منو

استاندار کرمان اعلام کرد: بهره برداری از فاز 1 و 2 خط انتقال آب از خلیج فارس در سال جاری

استاندار کرمان در پی بازدید امروز خود از پروژه انتقال آب از خلیج فارس در بندرعباس گفت: امیدواریم فاز اول این پروژه در 24 مهرماه امسال و فاز دوم در 30 بهمن افتتاح شود که ظرف یکی دو ماه آینده کلنگ خط دوم به زمین زده می شود.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا،دکتر”محمدجواد فدائی” ظهر امروز 18 شهریورماه در جلسه بررسی خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی کشور در بندرعباس اظهار کرد: این پروژه کار بزرگی برای استان‌های خشک و کم آب کرمان، هرمزگان و یزد کرده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های خوب امسال در استان کرمان، بیان کرد: با وجود بارندگی‌های خوبی که امسال در کرمان داشتیم در رتبه 26 به لحاظ میزان بارندگی قرار داریم.

استاندار کرمان با اشاره به وجود 35 هزار حلقه چاه مجاز و غیرمجاز در استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه 9000 چاه غیرمجاز در استان حفر شده و سالانه 6 میلیارد مترمکعب برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی داریم که حدود 2 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت داریم که با کارهای جایگزینی مثل این پروژه این مشکل را حل کنیم و امیدواریم دو فاز دیگر آن به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی از پروژه‌های دیگری که برای حل مشکل آب استان کرمان در دستور کار قرار دارد سخن به میان آورد و تصریح کرد: دو پروژه انتقال آب از دریای عمان در برنامه‌های بعدی ماست و امیدواریم با رفع مشکل کمبود آب، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد شاهد باشیم.

استاندار کرمان بیان کرد: در شرایط تحریم برای اجرای این پروژه به مشکل برخوردیم که بخشی از فناوری اجرای طرح در داخل کشور تحقق یافته و گام موثری برای اجرای طرح برداشته شده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم فاز اول این پروژه در 24 مهرماه امسال و فاز دوم در 30 بهمن افتتاح شود که ظرف یکی دو ماه آینده کلنگ خط دوم به زمین می شود.

به گزارش ایسنا، “میرعلی یاری”مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس نیز در این جلسه عنوان کرد: فاز اول در مهرماه با ظرفیت 200 هزار مترمکعب در روز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی این پروژه را یک پروژه خاص و مهم دانست و بیان کرد: حجم آب تولید شده از دریا با 11 ایستگاه پمپاژ و در مسیر 830 کیلومتر به فلات مرکزی کشور منتقل می‌شود که این پروژه با این حجم در کشور بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب عنوان کرد: با همه فراز و نشیب‌ها از این مسیر عبور کردیم و با وجود همه نامهربانی‌ها و کارشکنی‌ها دنیا، شعار “خواستن توانستن است” را به منصه ظهور رساندیم.

وی تاکید کرد: فاز اول پروژه در مهرماه افتتاح می‌شود و اکنون خط انتقال آب از خلیج فارس تا گل‌گهر آماده است و قطعه دوم حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه سوم پیشرفت 85 درصدی دارد و اگر مشکلات ارزی آن حل شود، قطعه دوم (مس سرچشمه) تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

یاری با تاکید برآنکه این کریدور بهترین هدیه برای این نظام است، عنوان کرد: برای اجرای این پروژه هزینه‌های زیادی کردیم و امیدواریم سه استانی که با مشکل آب روبرو هستند از این ظرفیت بهره جسته و باعث شادی مردم و حل مشکلات آبی آنها شود.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان صبح امروز در سفر یک روزه به بندرعباس از مراحل مختلف خط انتقال آب به کرمان بازدید کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.