذاری نیاز داریم ضمن آنکه این پروژه ها برای ۴۰۰۰ نفر در انتهای سال اشتغال ایجاد خواهد کرد.

محمدی سلیمانی افزود:عمده این پروژه ها در حوزه صنعت و معدن (پروژه های جلوگیری از خام فروشی و احداث کارخانه های متناسب با شرایط معدنی استان)، گردشگری (ایجاد ۵ هتل) و کشاورزی (بحث گلخانه ها) است که عمده این پروژه ها با همکاری بخش خصوصی و حمایت دولت در قالب تسهیلات و رفع موانع در حال اجرا می باشند.

وی به ۵۸۰ پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ برای اتمام این پروژنیازمند ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تاکنون عدد احصا شده برای این پروژه ها ۱۵۰۰ میلیاردتومان بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها نیز در حدود ۴۲ درصد می باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال جاری این ۲۴ پروژه جهش تولید به بهره برداری خواهد رسید اظهار کرد: عملکرد پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در سنوات گذشته نشان داده که در سال های گذشته به طور متوسط توانسته ایم به۹۰ درصد اهدافمان دست پیدا کرده و آنها را محقق کنیم و امیدواریم تا پایان سال جاری نیز بتوانیم این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

محمدی سلیمانی با اشاره به تعهد ایجاد استغال استان در سال جاری نیز گفت: برای امسال هدف گذاری اشتغال ۴۲ هزار فرصت شغلی را داریم که قرار است ۱۰ هزار فرصت شغلی از این ۵۸۰ پروژه ایجاد شود بنابراین رسیدن این هدف اشتغال امری  دست نیافتنی نیست و این ایجاد اشتغال را تا پایان سال خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه سالانه در استان کرمان بین ۳۰ تا ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود اظهار کرد: تمامی این شغل های ایجاد شده به صورت رسمی و از طریق بیمه بوده اند و یک درصدی نیز اشتغال غیررسمی داریم اما در مجموع در تمامی این اشتغال های ایجاد شده رد و پای بیمه وجود دارد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.