منو

فرماندار رفسنجان:۹۱ نفر از مبتلان به بیماری کرونا در بیمارستان های استان به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند/بالای ۹۰ درصد پروتکل های بهداشتی در ادارات استان رعایت میشود

در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۶۹۹ نفر مبتلایان قطعی به ویروس کرونا بستری هستند و ۶۵۴ نفر مشکوک به کرونا بستری هستند و همچنین ۲۰۰ نفر از مبتلایان در آی‌سی‌یو بستری هستند و ۹۱ نفر متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

۲۶ آبان ۱۳۹۹


به گزارش ایستار، صبح امروز دکتر مجید فصیحی هرندی در ویدئو کنفرانس با وزیران کشور در زمینه عملکرد استان کرمان بخصوص شهرستان رفسنجان درجهت مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد شهیدان سلامت را که تا کنون در استان کرمان هم سه شهید سلامت تقدیم شده است و دیروز در شهرستان رفسنجان شاهد تشییع باشکوه شهید سلامت بودیم.

وی ادامه داد: در استان کرمان تاکنون حدود ۹۲ هزار و ۲۴۸ تست کرونا انجام شده که از این میزان ۳۷ هزار و ۴۴۹ تست مثبت شده و ۴۱ درصد انجام شده مثبت شده تعداد کل مبتلایان ۳۸ هزار و دویست و پنجاه و هفت نفر بوده است.

هرندی با توجه به وضعیت شهرستان های استان بیان کرد: تقریباً شهرستان های پرجمعیت در حال حاضر با وضعیت حاد روبرو هستند و برنامه‌های مورد نیاز برای مقابله با کرونا در این شهرستان ها در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۶۹۹ نفر مبتلایان قطعی به ویروس کرونا بستری هستند و ۶۵۴ نفر مشکوک به کرونا بستری هستند و همچنین ۲۰۰ نفر از مبتلایان در آی‌سی‌یو بستری هستند و ۹۱ نفر متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

فرماندار ویژه رفسنجان با توجه به این در حال حاضر ۲ هزار تخت در بیمارستان‌های استان کرمان داریم که هم اکنون ۱۳۵۳ تخت اشغال است یاد اور شد: سعی شده است که ۲ هزار تخت دیگر در نقاهتگاه های استان ایجاد شود و همچنین ۷۱ در صد از کسبه استان پروتکل های بهداشتی رعایت را رعایت کرده اند.

وی ادامه داد : و به کسبه‌ای که همراهی لازم نداشتند تذکر شفاهی و کتبی داده ایم و با 214 واحد برخورد قانونی انجام شده است. و هم اکنون حدود ۷۵ درصد از جمعیت استان پروتکل های بهداشتی رعایت میکنندو در ماه های گذشته رعایت پروتکل های بهداشتی ۵۰ درصد بود و همین هم باعث شد که شیوع بیماری در استان کرمان گسترش یابد .

دکتر مجید فصیحی هرندی با اشاره به این که در ادارات بالای ۹۰ درصد پروتکل های بهداشتی انجام مشود تاکید کرد: اما مشکلات عدیده ای را در بانک های استان داشتیم و داریم به دلیل ماهیت کار بانک ها است.

وی در ادامه گفت: سازمان‌های دولتی ،مردم‌نهاد، نیروهای امنیتی و انتظامی همکاری های لازم را در استان انجام داده اند. و همچنین در اسفند ماه زمانی که شیوع بیماری در کل کشور همه گیر شد در کل استان ستادهای استان و در شهرستان ها ستادهای شهرستانی منظم تشکیل شده اند.

فرماندار رفسنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه نیازمند تأمین بسیاری از امکانات و تجهیزات برای بیمارستان‌های استان هستیم از جان‌بابایی معاون درمان وزارتخانه نسبت به سفر به استان کرمان قدردانی می‌کنیم که حضورش ارزشمند بود.

وی در اخر بیان کرد: تلاش میکنیم با امکانات موجود از گسترش بیماری کرونا در سطح استان جلو گیری کنیم . از وزیر کشور در خواست داریم مصوبات استانی تبدیل به قانون شوند و حمایت‌های مالی از منابع غیرمتعارف که الان وجود دارد حتما از مراکز بهداشت و درمان صورت گیرد و سیاست‌هایی که ممکن است در جهت خلاف رعایت‌ پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باشد، محدود شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهارده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.