منو

استاندار سابق کرمان با انتقاد از سیاست‌زدگی استان عنوان کرد کرمان خیلی از اوقات، غرق در مسائل سیاسی/شرایطی به وجود آمد که مصلحت دیده شد استعفا دهم

استاندار سابق کرمان گفت: سیاست زدگی یکی از مشکلات استان کرمان است و به دلیل اینکه استان کرمان خیلی از اوقات به طور نامناسب در مسائل سیاسی غرق می شود، نتوانسته توسعه را آنگونه که باید دنبال کند.

۲۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا، دکتر”محمدجواد فدائی” ظهر امروز ۲۵ آبان ماه در مراسم تکریم خود و معارفه استاندار جدید کرمان با تشکر از همراهی بخش های مختلف دولتی و خصوصی با استانداری ر زمان مدیریتش و عذرخواهی از کاستی ها و قصور صورت گرفته، اظهار کرد: بنده در روز معارفه به عنوان استاندار کرمان اعلام کردم قائل به اصالت استدلال هستم و هیچ مطلبی را بدون اینکه قانع نشوم، نمی پذیرم و اینجا با قاطعیت اعلام می کنم که به این وعده عمل کردم و هیچ نظری را بدون اینکه قانع شوم، نپذیرفتم.

وی افزود: نتیجه این شد که تعامل خیلی خوبی با همه ارکان مدیریت، جامعه، گروه های سیاس و مدیران داشتیم و طبیعی است که برخی به نظرشان عمل نشود و قانع نباشند و دلخور باشند.

استاندار سابق کرمان با تاکید بر اینکه از کسانی که می خواهند عملکرد استان را در این دو سال ارزیابی کنند، درخواست دارم استدلال انجام شدن یا نشدن کار را سوال کرده و اگر قانع نشدند، نظر خود را اعلام کنند که اینگونه نقد منصفانه تر خواهد بود بیان کرد: وعده دیگر من در جلسه معارفه ام افزایش کارآئی سیستم اداری بود که در این راستا نخستین اقدام، تکیه بر دولت الکترونیک بودم و معتقدم تا زمانی که به طور کامل دولت الکترونیک اجرا نشود، نمی توانیم سیستم کارآئی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: از دستگاه هایی که در این زمینه فعالیت داشتند تشکر می کنم که یکی از آنها شرکت توزیع برق است که در حال حاضر همه مشترکین شرکت توزیع برق هر گونه خدمات را می توانند از طریق سیستم و بدون مراجعه حضوری دریافت کنند.

فدائی افزود: مستندسازی ارجاعات به ادارات برای پیگیری، ارزیابی و تحلیل اقدام دیگر بنده در زمینه کارآئی سیستم اداری بود و همه مکاتبات با دستگاه ها مستند شد و صورتجلسات را خودم می نوشتم تا قابل پیگیری و ارزیابی باشد و در این دو سال ۶۴۱ صورتجلسه را شخصا نوشته ام که مبنای ارزیابی عملکرد و پیشرفت امور استان بود.

وی تصریح کرد: اقدام دیگر استقرار سیستم پیگیری بود که برخی از کارهایی که لازم بود بعد از ارجاع به دستگاه اجرائی توسط این سیستم ریابی را انجام می داد و در این پیگیری ها موانع و دلایل تاخیر مشخص می شد و در این زمینه ۸۳۲ مورد پیگیری و بعضا کاملا انجام شده و آخرین مورد ارجاعی بود که در هشت ماه و ۲۶ روز و ۱۹ بار ارجاع حل نشده و در نهایت تصمیم لازم گرفته شد.

استاندار سابق کرمان گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی براساس شاخص های کمی اقدام دیگر بنده در راستای کارائی سیستم اداری بود که نشان داد کارکرد دستگاه ها در سال های قبل و دو سال اخیر چه بوده و برنامه سال جاری چیست.

وی اظهار کرد: نوسازی مدارس در سال ۹۶ تعداد ۵۶ کلاس جدید ساخته، در سال ۹۷ تعداد ۲۶۷ مورد و در سال ۹۸ تعداد ۳۲۸ کلاس ساخته و پیش بینی کرده در سال جاری ۱۰۰۰ کلاس بسازد و این به معنی کارآ شدن سیستم اداری است.

فدائی درباره سیاست های اعمال شده در مدیریت اجرائی تصریح کرد: تلاش برای اتمام طرح های نیمه تمام و بهره برداری آنها یکی از سیاست ها بود که امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه بخش خصوصی برای افتتاح و بهره برداری داریم که ۴۰۰۰ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه توسط رییس جمهور افتتاح شد؛ خط انتقال آب با ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد که ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب به استان های هرمزگان، کرمان و یزد را انتقال می دهد و در هفته دولت امسال سه برابر سال گذشته به لحاظ حجم ریالی و سرمایه گذاری پروژه ها افتتاحیه داشتیم.

استاندار سابق کرمان با اشاره به پیگیری حل مشکلات طرح های متوقف، گفت: سعی کردیم طرح های جدید آغاز کنیم و به عنوان مثال در شرکت های تابعه گل گهر امسال ۱۱ پروژه با ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در تولید آهن اسفنجی، فولاد، کنسانتره، کلاف فولادی را آغاز کرده و یا خواهد شد.

وی افزود: برنامه های مهم دیگری از جمله ایجاد شهر نوآوری، راه اندازی موزه کرمانشناسی، انتقال آب از دریای عمان به جنوب استان، ادامه اجرای طرح سیل بند خرم، ایجاد مرز هوائی در جیرفت، تامین بخشی از آب شهر کرمان از طریق خط انتقال آب خلیج فارس و … در دو سال اخیر دنبال شده است.

فدائی در ادامه تصریح کرد: حمایت از توسعه با تکیه بر توسعه متوازن از اولویت های بنده در استانداری کرمان بود و از هر سرمایه گذاری استقبال کردیم و با استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری روند صدور مجوزها را تسریع کردیم هرچند ایده آل نبود.

استاندار سابق کرمان با اشاره به اینکه شرکت های صنعتی معدنی بزرگ برای توسعه متوازن در مناطق محروم سرمایه گذاری کنند که در این زمینه اقداماتی نیز صورت گرفت اظهار کرد: ایجاد اشتغال از موضوعات مهم بود که در اشتغال خرد، خانگی، خوداشتغالی، اشتغال روستائی و عشایری و راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی میانی اقامات خیلی خوبی صورت گرفت.

وی افزود: در زمینه رفع فقر و محرومیت مصوبه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد محروم را در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه را گرفتیم که ۶۰۰۰ واحد از آنها بهره برداری شد و طرح اجاره شرط تملیک برای محرومان را نیز دنبال کردیم.

فدائی درباره موانع و مشکلات توسعه در استان عنوان کرد: یک مورد عدم اعتقاد یکسان به توسعه است و همه به اصول توسعه اعتقاد و باور یکسان نداریم و این نیاز به جلسات زیادی برای رسیدن به یک دیدگه دارد.

وی افزود: مسئله دیگر سیاست زدگی استان است و به دلیل اینکه استان کرمان خیلی از اوقات به طور نامناسب در مسائل سیاسی غرق می شود، نتوانسته توسعه را آنگونه که باید دنبال کند.

استاندار سابق کرمان گفت: مسئله دیگر فرهنگ است که شورای فرهنگ عمومی در این زمینه کار می کند و امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد.

فدائی در پایان درباره استعفایش از استانداری کرمان گفت: بنده شخصا قصد و برنامه ای برای استعفا نداشتم و معتقد بودم با توجه به شرایط و مشکلات باید تا پایان دولت بمانیم و حداقل پروژه های نیمه تمام را بهره برداری کنیم اما شرایطی به وجود آمد که مصلحت در این دیده شد بنده استعفا بدهم و بنده استعفا دادم و به دلیل اینکه دو سه ماهی این مسئله معطل بود، خودم اصرار کردم که این موضوع به پایان برسد و نهایتا با استعفای بنده موافقت شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.