منو

قطعه اول خط انتقال آب خلیج فارس به سیرجان افتتاح ‌شد

قطعه نخست خط انتقال و بخشی از شیرین سازی آب ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به منطقه صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان و سایر مسئولان استانی و بخش خصوصی در سیرجان افتتاح شد.

۱۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایرنا ، بخشی از شیرین سازی و قطعه نخست خط انتقال آب از خلیج فارس تا منطقه سیرجان به طول ۳۰۵ کیلومتر با مشارکت دولت و بخش خصوصی با حضور مسئولان عالی ملی و استانی افتتاح و بهره برداری شد.

 امروز عملیات بهره برداری از طرح های ملی استان های هرمزگان و کرمان در قالب سی و یکمین برنامه افتتاح جهش تولید انجام شد که با افتتاح فاز نخست شیرین سازی آب و قطعه اول خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران (از بندرعباس تا سیرجان) با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صمت، استاندار کرمان، رییس مجمع نمایندگان استان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و حضور ویدئو کنفرانسی دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری و سایر مسئولان محقق شد.

سایت شیرین سازی آب با ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز برای مصارف آشامیدنی و صنایع، خط لوله انتقال آب به طول ۳۰۵ کیلومتر، هفت ایستگاه پمپاژ، ۱۰ پست ۴۰۰ و ۲۳۰، ۱۳۲ و ۶۳ کیلوولت و ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال نیرو و ۳۳ مخزن تعادلی، ذخیره و مقابله با ضربه آب به ظرفیت ۱۸۷ هزار مترمکعب با سرمایه گذاری ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی یکهزار و ۲۰۰ نفر تا ساعاتی دیگر با حضور مسئولان ملی و استانی دولت و بخش خصوصی به بهره‌برداری می رسد که می تواند جریان کار تولید، اشتغال و توسعه اقتصادی دیار کریمان را تسهیل کند.

افتتاح طرح های یاد شده از هرمزگان تا سیرجان و ادامه پروژه انتقال آب تا رفسنجان و یزد خط بطلانی بر کابوس کم آبی استان های کویری کشور در حوزه آب آشامیدنی و همچنین برای صنعت تلقی می شود که مطالعات آن با تفکری هوشمندانه در سال ۹۲ و عملیات اجرایی این ابرپروژه در سال ۹۵ آغاز شد و امروز ثمره چند سال فعالیت شبانه روزی مهندسان داخلی با مشارکت ۲۰۰ شرکت خصوصی و بخش دولتی به بار نشسته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه از دیروز (چهارشنبه) به منظور سفری ۲ روزه به کرمان سفر کرده است


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.