منو

استاندار جدید کرمان: بنای ما تغییرات حداقلی است/هیچ وابستگی به هیچ کسی ندارم/ نمایندگان گله مندی را کنار بگذارند

استاندار جدید کرمان گفت: از نمایندگان می خواهم اگر گلایه مندی هست کنار بگذارند و حرف ها و ظرفیت هایمان را یکی کنیم تا در استان کار شود و توسعه پیدا کند

۲۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل ازایسنا،”علی زینی وند” ظهر امروز ۲۵ آبان ماه در مراسم معارفه خود اظهار کرد: خدمت در استان کرمان مسئولیت سنگینی است آن هم در شرایط اندکی سخت؛ کرمان سرزمین اسطوره ها، تاریخ ساز و سرزمین تدوین پایه های انقلاب شکوهمند ایران است.

وی با اشاره به اینکه کرمان یک ظرفیت بزرگ است، تصریح کرد: ما در این سال ها یک رویکرد جدید و منشور فراگیر مدیریتی به نام بیانیه گام دوم انقلاب داریم که همه راهبردهای مدیریت و اسناد بالادستی در درون این بیانیه به خوبی مشهود است که البته اگر تحلیل محتوا شود که بند بند آن مبتنی بر آسیب شناسی گذشته و رویکرد آینده است و این رویکرد مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

زینی وند بیان کرد: موضوع دیگری که در استان مهم است و مسئولیت و رسالت ما را سنگین تر می کند این است که کرمان به عنوان استان حضور زنده سپهبد شهید سلیمانیست و نگاه دنیا به این استان متمرکز است و شاید جوانان و نخگان این استان رسالت سنگینی در تعریف مکتب سلیمانی داشته باشند که مکتب سلیمانی هویت ساز است و به جوانان ما غرور، انگیزه تحرک و امیدواری می دهد.

استاندار کرمان افزود: گام های استوار سردار سلیمانی در خاورمیانه پر تلاطم لرزه بر استبداد و قدرتمندان پوشالی می انداخت که بزدلانه وی را شهید کردند؛ به همان اندازه گام های سردار سلیمانی در خاورمیانه پرآشوب آرامش بخش همه آزادی خواهان بود.

وی اظهار کرد: رسالت سنگینی در استان کرمان برای معرفی هویت واقعی جمهوری اسلامی به برکت حضور زنده و همیشگی سردار سلیمانی خواهیم داشت و بنده در این راه حتما برنامه های منسجمی را به نخبگان ارائه خواهم داد و باید کمک کنند.

من روستائی و عشایرزاده هستم

زینی وند درباره نحوه انتصابش گفت: حضور منِ روستائی و عشایرزاده در راس مدیریت اجرائی یک استان کهن و پرظرفیت، محصول اصل هویت و ساختار جمهوری اسلامی است و اگر جای دیگری این ساختار دقیق عمل نمی کند عیب از مسلمانی ماست و از هویت جمهوری اسلامی نیست.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان تصریح کرد: اینکه دستگاه های نظارتی نیروها را بدون اطلاع خودشان رصد کرده و مدیرانی که نه به شبکه، نه به رانت و جریانات خاص دست به دامن نشود را خود ساختار برگزیند و بر مصدر امور بنشاند، اصل هویت جمهوری اسلامی است.

محصول یک ساختار سالم و ارتقائی در جمهوری اسلامی هستم

استاندار کرمان گفت: توقع از نخبگان و مسئولان و مجلس شورای اسلامی است که به چنین رویه هایی صحه بگذارند و تشویق کنند و اگر انحرافی وجود دارد، جلوگیری کنند؛ من محصول یک ساختار سالم و ارتقائی در جمهوری اسلامی هستم.

وی افزود: اساس کار در کشور تعامل، خرد، عقلانیت و گذشت از سلایق شخصی به نفع منافع ملی و به نفع توسعه استان است و بنده حتما با تعامل و کمک گرفتن از همه نهادهای قانونی، نخبگان، مردم و مجلس و نمایندگان با سابقه این استان فضای همگرائی را در استان فراهم خواهیم کرد.

زینی وند تصریح کرد: از ظرفیت همه جریاناتی که زیر چتر جمهوری اسلامی، در چارچوب قانون اساسی و زیر چتر گستره ولایت فقیه فعالیت می کنند، استفاده خواهیم کرد و هیچ خط و مرزی برای ارتباط با آنها از هر جناح و گروهی نداریم و دست آن ها را برای توسعه استان به گرمی می فشاریم.

وی بیان کرد: توجه به تشکل ها و نهادهای مردمی پایاپای ساختارهای دولتی مهم است و باید دستگاه های دولتی آغوش خود را برای فعالیت تشکل ها و نهادها و گروه ها باز کنند و وقتی زمینه فراهم کنیم، آنها غوغا می کنند.

استاندار کرمان اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته هیچ وقت امنیت به مردم واگذار نمی شود و در جمهوری اسلامی که جنگ با معضل مواجه شود و وقتی به مردم واگذار شد دنیا شگفت زده و ما پیروز شدیم.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه بانوان و جوانان دو قشر محرک و تاثیرگذار هستند که مدیران باید در عمل زمینه حضور آنها را فراهم کنند، افزود: استان کرمان مملو از استعدادهای بی نظیر است.

زینی وند تصریح کرد: اداره امور به شیوه های سنتی و به دور از پایگاه های دانش با ناکارآمدی و شکست مواجه است و باید همه حوزه های مهم را به شرکت های دانش بنیان وصل کرد. قلب تپنده توسعه استان ها پارک های علم و فناوری هستند و باید با جدیت پیگیری شوند.

وی بیان کرد: معادن بزرگ استان کرمان شهرت جهانی و درآمدهای میلیارد دلاری دارند که افتخار کشور است و اداره این معادن باید برای مردم شفاف باشد که به نفع خودشان است.

باید سرمایه استان با تبعیض مثبت به سمت مناطق محروم هدایت یابد

استاندار کرمان گفت: باید سرمایه استان با تبعیض مثبت به سمت مناطق محروم هدایت یابد که این کار موجب زندگی پررونق در روستاها می شود و اگر زندگی روستاها پررونق بود امروز شاهد حاشیه های آینده سوز و نسل سوز شهرها نبودیم لذا باید به روستاها و مناطق محروم توجه شود.

وی افزود: فعالیت معین های اقتصادی اقدام مثبتی است که آقای رزم حسینی انجام داد و باید زمینه را فراهم کنیم در محرومیت زدائی و کارآفرینی اجتماعی که مدل موفق در دنیاست باید نخبگان نظر بدهند و ما ریل گذاری بکنیم.

زینی وند تصریح کرد: در آموزش و بهداشت در نقاط محروم باید توجه شود و تسهیل گری و ذهن حل مسئله ای مدیران باید به عنوان یک تابلوی راهنمای جلوی دستشان باشد.

وی بیان کرد: نظام اداری بروکراتیک ما نظام غیرشفافی است و در تار و پود این نظام پیچیده و پرقانون که قوانین تورم بی جهت دارد، رانت و فساد ایجاد می شود و راه میان بر دور زدن مثبت این نظام استفاده از مدیران جسور، با دانش و دارای ذهن حل مسئله ای است و نه ذهن مانع ساز و بخشنامه ای.

دولت پیمانکار و کارخانه دار خوبی نیست

استاندار کرمان گفت: در حوزه خصوصی سازی باید به واقع وارد شد؛ دولت پیمانکار و کارخانه دار خوبی نیست و باید حاکم و ناظر خوبی باشد. هرچه ادارات می توانند به مردم واگذار کنند، نباید دستشان بلرزد، هرچه اداره کوچک تر و چابک تر باشد، روند توسعه بهتر فراهم می شود.
وی افزود: نظام کارمندمحور فسادزا است و هر کس در راس نظام اداری باشد، این نظام نمی تواند آدم ها را سالم به مقصد برساند؛ خصوصی سازیِ شفاف راه نجات است نه خصولتی سازی.

زینی وند بیان کرد: مدیریت آب در استان کرمان امر مهمی است و راه آن ایجاد فرهنگ صرفه جوئی از منابع موجود و فکر کردن به منابع بیرونی است که آغاز شده است.

وی درباره تعامل با رسانه ها اظهار کرد: مدیران از مواجهه با رسانه ها نترسند؛ البته تخریب فرق می کند و مردم تخریب را می فهمند. رسانه ها مشاوران بی مزد و منت ما هستند و از آنها استفاده کنید و اگر نقد می کنند شکایتشان را نکنید.

استاندار کرمان گفت: تجارت خارجی در استان کرمان مقوله مهمی است که علاوه بر تقویت تجارت فعلی با کشورهای مختلف، پیوند با استان سیستان و بلوچستان و بندر استراتژیک چابهار اهمیت ویژه ای دارد و بخشی از اقتصاد کرمان با پیوند یزد و مرز سیستان و بلوچستان قابل حل است و برنامه داریم در این زمینه و حتما پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت اسناد بالادستی داریم که باید روی آن تمرکز کنیم، افزود: برنامه بد از بی برنامگی بهتر است و همه دستگاه ها باید برای خود برنامه داشته باشند.

زینی وند تصریح کرد: بنای ما تغییرات حداقلی است اما با مدیران کم دانش، بی انگیزه و کم تحرک هیچ تعارفی نداریم، با هر دوره ای که از انتصابشان گذشته و هر پشتوانه ای که فکر می کنند، دارند.

فقط کار رابطه من را با مدیران خراب می کند

وی بیان کرد: آنچه رابطه من را با مدیران خراب می کند، کار است و اگر کسی این ویژگی ها را ندارد باید با صندلی خود خداحافظی کند؛ حق نداریم مردم را به خاطر بی انگیزگی خودمان معطل کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرمانداران و مدیران خودشان را برای یک دوره پرتحرک در استان آماده کنند، گفت: می شود تحرک داشت و بازدید رفت و پروتکل ها را رعایت کرد.

وی افزود: پشت میزنشینی ملال، بی حالی و بی خبری از شهرها و روستاها می آورد. ضمن اینکه ما هیچ وقتی برای صرف کردن به حاشیه ها و قضاوت های ذهنی نداریم، وقت ما فقط کار است و همه مدیران آماده شوند و انشاءالله دوره خوبی را با هم سپری خواهیم کرد.

زینی وند تصریح کرد: از نمایندگان می خواهم اگر گلایه مندی هست کنار بگذارند و حرف ها و ظرفیت هایمان را یکی کنیم تا در استان کار شود و توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: مگر کسی را نمی خواهید که شمال و جنوب استان برایش فرقی نکند؟ من آن آدم هستم که هیچ وابستگی به هیچ کس به جز جمهوری اسلامی ندارد و در این راه کسی به نام جمهوری اسلامی بخواهد منافع شخصی خود را به من تحمیل کند زیر بار نمی روم و با کسی که تطابقی با جمهوری اسلامی ندارد، تکلیف ما روشن است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.