منو

با زبان تئاتر می توان جامعه را با شخصیت و ویژگی های سردار سلیمانی آشنا کرد

فاطمه رادمنش یکی از بازیگران حاضر در «دومین جشنواره تئاتر محیطی سردار آسمانی در رفسنجان» گفت: یکی از ویژگی های بارز و ارزشمند سردار سلیمانی که از دوره هشت ساله دفاع مقدس تا زمان مدافعان حرم در ایشان وجود داشت، اینکه سردار همواره به ملاقات و دیدار خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم می رفت و به طور مداوم به آنها سر می زد و احوال آنها را می گرفت که ما سعی کردیم با یک قصه صمیمی و بومی در جشنواره تئاتر به این موضوع بپردازیم و اجرای خوبی ارائه دهیم

۱۴ دی ۱۳۹۹

به گزارش ایستار ،فاطمه رادمنش یکی از بازیگران حاضر در «دومین جشنواره تئاتر محیطی سردار آسمانی در رفسنجان» گفت: یکی از ویژگی های بارز و ارزشمند سردار سلیمانی که از دوره هشت ساله دفاع مقدس تا زمان مدافعان حرم در ایشان وجود داشت، اینکه سردار همواره به ملاقات و دیدار خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم می رفت و به طور مداوم به آنها سر می زد و احوال آنها را می گرفت که ما سعی کردیم با یک قصه صمیمی و بومی در جشنواره تئاتر به این موضوع بپردازیم و اجرای خوبی ارائه دهیم.

این دانش آموخته بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران و تربیت مدرس در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی در گفتگویی کوتاه بیان کرد: در دومین جشنواره تئاتر محیطی سردار آسمانی در رفسنجان با نمایشنامه همه «پسران من» به نویسندگی و کارگردانی همسرم علی رادمنش حضور پیدا کردیم. تئاتر «همه پسران من» درباره یک بانو و شیرزن عشایر و مادر دو شهید است که در این تئاتر ملاقات‌های سردار با خانواده های شهداء به روی صحنه رفته است.

رادمنش عنوان کرد: به نظرم سردار سلیمانی در هر کشوری زندگی می کرد در شأن سردار، جشنواره های متنوعی با مشارکت بالای حاضرین برگزار می شد، و خوشحال هستم که به نوبه خودم، سهمم را در این خصوص اداء کرده ام.

وی اجرای تئاتر را در حضور سردار سلیمانی یکی از افتخارات خود دانست و گفت: فعالیت فرهنگی ام را که از ۲۰ سال پیش در جیرفت کرمان شروع کردم، بخت این را داشتم که در حضور سردار، نمایشنامه هایی را در برج میلاد تهران، مصلای کرمان، حسینیه ثارالله و در مراسم های مختلف اجراء کنیم که مورد توجه ایشان بود و ما همواره از سخنان و پندهای ایشان لذت می بردیم کما اینکه هم اکنون همه مردم از سخنان ایشان لذت می برند.

با تئاتر می توان به باور رسید

این بازیگر کرمانی در پاسخ به اینکه بیان زندگی و ویژگی های سردار سلیمانی از زبان تئاتر چه تأثیری می تواند بر جامعه داشته باشد، اضافه کرد: هنرمندان بدین جهت که خودشان را مردمی می دانند، سعی می کنند به گونه ای هنرمندانه کار کنند تا هنر بر مخاطب تأثیر بگذارد و حتی کسانی که به بعضی عقاید و افراد باور ندارند با هنر به باور و یقین برسند. از این جهت تکرار این جشنواره ها باعث می شود تأثیر و شناختی از خصایص سردار سلیمانی ایجاد شود و عده ای که با خصلت های سردار آشنا نیستند با شخصیت ایشان آشنا شوند و آگاهی بیشتری نسبت به زندگی سردار پیدا کنند. اما ممکن است عده ای هم آشنا باشند اما همین که یک خصیصه و خصلت را از زبان هنر بینند و بشنوند، جذابیت و تأثیر خود را به همراه خواهد داشت.

برای جشنواره بعدی سردار آسمانی از هم اکنون برنامه ریزی شود

این بازیگر تئاتر ادامه داد: بسیار خوب است که یک جشنواره تئاتر با مدت‌ زمان طولانی در شأن سردار سلیمانی برنامه ریزی شود. به نظرم که این جشنواره تمام شد، یک ماه بعد فراخوان جشنواره تئاتر برای سال آینده اطلاع رسانی شود و گروه‌ ها انتخاب شوند، آموزش ببینند، تقویت بشوند و کیفیت آثار هنری آنقدر بالا برود که در شأن سردار سلیمانی باشد. در واقع اگر این مقوله تحقق پیدا کند در حوزه تئاتر اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

رادمنش با اشاره به اینکه دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی، جشنواره بسیار ارزشمندی است، افزود: هنرمندان بسیاری در بخش های مختلف جشنواره شرکت کردند و نشان داد که جشنواره برای آنها از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت اجراها در جشنواره متوسط رو به بالا بود که کارهای خوب هم در جشنواره وجود داشت، خاطر نشان کرد: از هم اکنون برای برگزاری جشنواره بعدی بایستی زیر ساختها، انتخاب گروهها، پژوهش ها و آموزش انجام گیرد تا کیفیت آثار بالا برود که این مسئله مهمی است.

تئاتر هنری زنده است که باید نفس به نفس مخاطب روی صحنه برود

این بازیگر تئاتر خاطر نشان کرد: تئاتر هنری دو سویه است و این گونه نیست که اجراء فقط متکی به بازیگر و هنرمند باشد و در یک فضای خشک و رسمی اتفاق بیافتد و به عنوان یک صنعت به اجراء گذاشته شود. تئاتر هنری زنده است که باید نفس به نفس مخاطب روی صحنه برود و اتفاق بیافتد و اگر تماشگران زیادی در جشنواره حضور داشتند؛ قطعا ما اجرای بهتری داشتیم.

وی اضافه کرد: خوشحالم که در رفسنجان زیبا هستم که امیدوارم باز هم این اتفاق بیافتد و انشالله کرونا تمام شود و در جشنواره های بعدی طیف وسیعی از مخاطبین را داشته باشیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + شانزده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.