منو

بتول طباطبایی:۲۰۰ کیلومتر از راه های عشایری رفسنجان تسطیح شد است

۲۰۰ کیلومتر از راه های عشایری رفسنجان نیز تسطیح شد ضمن اینکه ۲ آب انبار و ۲ آبشخور برای دام ها احداث و به میزان یکهزار و ۸۰۰ متر هم لوله گذاری آب آشامیدنی برای عشایر اجرا شده است.

۲۹ آبان ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایرنا،بتول طباطبایی روز پنجشنبه  بیان کرد: جمعیت عشایر شهرستان رفسنجان بیش از ۴۰۰ خانوار شامل بیش از یکهزار و  ۵۰۰ نفر هستند و شغل اصلی آن ها دامداری است.

وی افزود: ۵۰ مرتع در مساحت ۱۱۲ هزار هکتار در مناطق مختلف این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هزار دام های عشایری در سه ماه فصل بهار در این چراگاه ها تغذیه می کنند.

وی ادامه داد: این عشایر سالانه یکهزار و ۴۰۰ تن گوشت و بیش از ۶ تن لبنیات تولید می کندد و به فروش می رسانند و در حال حاضر بازار داخلی این شهرستان را در دست دارند.

طباطبایی با اشاره به اینکه امور عشایری شهرستان رفسنجان در آینده نزدیک راه اندازی می شود و می توان در قالب این اداره خدمات ارزنده ای به این قشر ارائه کرد؛ گفت: در حال حاضر نیز شرکت تعاونی عشایری استان کرمان از طریق نمایندگی خود در شهرستان اقدام به توزیع کنسانتره، جو و آرد یارانه ای کرده و به هر یک از عشایر در این شهرستان هر ماه ۶ کیلوگرم آرد تخصیص یافته است.

طباطبایی در ادامه به برخی فعالیت های انجام شده برای عشایر رفسنجان طی سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال به میزان ۱۰ میلیون و ۱۱۲ هزار متر مکعب آبرسانی به مراتع انجام شد.

وی گفت: همچنین ۲۰۰ کیلومتر از راه های عشایری رفسنجان نیز تسطیح شد ضمن اینکه ۲ آب انبار و ۲ آبشخور برای دام ها احداث و به میزان یکهزار و ۸۰۰ متر هم لوله گذاری آب آشامیدنی برای آن ها اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح راه های عشایر در منطقه ای عشایرنشین به نام “کم کادیج”  به مساحت ۳۰۰ متر مربع و معرفی عشایر به بانک برای دریافت تسهیلات کم بهره و  برگزاری کلاس های ترویجی برای عشایر رفسنجان در راستای افزایش اطلاعات آن ها در زمینه بهداشت دام از دیگر اقدامات برای این افراد در سال جاری بوده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 20 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.