منو

اجرای طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی در رفسنجان

جمالی زاده:طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی یکی از طرح های جامع و کاملی است که تمام مسائل در جهت کنترل ویروس کرونا را در بر گرفته است یکی از راهبرد های این طرح محدودیت ها است که در این مدت با اجرا محدودیت ها بیماران سرپایی کاهش یافتند.

۰۲ آذر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار ، صبح امروز در نخستین جلسه هماهنگی قرار گاه عملیاتی طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی ستاد مبارزه با کرونا مجید فصیحی هرندی اظهار داشت: در طرح مبارزه با ویروس منحوس کرونا به صورت محله محور با اهداف مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا باعث کاهش و کند شدن شیوع ویروس در جامعه شویم.

وی در ادامه با توجه اهداف این طرح عنوان کرد:با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی حداقل به میزان 80 درصد در یک ماه و 90 درصد در 3 ماه، کاهش بستری حداقل به میزان 30 درصد در یک ماه و 50 درصد در 3 ماه، کاهش مرگ م ومیر حداقل 10 درصد در یک ماه و 40 درصد در 3 ماه، پوشش و حمایت از گروه های در معرض خطر به میزان 50 درصد در یک ماه و 90 درصد در 3 ماه است.

هرندی بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط رفسنجان در شیوع و گسترش ویروس کرونا حاد و قرمز است و همچنین اگر مردم رفسنجان پروتکل ها بهداشتی را رعایت کنند وضعیت شهرستان نارنجی خواهد شد آن زمان محدودیت ها کاهش پیدا خواهد کرد و مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی به زندگی عادی ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام عکسری امام جمعه رفسنجان در ادامه این جلسه تاکید کرد: در طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد مبارزه با کرونا شهرستان رفسنجان باید فرهنگسازی شود که وضعیت قرمز شهرستان به علت دورهمی ها، عروسی ها و تجمعات است و باید از دورهمی های خانوادگی جلو گیری شود.

دکتر اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه جلسه هماهنگی قرارگاه عملیاتی طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد مبارزه با کرونا تصریح کرد:

در نیمه شهریور ماه تا اواخر مهر ماه با کمتر رعایت شدن پروتکل های بهداشتی در جامعه با روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا رو به رو بودیم و همچین در شمال استان کرمان با ورود کارگران فصلی و دور همی های خانوادگی در ضبط های پسته باعث گردش سهمگین ویروس کرونا در جامعه شد اما باتوجه به مقررات سختگیرانه که در دوهفته گذشته در رفسنجان انجام شد بیماران سرپایی در شهرستان کاهش یافتند.

دکتر اسماعیلی ندیمی در ادامه تاکید کرد: آمار سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در پنج روز گذشته کاهش یافته است .اما هنوز آمار بستری‌ها در بیمارستان وضعیت مطلوبی ندارد به صورتی که دو روز متوالی روی عدد 114 ثابت ماندیم و در ۳۰ آبان ماه 110 نفر بستری داشتیم و صبح امروز 104 نفر بستری قطعی در بیمارستان داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد:
در روزهایی که گذشت تا نیمه‌های شب با کپسول اکسیژن به بیماران اکسیژن می‌رساندیم و زمانی که 200 بیمار مشکوک و مثبت به ویروس کرونا در بیمارستان بستری داشتیم با مشکلات بسیاری روبه رو بودیم

وی در ادامه اذعان کرد: با خرید دستگاه اکسیژن‌ساز 600 لیتری و هشت لیتری توسط مجتمع مس سرچشمه مشکل کمبود اکسیژن در بیمارستان رفع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یاد اور شد : در حال حاضر بیماران بد حالی در بیمارستان بستری هستند که با نهایت تاسف در چند روزه اینده آمار فوتی‌ها در شهرستان افزایش خواهد یافت .

وی با توجه اجرای طرح بزرگ حاج قاسم در شهرستان اظهار داشت: اگر رفتار مردم تغییرات قابل توجهی کند وضعیت جامعه از وضعیت قرمز خارج خواهد شد و مردم میتوانند به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.

دکتر احمد جمالی زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این جلسه اظهار داشت :طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی یکی از طرح های جامع و کاملی است که تمام مسائل در جهت کنترل ویروس کرونا را در بر گرفته است یکی از راهبرد های این طرح محدودیت ها است که در این مدت با اجرا محدودیت ها بیماران سرپایی کاهش یافتند.

وی ادامه داد :به طور حتمی اگر این طرح به صورت کامل اجرا شود این بیماری را در سطح شهرستان کنترل خواهد شد.

جمالی زاد با اشاره به راهبرد های این طرح بیان کرد:یکی از راهبرد های طرح حاج قاسم سلیمانی حفاظت از گروه های اسیب پذیر جامعه است زیرا بیشترین مرگ و میر ما از گروه پر خطر جامعه است قطعا با این حفاظت با کاهش مرگ و میر در جامعه روبه رو خواهیم بود .


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.