منو

ازاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد رفسنجان تا اربعین حسینی

میربابایی مسئول موکب خاتم الانبیاءعنوان کرد:کمک به نذر آزادی زندانیان تا ۲۸ صفر ادامه خواهد داشت و تا اربعین حسینی تعدادی از زندانیان غیر عمد رفسنجان ازاد خواهند شد‌.

۱۳ مهر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار ؛ حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در نشست خبری موکب خاتم الانبیاء رفسنجان (نذر ازاد سازی زندانیان ) اصحاب رسانه بیان کرد: پیاده روی اربعین خیزش ارزشمند جهانی و حرکت اجتماعی ،سیاسی و مذهبی است که هر ساله بیش از ۲۰میلیون نفر برای زیارت امام حسین (ع) عازم کربلا میشوند.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد:امسال به علت شیوع کرونا این حرکت ارزشمند بخاطر سلامت مردم برگزار نخواهد شد و باید نذر های مردم به سمتی که باعث رضایت امام حسین (ع)و خداوند است هدایت شود که موکب خاتم الانبیاء و دیگر موکب های رفسنجان تصمیم گرفتند که امسال کمک های مردم را برای ازاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد استفاده کنند .

وی ادامه داد:هم اکنون در زندان رفسنجان ۴۰ زندانی جرائم غیر عمد داریم که با مبلغ بیش از دومیلیارد تومان میتوانند ازاد شوند و خود را آزاد شده ی لطف و مهر ورزی امام حسین (ع)بدانند.

حجت الاسلام پور محمدی رئیس دادگستری رفسنجان در این نشست خبری اظهار داشت:امثال موکب ها به ویژه موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در زمره کسانی هستند که به راحتی از مال خود در پذیرایی از زائران امام حسین(ع) در مسیر کربلا می گذرند و امسال هم از مال خود در راه آزادسازی زندانیان می گذرند  که این نشان دهنده آمادگی برای سربازی امام زمان (عج) است.

وی ادامه داد:
موکب خاتم الانبیاء رفسنجان یک ظرفیت اخلاقی و فرهنگی برای شهرستان رفسنجان است.

ایمان شهسواری باتوجه به مشکلات زندان رفسنجان در ادامه این نشست عنوان کرد:زندان رفسنجان با ظرفیت ۲۵۰ نفر ساخته شده است و هم اکنون ۴۰۰ نفر در این مکان حضور دارند و ۱۵۰ نفر بیشتر از ظرفیت در این زندان زندانی وجود دارد.

وی ادامه داد:امار کلی زندان رفسنجان ۷۰۰ نفر است که این تعداد زیبنده شهری همچون رفسنجان نخواهد بود.

دادستان رفسنجان در زمینه ازاد سازی زندانیان عنوان کرد:امسال با کمک موکب خاتم الانبیاء رفسنجان به ازاد سازی ۴۰ زندانی جرائم غیر عمد اقدام شده است که باقیات و صالحاتی برای خیرین این راه خواهد شد.

وی ادامه داد: امام حسن (ع)کریم اهل بیت در طول زندگی خود دوبار تمام دارایی خود را به نیاز مندان بخشیدند و این اهمیت کمک به نیاز مندان را نشان میدهد.

سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان در ادامه این جلسه عنوان کرد:
ستاد دیه کشور از محرم ۱۳۶۹ به همت شهید لاجوردی رئیس سازمان زندان کل کشور ان زمان دایر شد و در استان کرمان از ۱۳۸۰ این نهاد مردی تشکیل شده است .

وی ادامه داد: ستاد ،دیه در همه شهرستان ها کشور فعال است و در خصوص جرائم غیرعمد تشکیل شده و همچنین صلح و سازش هدف اصلی ما در ستاد، دیه است و با دعوت از شاکیان از آنها رضایت می‌گیریم و درصورت بخشش درصدی از بدهی بقیه بدهی را ستاد دیه پرداخت خواهدکرد و اگر خود زندانی توان پرداخت اقساط وام قرض الحسنه را داشته باشد به وی وام ارائه میشود و هر نفریک بار میتوانند یک بار توسط ستاد دیه آزاد شود.

موسوی قوام در زمینه برگزاری جشن گلریزان در رفسنجان یاد اور شد: در شهرستان رفسنجان ۱۷جشن گلریزان برگزار شده است که از ۸۵۰ میلیون تومان تعهد خیرین ۴۵۰ میلیون تومان دریافت شده است و باید از ظرفیت خیرین شهرستان در این باره بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: در نیمه اول امسال 822 میلیون تومان برای آزادی زندانیان شهرستان رفسنجان هزینه شده است. وهمچنین در محرم امسال در شهر کرمان ۱۶۰ میلیون تومان برای ازادی زندانیان از خیرین جمع اوری شده است.

میربابایی مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) در این جلسه خاطر نشان کرد: هر ساله در این روزها در خدمت زائران امام حسین (ع)بودیم و هم اکنون غصه دار این هستیم که نتوانستیم به زائران حسینی خدمت کنیم .
وی در اخر گفت :کمک به نذر آزادی زندانیان تا ۲۸ صفر ادامه خواهد داشت و تا اربعین حسینی تعدادی از زندانیان غیر عمد رفسنجان ازاد خواهند شد‌.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.