منو

موسوی:در موج سوم کرونا۱۵۴نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند/با زمستان سیاه روبه رو خواهیم شد/۴۵۰ نفر از کادر درمان و بهداشت رفسجان به کرونا مبتلا شدند

هنوز تعداد زیادی از جمعیت شهرستان به کرونا مبتلا نشده اند با برگزاری شب یلدا و دورهمی های خانوادگی امار کرونا بسیار افزایش خواهد یافت و تلافات بسیاری خواهیم داد و با زمستان سیاه رو به رو خواهیم شد..

۲۲ آذر ۱۳۹۹


به گزارش ایستار،دکتر موسوی رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) با اشاره به اینکه در موج سوم بیماری کرونا شرایط بسیار سختی را سپری کردیم عنوان کرد:در شروع موج اول کرونا در شهرستان رفسنجان فقط ۱۶ فوتی داشتیم همچنین در موج دوم در تابستان متاسفانه ۵۰ نفر از مبتلایان به کرونا را در سطح شهرستان از دست دادیم .

وی ادامه داد: در موج سوم کرونا ۱۵۴ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند و هم اکنون از ۵۱ بیمار بستری در بیمارستان ۱۶ بیمار در I.c.u قرار دارند.

موسی با اشاره به اینکه وضعیت نارنجی شهرستان هیچ تفاوتی با وضعیت قرمز نخواهد داشت اظهار کرد:هنوز در خطر بیماری هستیم و موج بعدی بسیار بدتر خواهد بود امکان این خواهد بود که با زمستان سیاه رور به رو شویم .

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب با توجه به اینکه فقط یک چهارم جمعیت رفسنجان به بیماری کرونا مبتلا شده اند تصریح کرد:هنوز تعداد زیادی از جمعیت شهرستان به کرونا مبتلا نشده اند وبا برگزاری شب یلدا و دورهمی های خانوادگی امار کرونا بسیار افزایش خواهد یافت و تلافات بسیاری خواهیم داد.

وی ادامه داد : در دوماه اخیر سه برابر (۱۲۳۷نفر)هفت ماه گذشته امار بستری در شهرستان داشتیم و همچنین در همه جا اصل پیشگیری را پیشه میگیرند زیرا داروی اصلی کرونا هنوز یافت نشده است و مرگ و میر براثر بیماری کرونل در شهرستان ۲/۵تا ۳ در صدر کمتر از میانگین کشوری است .

موسوی با اشاربه تاثیرات جبران ناپذیر دیر مراجعه کردن مبتلایان به کرونا تاکید کرد:اگر مبتلایان در روز های ابتدایی بیماری به بیمارستان مراجعه کنند دارو های موجود در بهبود تاثیر خواهد گذاشت اما زمانی که دیر مراجعه میکنند کل بدن درگیر شده است و داروهای موجود تاثیر نخواهند داشت.

وی با اشار به اینکه تقریبا بیشتر بخش های بیمارستان به بخش کرونا تبدیل شدن گفت:بسیاری از بیماران سالمند با دستگاه کمک اکسیژن هم دیگر نمیتوانند به زندگی ادامه دهند وحتی مبتلایان در سنین پایین تر هم نتوانستند با این ویروس منحوس مبارزه کنند و جان خود را از دست دادند و همچنین شهید سلامت رفسنجان باوجود اینکه سن کمتر از ۵۰ سال داشت در بار دومی که به بیماری کرونا مبتلا شد جان خود را از دست داد.

موسوی با تشکر از خیرین شهرستان رفسنجان اظهار داشت:خیرین شهرستان رفسنجان از زمان شیوع کرونا از لحاظ کیت ،مواد ضد عفونی کننده و دستگاه مورد نیاز جامعه پزشکی مارا حمایت کردند .

وی در ادامه گفت:مجتمع مس سرچشمه تقریبا با ۱۲ میلیار تومان سالن بحران و بخش Icu شهدای مس را برای بیماران کرونایی مجهز کرده است و همچنین در این Icu نود درصد استاندار ها از نظر تهویه محیط رعایت شده است و کمترین الودگی در محیط وجود دارد.

موسوی با توجه به اینکه در موج سوم ۶۷ مادر مبتلا به کرونا بستری داشتیم یاداور شد :تعدادی از این مادران مبتلا مرخص شدند و تحت کنترل هستند و ۱۷ مورد از مادران نوزاد خود را سالم به دنیا اوردند که ۱۱ مورد انهار سزارین شدند و تنها یک مادر باردار جان خود را در وضعیت قرمز شهرستان از دست داد.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب با اشاره به اینکه ۴۵۰ نفر از کادر درمان و بهداشت شهرستان به کرونا مبتلا شدند تصریح کرد:بیماران کرونایی دچار آسیب های قلبی،کلیوی ،گوارشی ،ریوی ولخته شدن خون در بدن میشوند و در همه جای دنیا عوارضی از بیماری در مبتلایان به وجود خواهد امد اما عوارضی از دارو و سیر درمان در مبتلایان وجود نخواهد داشت و هم اکنون دو نفر از کادر درمان شهرستان در حال استراحت هستند .

وی ادامه داد: خوشبختانه با وجود محدودیت های مالی اما از نظر دارو باهمت دانشگاه علوم پزشکی هیچ مشکلی نداریم و برای دپو دارو برنامه ریزی های داریم .

ودر اخر یاد اور شد:در چند ماه اخیر اکثر جامعه متوجه ضروری بودن بخش های پزشکی در کشور شده اند و همچنین با وجود خیرین بسیار درشهرستان رفسنجان و قبول کردن هزینه های سنگین میلیاردی ساخت ازمایشگاه ،اورژانس زنان و زایمان ، بخش زنان و زایمان و بخش های مورد نیاز بیمارستان شروع شده است .


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 20 =

مطالب مرتبط
به جد پیگیر ایمنی در سرچشمه رفسنجان هستیم

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به برخی مسایل موجود در این مجتمع اشاره و بیان کرد: در بحث ایمنی عارضه یابی از کل خط باید انجام شود که در این راستا تیمی هم باید تشکیل شود و در عارضه یابی کمک کند تا کل خط ممیزی و عارضه یابی شود  سپس با اولویت بندی مشکلات برطرف سازی خواهد شد؛ جان انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
ایمنی در مس سرچشمه رفسنجان ارتقا خواهد یافت

فرماندار رفسنجان با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر در مجتمع مس سرچشمه که تعدادی از کارکنان بر  اثر حوادث آنجا جان خود را از دست دادند گفت: در بحث ایمنی عارضه یابی از کل خط در این معدن انجام خواهد شد سپس بر اساس اولویت ها مشکلات در راستای ارتقا ایمنی برطرف سازی خواهد شد.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
مطالبه های دادگستری رفسنجان از معدن روباز مس سرچشمه

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: ایمنی باید رکن اساسی در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان باشد، پرونده هایی‌ در خصوص فوت افراد ناشی از حوادث در این مجتمع در دادگستری تشکیل شده و برخی مسایل دیگر در این مجتمع نیازمند تدابیر است.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.