منو

بیش از ۵۰ درصد از شهروندان رفسنجانی از ماسک استفاده نمیکنند/ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری اربعین /امار مرگ و میر در رفسنجان بر اثر کرونا به ۷۲ مورد رسید

نخعی عنوان کرد:از زمان شیوع کرونا تا کنون هزار و ۷۱۲ مورد به صورت بستری و سرپایی به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند. و هم اکنون ۲۷ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند و در دو هفته گذشته امار فوتی ها به ۷۲ مورد درشهرستان رفسنجان رسیده است.

۱۳ مهر ۱۳۹۹


به گزارش ایستار؛ صبح امروز ستاد واکنش سریع بیماری کرونا با حضور جمعی از مسئولین شهرستان در فرمانداری رفسنجان برگزار شد.

مجید فصیحی هرندی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان در ستاد واکنش سریع بیماری کرونا با توجه به افزایش امار افراد مبتلا به کرونا در شهرستان رفسنجان عنوان کرد:دلیل اصلی افزایش موارد مثبت به کووید ۱۹ در سطح شهر ستان رفت امدی های خانگی در مدت زمان طولانی در محیط های سربسته است و همچنین افزایش مبتلایان کووید ۱۹ تاثیر بسیار منفی بر کادر درمان خواهد گذاشت.

هرندی ادامه داد:بیش از ۵۰ درصد از شهروندان رفسنجان از ماسک در سطح جامعه استفاده نمیکنند.

وی با توجه شرایط جامعه اظهار داشت:خطر بیماری کرونا به طور جدی جامعه را تهدید میکند و امکان دارد نتوانیم از پس این اتفاقات ناگوار بربیاییم و با مرگ و میری بسیاری مواجه شویم .

فرماندار رفسنجان ادامه داد: در اربعین حسینی امسال هیچ مراسمی در رفسنجان برگزار نخواهد شد.
هرندی تصریح کرد :تالارها بعد از ماه صفر با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از پنجاه درصد ظرفیت تالار با حضور بازرس بهداشت میتوانند فعالیت خود را آغاز نمایند.

پروین نخعی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه جلسه ستاد واکنش سریع بیماری کرونا تصریح کرد:
از زمان شیوع کرونا تا کنون هزار و ۷۱۲ مورد به صورت بستری و سرپایی به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند. و هم اکنون ۲۷ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند و در دو هفته گذشته امار فوتی ها به ۷۲ مورد درشهرستان رفسنجان رسیده است.

پروین نخعی با توجه به افزایش امار مبتلایان در شهرستان عنوان کرد:در دو هفته اخیر امار مبتلایان در شهرستان به شدت افزایش یافته است و مهم ترین نگرانی ما در حال حاضر این است که در اینده با کمبود تخت در بیمارستان مواجه شویم.

وی ادامه داد:تا به امروز ۱۴۰ مورد از کادر درمان ما در سطح رفسنجان به کرونا مبتلا شده اند و به همین علت با کمبود نیرو مواجه شدیم و شیفت های کادر درمان از ۸ ساعت در روز به ۱۸ ساعت افزایش یافته .

نخعی ضمن تشکراز سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه در برگزاری های مراسم های محرم بیان کرد:با توجه انجام پروتکل های بهداشتی در برقراری مراسمات عزاداری هیچ مورد مبتلای به ویروس کرونا نداشتم .

پروین نخعی با توجه شروع فصل برداشت پسته تاکید کرد:از آغاز فصل برداشت از دو هزار و ۵۵۲ کارگاه سنتی و نیمه مکانیزه و ۵۷۱ کارگاه مکانیزه بازدید به عمل امده است.

وی ادامه داد:در کارگران فصلی هیچ مورد مبتلا به کووید ۱۹ تا امروز وجود نداشته است و طبق بارزسی انجام شده ۵ محل اسکان کارگران فصلی در روستاهای رفسنجان تعطیل شده است.

حسین تقوی‌ مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر۵۷ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل و ۲۹۰۰نیروی رسمی و ۲۷۰۰ نیرو در مدارس غیردولتی فعالیت دارند.

وی در اخر خاطر نشان کرد: با کمبود نیروی خدمات برای انجام ضدعفونی مدارس رو به رو هستیم و بسیاری از مدارس به علت گرانی مواد ضدعفونی امکان تهیه مواد ضد عفونی را ندارند. با توجه به این مشکل میتوانیم با ارائه مجوز تولید الکل به هنرستان کشاورزی رفسنجان از کمبود مواد ضد عفونی در مدارس جلوگیری کنیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 8 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.