منو

اتراق در پارک‌های کرمان ممنوع است/آمار نگران کننده کرونا در کرمان

استاندار کرمان گفت: طی دو هفته آینده توقف در پارک‌های شهرستان‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان ممنوع است و نیروی انتظامی و شهرداری باید جلوی اتراق در این محل‌ها را بگیرند.

۱۹ مهر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس ، محمدجواد فدایی ظهر امروز در جلسه استانی ستاد کرونا با  تشکر از ستاد اربعین، موکب‌ها و مردم استان اظهار داشت:  در برگزاری اربعین تا آن‌جایی که نظارت شده است پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و تجمعات با جمعیت بالا را خوشبختانه نداشتیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: باید سخت‌گیری بیشتری برای رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم. متاسفانه هم تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها، هم تعداد افرادی که در آی‌سی‌یو و افرادی که تحت ونتیلاتور هستند نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

فدایی با اشاره به اینکه این افزایش آمار نشان می‌دهد که رعایت‌ها کمتر شده است، گفت: الگوی کووید ۱۹ تبدیل به  بیماری خانوادگی شده و باید در خانواده‌ها شرایط بهداشتی هم به خوبی رعایت شود و فردی که در خانواده دچار کووید ۱۹ می‌شود باید در قرنطینه قرار گیرد که موجب انتقال بیماری به بقیه افرار خانواده نشود.

استاندار کرمان بیان کرد: گشت ویژه کووید ۱۹ که  مرکب از  نمایندگان دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، بازرسی استانداری و دانشگاه علوم‌پزشکی است به این دلیل تشکیل شد تا تجمعاتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با آنها برخورد کنند و اجازه ندهند آن تجمعات شکل گیرد که این گشت باید فعال‌تر باشد و معمولا در نظارت‌های کووید ۱۹ گزارشی از گشت ویژه کووید ۱۹ داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد:  شنبه هفته گذشته (۱۲ مهرماه) تعداد بستری‌های در سطح استان چه مشکوک و چه مثبت ۶۷۰ مورد بوده اما امروز تعداد بستری‌های ما در سطح استان ۸۰۸ نفر است.

فدایی افزود: تعداد بستری در تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان در هفته گذشته (۱۲ مهرماه)۱۲۷ نفر و امروز این تعداد به ۱۵۰ نفر رسیده است.

وی ابراز داشت: افراد تحت ونتیلاتور در هفته گدشته (۱۲مهرماه)۴۱ نفر بوده و امروز این تعداد به ۷۵ نفر رسیده است.

فدایی با اشاره به اینکه این آمار نگران کننده است، گفت: تنها کنترل این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بیشتر است و نگران هستیم که اگر این روند کنترل نشود و ادامه پیدا کند امکانات کافی ممکن است نداشته باشیم و نتوانیم بیماران را بستری کنیم و منجر به فوت بیماران بدحال شود.

استاندار کرمان بیان داشت: بر اساس تصویب ستاد کرونا استان هر گونه  پیاده و حرکت کاروانی در دهه آخر صفر به سوی مشهد مقدس ممنوع است.

فدائی تاکید کرد: طی دو هفته آینده توقف در پارک‌های شهرستان‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان ممنوع است و نیروی انتظامی و شهرداری باید جلوی اتراق در این محل‌ها را بگیرند. 

وی دیگر مصوبه امروز ستاد کرونا استان را تعطیلی جمعه بازار کرمان تا اطلاع ثانوی عنوان کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 6 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.