منو

ارائه کد اشتغال به کارگران فصلی در رفسنجان

هرندی بیان کرد:کارگران باید در محل اسکان خود کد اشتغال دریافت کنند و بانک اطلاعاتی از کارگران فصلی جمع اوری شود. ودر شهرستان تاسیس شرکت هایی برای ساماندهی و تثبیت امنیت شغلی کارگران مخصوصا کارگران روز مزد بسیار مهم و ضروری است.

۲۴ شهریور ۱۳۹۹

به گزارش ایستار ،در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا این هفته در شهرستان رفسنجان به بررسی سازماندهی کارگران فصلی در فصل برداشت پسته پرداخته شد.

مختاری معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان در زمینه احداث اقامتگاه کارگران فصلی بیان کرد:باتوجه به اینکه اقتصاد شهرستان رفسنجان براساس محصول کشاورزی است و هرساله تعداد عظیمی کارگر فصلی از شهر های جنوب استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان برای فصل برداشت پسته به رفسنجان میاید.

وی ادامه داد :امسال به دلیل شیوع کروناحساسیت بیشتری در زمینه سازماندهی کارگران فصلی خواهیم داشت به همین دلیل قسمتی از پارکینگ شهربازی رفسنجان را برای اقامتگاه کارگران فصلی مهیا کرده ایم .

مختاری اظهار داشت:اقامتگاه به مساحت ۹۰۰۰ متر مربع ،۵ سرویس بهداشتی وحمام،احداث شبکه ابرسانی ،ایجاد پایه های روشنایی و ایجاد ۳۶۰۰ مترمربع چادر برای اسکان کارگران فصلی اماده شده است و ما اماده میزبانی خواهیم بود.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان عنوان کرد:برای اسکان نیروهای انتظامی در اقامتگاه کانکس فراهم شده است .

سرهنگ کریمی فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان در ادامه جلسه ستاد کرونا یاد اور شد:ورودی های شهرستان رفسنجان از سمت کبوترخان و ورودی اصلی شهر توسط ایست و بازرسی به صورت تمام وقت هدایت ونظارت کارگران فصلی را انجام خواهد داد.

کریمی ادامه داد:اقامت کارگران فصلی در پارک های شهرستان ممنوع خواهد بود.

فصیحی هرندی فرماندار ویژه رفسنجان تصریح کرد:مسئله مهمی که شاید با ان روبه رو شویم این است که با کبود کارگر در رفسنجان مواجه شویم و نتوانیم دستمزد کارگران را کنترل و سازماندهی کنیم.

هرندی در پایان یاد اور شد:کارگران باید در محل اسکان خود کد اشتغال دریافت کنند و بانک اطلاعاتی از کارگران فصلی جمع اوری شود. ودر شهرستان تاسیس شرکت هایی برای ساماندهی و تثبیت امنیت شغلی کارگران مخصوصا کارگران روز مزد بسیار مهم و ضروری است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.