منو

تعطیلات دو هفته ای کشور، تنها رفع تکلیف در تصمیم گیری است

در حالی که در روزهای گذشته دولت و ستاد کرونا از تعطیلی بزرگ و سخت نام برده اند که انتشار جزئیات آن نشان می دهد که احتمالا این شیوه تعطیلی مشکلی را حل نخواهد کرد و تنها تصمیمی برای رفع تکلیف و یا پاسخ به منتقدان بوده است.

۰۱ آذر ۱۳۹۹

سرویس اجتماعی ایستار// در حالی که در روزهای گذشته دولت و ستاد کرونا از تعطیلی بزرگ و سخت نام برده اند که انتشار جزئیات آن نشان می دهد که احتمالا این شیوه تعطیلی مشکلی را حل نخواهد کرد و تنها تصمیمی برای رفع تکلیف و یا پاسخ به منتقدان بوده است. به موارد زیر توجه کنید:

در لیست مشاغل ضروری(دسته یک) برخی مشاغل وجود دارد که به نظر می آید ضرورتی حیاتی در زندگی مردم نداشته باشد و قرار دادن آن ها در این دسته جای سوال دارد. مشاغلی مانند: نجاری، جوشکاری، خشکشویی، آهن فروشی، مصالح ساختمانی و مشاغلی دیگر که اگر چه از منظری ضرورت دارد اما تعطیلی شان، آنچنان خسران جدی شهروندان نمی شود.

فروشگاههای زنجیره ای که با حجم قابل توجه جمعیت در فضای بسته روبروست، در این طرح بسته نیستند. در حالی که تمامی محصولات ضروری موجود در فروشگاه های زنجیره ای در سوپر مارکت ها یافت می شود.

محدودیت های تردد شبانه در بی معنی ترین شکل ممکن است. در این فاصله زمانی افرادی از منزل خارج می شوند که کاری ضروری داشته باشند، مانند خرید مایحتاج، بیماری، مشاغل شبانه و… و اگر افرادی به دلیل ضروریات، تردد و جریمه شد باید با مستندات به پلیس مراجعه کند تا جریمه اش بخشیده شود. و این یعنی حضور افراد در محیط های پر خطر. اما اگر این محدودیت صرفا به دلیل جلوگیری از شب نشینی و دور همی ها بوده است که افرادی که مراعات نمی کنند، دورهمی خود را تا ساعت 21 خاتمه می دهند.

کارگاه ها و کارخانه های تولیدی و صنعتی که در آن به دلیل حضور جمعیت در فضای بسته احتمال شیوع کرونا بالاست، نه تنها تعطیل نشده اند بلکه با محدودیت یک سوم هم روبرو نشده اند.

آقایان مسئول، سلامتی از هر چیزی با اهمیت تر است. تا بیش از این دیر نشده در این محدودیت ها بازنگری و شرایط سخت تری را اعمال کنید. و حمایت از افرادی که به دلیل محدودیت ها از نظر مالی وضعیت شان با آسیب روبرو می شوند وظیفه شماست. اگر تعطیلات و محدودیت های ابتدای سال را با سرعت و دستپاچگی و طرح مفاهیم بی معنایی چون محدودیت های هوشمند و امثالهم رها نمی کردید و شعار موفقیت در کنترل کرونا را سر نمی دادید امروز با این وضع دچار نبودیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 14 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.