منو

اولین موزه پسته کشور در رفسنجان افتتاح شد

مدیر عامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان عنوان کرد:اولین موزه پسته ایران در شرکت تعاونی تولیدگان پسته رفسنجان افتتاح شد امیدواریم که این موزه بزرگتر شود و همچنین این موزه فرهنگ ، ریشه و زحماتی که نسل گذشته برای کشاورزی پسته در رفسنجان انجام داده است به نسل اینده انتقال میدهد.

۳۰ آذر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار،محسن هاشیمیان در افتتاحیه اولین موزه پسته ایران و رونمایی از کتاب سکه خندان اظهار داشت:اولین موزه پسته ایران در شرکت تعاونی تولیدگان پسته رفسنجان افتتاح شد امیدواریم که این موزه بزرگتر شود و همچنین این موزه فرهنگ ، ریشه و زحماتی که نسل گذشته برای کشاورزی پسته در رفسنجان انجام داده است به نسل اینده انتقال میدهد.

وی ادامه داد:نسل گذشته با زحمات بسیار در رفسنجان کویری برهوت را به جنگل های پسته تبدیل کردند و من بر خود لازم دانستم باتوجه به فعالیتی بیش از ۳۵ سال در صنعت پسته کتاب سکه خندان را تهیه کنم .

مدیر عامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان عنوان کرد :در تهیه ی کتاب سکه خندان روزانه بیش از ده ساعت کار میکردم تا بتوانم تمام اطلاعات مربوط به پسته و شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته را از ۱۳۴۷ تا ۱۳۹۹ جمع اوری کنم وبه نمایش بگذارم تا کتابی منحصر به فرد در زمینه پسته تالیف شود .

وی با اشاره به اینکه مخاطبین کتاب سکه خندان اساتید و علاقه مندان پسته هستند عنوان کرد:این کتاب ثبت ملی شده است و حکایتی از نیم قرن تجربه و تلاش کشاورزان رفسنجان است.

هاشمیان اذعان داشت :امسال باتوجه به شرایط حاکم در جامعه همه ترس و واهمه داشتند که پسته ایران فروش نخواهد رفت اما با توجه به فعالیت دوباره شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته صادرات پسته انجام شد .

وی گفت :در گذشته بیش از ۹۰ کشور در دنیا از پسته ایران استفاده میکردند و مامیتوانیم باز هم به اوج برسیم و صادرات پسته را در بهترین شرایط انجام دهیم و همچنین با افتتاح اولین موز پسته در ایران میتوانیم به گردشگران داخلی و خارجی فرهنگ و زحمت تولیدکنندگان را نشان دهیم .

مجید فصیحی هرندی فرماندار ویژه رفسنجان در مراسم افتتاح موزه پسته و رونمایی از کتاب سکه خندان اظهار داشت:مسئولین شرکت تعاونی تولیدگان پسته رفسنجان باید از شرکت های دانش بنیان و بازرگانی که در حوزه کشاورزی در رفسنجان تشکیل شده است حمایت کنند.

وی ادامه داد: شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان در امسال ۶۰۰۰۰تن پسته صادر کرده است و همچنبن برای ارتقاء کشور و شهرمان باید از خودگذشتگی و صبر داشته باشیم و برای رفع معایب باید همیاری کنیم .

هرندی اذعان داشت :باید در صنعت های مختلف بخشی از مسئولیت ها را به جوانان سپرد و انها مورد حمایت قرار داد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاونی ایران در آیین عنوان کرد:در دنیا پسته را به اسم ایران و در ایران پسته را به اسم رفسنجان میشناسند بنایران رفسنجان پایتخت پسته دنیا خواهد بود.

وی یاد اورشد :امسال حدودا یک میلیارد دلار پسته به دیگر کشور ها صادر شده است و این ارزی که وارد کشور شده توسط کشاوزان پسته ایران بوده است.

معاون اقتصادی استانداری در پایان ایین با توجه به اینکه تاکنون تلاش‌های زیادی برای توسعه کشت و بازار محصول پسته اتفاق افتاده اظهار داشت :یکی از اتفاق‌های خوب افتتاح موزه پسته بود که جوان‌ها می‌توانند از این موزه بازدید کنند و با صنعت پسته و صنعت فناوری پسته آشنا شوند و توسعه بازار این محصول را بیشتر بررسی کنند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.