منو

تولیدکنندگان از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم هستند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صمت گفت: یکی از مشکلات تولیدکنندگان با بانک‌ها این است که نسخه‌ای از قرارداد تسهیلات را در اختیار تولیدکننده قرار نمی‌دهند و بیش از ۹۰ درصد تولیدکنندگان ما از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم هستند.

۰۳ مهر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس ، میثم زالی امروز در مراسم بزرگذاشت روز صنعت و معدن در کرمان اظهار داشت: تعیین و تکلیف بدهی معوقه در سقف موانع صاراتی بر عهده ستاد تسهیل رفع موانع تولید گذاشته شده و این کارگروه با حضور ۱۲ وزیر در تهران تشکیل و به تبع آن در استان‌ها این کارگروه به ریاست استاندار و حضور مقامات ارشد استان با همه‌جانبه نگری نسبت به واحد تولیدی اقدام کند.

وی با بیان اینکه ما از همه دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی کشور فقط اجرای قانون را می‌خواهیم، ادامه داد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان با بانک‌ها این است که نسخه‌ای از قرارداد تسهیلات را در اختیار تولیدکننده قرار نمی‌دهند و بیش از ۹۰ درصد تولیدکنندگان ما از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم هستند.

زالی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان با بانک‌ها، محاسبه بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها است به عنوان مثال در یک جلسه‌ای که داشتیم یک واحد تولید اقرار کرده، ۱۰ میلیارد به بانک بدهی دارم اما بانک ۷۰۰ میلیارد تومان مطالبه کرد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صمت ابراز داشت: من از بانک خواستم نحوه محاسبه را ارائه کند و ان ماشین حسابی که با آن حساب می‌کنند را در اختیار ما قرار دهند و یاد بدهند به ما چگونه ۱۰ میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

زالی بیان کرد: مطالبه بلاوجهی که بانک‌ها از تولیدکنندگان دارند اگر اجابت نشود منجر به تعطیلی واحد تولیدی می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر امروز در ستاد تسهیلات رفع موانع با تخلف دستگاه‌های پول استان برخورد نکنیم  دیگر چه انگیزه‌ای برای کارآفرین و سرمایه‌گذار باقی می‌ماند که در این کشور کار کند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صمت خاطرنشان کرد: ما قوانین خوب داریم اما اجرای قانون را از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم و درخواست داریم این قانون را در مجلس بگذرانید مصوبات ستاد رفع موانع تولید برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است.

نیاز است قوانین را مهندسی کنیم

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور اظهار داشت: بزرگترین مشکل تولید کننده دغدغه‌هایی است که هر روز برایش ایجاد می‌شود، بیماری پشت بیماری، درد پشت درد، ما نمی‌توانیم روزی بیدار شویم و یک طرح جدیدی علیه خودمان نبینیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور افزود: اگر ما حق بیمه‌مان را تامین نکنیم و پرداخت نکنیم فورا جریمه می‌شویم و جریمه خیلی سخت است اما از آن بدتر دفترچه بیمه کارگر ما را تامین نمی‌کند، اما به زور بهره و جریمه را می‌گیرند و در قانون به صراحت گفته که تامین اجتماعی حق این کار را ندارد اما در همه استان‌ها این کار انجام می‌شود.

سهل‌آبادی بیان کرد: امروز کارگری که حقوق معوق دارد وضعیت گرانی و معیشت بیچاره‌اش می‌کند و برای یک امکانات کوچک، تامین اجتماعی امکانی را فراهم نمی‌کند.

وی با طرح این سوال که استان معدنی کرمان که دارد صنعتی می‌شود چه کمکی در زمینه تهیه ماشین‌آلات معدنی به آن شده است؟ افزود: کدام معدن‌کاری بدون تسهیلات بانکی می‌تواند لودر ۸ میلیاردی خریداری کند؟ بانک‌ها امروز به هیچ وجه محل مورد کار در معدن را مورد وثیقه در کار قبول نمی‌کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور عنوان کرد: این روزرا جشن گرفتیم تا به دنیا ثابت کنیم که  در سخت‌ترین شرایط و  تحریم‌ها توانسته‌ایم صادرات داشته باشیم، در سال جهش تولید همه جهش را در این می‌بینیم که تولید، صنعتگران با خرد جمعی توانستند کارهای بزرگی برای کشور در زمان ابتدایی ویروس کرونا انجام دهند.

سهل‌آبادی بیان داشت: به عنوان مثال ماسکی که الان برای پیشگیری از ویروس کرونا استفاده می‌شود در مدت بسیار کوتاهی تولید شد و نیازهایی که به کشورهای خارحی داشتیم را برطرف کردیم و در این زمینه خود صادر کننده شدیم.

وی ادامه داد: اگر صنعت کشور درست از سوی مسئولان حمایت شود در این زمینه به پیشرفت‌های زیادی دست خواهیم یافت، نیاز است قوانین را مهندسی کنیم زیرا خیلی قوانین در کشور داریم که نیاز دارد تغییر کند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.