منو

قرارگاه رصد بیماری کرونا در استانداری کرمان تشکیل شود

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه‌اندازی قرارگاه رصد بیماری کرونا، این قرارگاه بهتر است در استانداری تشکیل شود و تصمیم‌هایی که در این قرارگاه انجام می‌شود بر اساس وضعیت این بیماری در استان است.

۰۴ آبان ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس، قاسم جان‌بابایی شنبه شب در سفر به استان کرمان و در جمع مدیران این استانر اظهار داشت: روند بیماری کرونا در استان کرمان نگران کننده است.

وی افزود: بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ از نظر وضعیت بیماری به مراتب بدتر و بد حال‌تر از پیک اول و دوم این بیماری در این استان است و بیشتر بیماران مراجعه کننده نیاز به خدمات تنفسی دارند و تعداد افراد زیر ۵۰ سال بد حال مراجعه کننده به مراکز درمانی در استان کرمان در حال افزایش است.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: آلودگی استان کرمان از نظر بیماری کووید ۱۹ بسیار بالاست و ۶۵ درصد تست های سرپایی که انجام می‌شود مثبت است و مردم به دلیل هراسی که از این بیماری دارند دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

جان‌بابایی تصریح کرد: دسترسی به خدمات درمانی به دلیل پهناور بودن استان کرمان  آسان نیست و این استان از نظر  امکانات زیرساختی در حوزه سلامت از نظر میزان تخت‌های بیمارستانی و امکانات بهداشتی درمانی دارای کمبودهایی است و کرمان جزو استان‌هایی است که کرونا می‌تواند برایش دردسر ایجاد کند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری در استان کرمان با تدابیر خوب انجام شده شرایط به گونه‌ای رقم خورد که افراد بیمار بتوانند از خدمات بستری صحیح استفاده کنند و تاکنون میزان فوتی استان نسبت به جمعیت زیر میانگین کشوری بود.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اکنون روند رو به افزایشی از این بیماری در شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان داریم که نگران کننده است و علت آن هم به رفتار های اجتماعی مردم، برگزاری مراسم و تجمعات، عدم فاصله‌گذاری و حضور کارگران فصلی در استان برمی‌گردد.

جان‌بابایی اظهار کرد: این دوره باید شکسته شود و مردم کرمان  با تصمیم استانداری باید این سیکل را بشکنند؛ اگر می‌خواهند مراسمی برگزار شود حتما با پروتکل‌های بهداشتی و با حداقل افراد باشد.

وی بیان داشت: در ادارات استان نیز بهتر است روند کاهش مراجعه کننده را داشته باشیم و همچنین کارکنان از دور کاری استفاده کنند.

جان‌بابایی افزود: توصیه می‌کنیم افرادی که علائم بیماری داشتند به اشتباه به حساب بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی نگذارند و اجازه ندهند تا با حال بدتری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول مردم باید حضور  در مراکز بهداشتی و درمانی باشد و این مراکز این امتیاز را دارند علاوه بر ثبت اطلاعات در سامانه نمونه‌برداری، در صورت مثبت شدن تست، توصیه به قرنطینه انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های درمانی در همه جای کشور محدود است و در استان کرمان این شرایط سخت‌تر است، با هماهنگی استاندار کرمان اگر ظرفیت تخت.های بیمارستانی اجازه ندهد، مراکز اقامتگاهی راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه‌اندازی قرارگاه رصد بیماری کرونا، این قرارگاه بهتر است در استانداری تشکیل شود و تصمیم‌هایی که در این قرارگاه انجام می‌شود بر اساس وضعیت این بیماری در استان است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + ده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.