منو

فقط 20 درصد دروس دانشگاهی ما با تولید انطباق دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: آمار نگران‌کننده‌ای داریم و آن اینکه دروس دانشگاهی ما 20 درصد با بخش تولید و صنعت انطباق دارد در حالی که این آمار در چین برابر با 90 درصد است.

۲۷ شهریور ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس ، سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی و رفع موانع توسعه مهارت‌های شغلی در استان کرمان اظهار داشت: بحث‌های ریشه‌ای و پایه‌ای مانند مهارت‌های شغلی، بهره‌وری و فضای کسب و کار در اتاق بازرگانی کرمان به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان داشت: شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی به دلیل جایگاه خوبی که به حضور نمایندگان مجلس، قوه قضاییه و دولت دارد، ظرفیت خوبی است که مباحث اصلی استان در جلسات آن مطرح شود.

طبیب‌زاده ابراز کرد: اتاق بازرگانی استان کرمان تلاش کرده با با دعوت از دانشگاهیان و متخصصان بحث‌های کارشناسی و عمیقی را در زمینه توسعه مهارت‌های شغلی انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه مهارت و مهارت‌آموزی کلید توسعه پایدار است و به همین علت آن را به عنوان دستور کار در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخشی خصوصی قرار داده‌ایم، تصریح کرد: آمار نگران‌کننده‌ای داریم و آن اینکه دروس دانشگاهی ما 20 درصد با بخش تولید و صنعت انطباق دارد در حالی که این آمار در چین برابر با 90 درصد است.

طبیب‌زاده اضافه کرد: 70 درصد افرادی که در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ما هستند و این بدین معناست که آنها به این نتیجه رسیده‌اند که باید مهارت کسب کنند و همچنین نشان می‌دهد، سیستم آموزشی ما نیاز آنها را برطرف نمی‌کند.

وی یادآور شد: در استان کرمان امکانات فراوان، سازمان‌های متعدد و مراکز وسیع و مدرن فنی و حرفه‌ای وجود دارد و ما در اتاق بازرگانی به عنوان مصرف‌کننده فرصت‌های شغلی در مراکز تولیدی، کشاورزی، صنعتی و معدنی این احساس نیاز را داشته‌ایم که فارغ‌التحصیلان باید مهارت‌های لازم را داشته باشند.

طبیب‌زاده افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان جلسات متعددی با فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و کارشناسان خبره برگزار کرده است تا به این موضوع بپردازیم که مهارت‌آموزی جدی گرفته شود و در این زمینه اصلاح و ایجاد قوانین برای الزام به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امری مهم است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.