منو

بیانیه مجمع اساتید انقلابی دانشگاه های رفسنجان در رد مذاکره مجدد با آمریکا

رهبر انقلاب : دل بستن به مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات کشور سرابی بیش نیست.

۰۸ آذر ۱۳۹۹

«بسم الله قاصم الجبارین»
بیانیه مجمع اساتید انقلابی دانشگاه های رفسنجان در رد مذاکره مجدد با آمریکا

«وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِن قَوْمٍ خِيَانَةً فَانبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَى سَوَاءٍ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ»؛ سوره مبارکه انفال، آیه 58
و هرگاه (با ظهور نشانه‌هایی،) از خیانت گروهی بیم داشته باشی (که عهد خود را شکسته، حمله غافلگیرانه کنند)، بطور عادلانه به آنها اعلام کن که پیمانشان لغو شده است؛ زیرا خداوند، خائنان را دوست نمی‌دارد!

با پیروزی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و به قدرت رسیدن جو بایدن، بار دیگر زمزمه مذاکره با آمریکا از سوی عده ای برای برون رفت از مشکلات فعلی کشور و به ویژه تنگناهای اقتصادی مطرح شده است. چنان که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند، دل بستن به مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات کشور سرابی بیش نیست و تجربه مذاکرات قبلی هم نشان داد که آمریکا چه این که جمهوری خواهان در رأس قدرت باشند و یا این که دموکرات ها بر مسند قدرت بنشینند، سیاستی واحد را در قبال جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته اند و نظام سلطه به دنبال تحقق اهداف شوم خود در مواجهه با نظام اسلامی است که همانا اندیشه باطل براندازی مهم ترین هدف آنان در سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که متفکران اتاق فکر آمریکایی نظیر ساموئل هانتینگتون و فرانسیس فوکویاما مکرر بر آن تأکید کرده اند. برجام خود تجربه بسیار خوبی برای سیاستمداران و مسؤولان بلند پایه ایرانی بود که دل به وعده های پوچ و خیالی آمریکایی ها نبندند و خروج آمریکا از این قرارداد مهم بین المللی، گواهی روشن بر نقض عهد مکرر هیأت حاکمه آمریکا در قبال قراردادهای جهانی و خط بطلانی بر ایده برجامیان برای برون رفت از مشکلات کشور به شمار می آید.
دم زدن آمریکایی ها برای مذاکره با ایران در موضوع هسته ای از یک سو و ترور دانشمندان هسته ای ایران در یک دهه اخیر از سوی دیگر، عملکرد و سیاست متناقض آمریکا و سیاست هویج و چماق و فشار حداکثری به جمهوری اسلامی برای تن دادن به خواسته های آنان را به خوبی نشان داد و چنان که مقام معظم رهبری فرمودند جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند. ترور دانشمند هسته ای ایران شهید دکتر محسن فخری زاده نیز در ایامی که بار دیگر مذاکره با آمریکا، برای حل مشکلات کشور پیشنهاد می شود، دلیلی روشن بر این حقیقت است که منطق آمریکایی ها و سگ هارش در منطقه رژیم صهیونیستی، منطق ترور و تهدید است و چیزی تحت عنوان تعهد و پای بندی به مذاکره در قاموس سیاسی آمریکایی ها وجود خارجی ندارد.
لذا با مرور سیاست های آمریکا در چهار دهه اخیر می توان به سهولت به عبث بودن و بی فایده بودن مذاکره مجدد با آمریکا اقرار نمود که «لا یسلع المؤمن من جحر مرتین» و چنان که امام خامنه ای فرمودند معطل کردن استعدادها و ظرفیت های کشور به مذاکره ای که ماحصل آن مبهم است، خطایی بسیار راهبردی است و باید فرض بر عدم نتیجه گرفتن از مذاکرات قرار داده شود و با تکیه بر توان داخلی و همت مضاعف و کار جهادی مسؤولان، مشکلات کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و نیز مبارزه با فساد و تبعیض و بی عدالتی مرتفع گردد.
مجمع اساتید انقلابی دانشگاه های رفسنجان ضمن تأکید بر تعامل مقتدرانه با کشورهای دنیا در چارچوب سه اصل محوری عزت، حکمت و مصلحت، تلاش های برخی برای تحمیل مذاکره مجدد با آمریکا به مقام عظمای ولایت را محکوم می نماید و تأکید می نماید که راه حل مشکلات کشور به فرموده معظم له در واشنگتن و نیویورک نیست و با عزمی راسخ و همتی مضاعف و تلاشی مستمر، به فضل الهی از این پیچ سخت نیز عبور خواهیم نمود و به دشمنان عنود این مرز و بوم، نشان خواهیم داد که ملت ایران، در مقابل فشارها و تحریم های آنان ایستادگی خواهد نمود و چنان که سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند با پیروی محض از ولی فقیه، تمامی تنگناها رفع خواهد شد و دشمن از نقشه شوم خود مأیوس خواهد گردید.
«و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم»
مجمع اساتید انقلابی دانشگاه های رفسنجان
7/9/1399


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.