منو

مصرف الکل به هیچ عنوان ایمنی ایجاد نمی کند

دکتر سلطانخواه با اشاره به روایات اسلامی و قرآن در خصوص نهی از مصرف مشروبات الکی، گفت: تصورهایی در خصوص مصرف الکل که باعث ایمنی و حفاظت فرد می شود وجود دارد که هیچ کدام پایه علمی ندارند، طبق بررسی های انجام شده در سایر کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند که مصرف الکل به هیچ عنوان ایمنی ایجاد نخواهد کرد.

۱۸ دی ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ؛ دکتر رضاعلی سلطانخواه در خصوص مصرف الکل و پیامدهای آن، اظهار کرد: الکل یکی از مواد اعتیاد آور شایع است که در جوامع مختلف وجود دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: اعتیاد ابتدا از یک حالت کنجکاوانه و تفننی آغاز می شود و در ادامه گاه به گاه انجام می شود و بر اثر افزایش مصرف به سوء مصرف و وابستگی تبدیل می شود.
وی با تاکید بر اینکه زمانیکه وابستگی به اعتیاد ایجاد می شود مشکلات عدیده ای برای خانواده ها و فرد ایجاد می کند، گفت: مشکلات اقتصادی، گوشه گیری، شکست و عدم موفقیت در کار و… زمینه ساز مصرف الکل در افراد بخصوص جوانان است.
دکتر سلطانخواه خاطرنشان کرد: مصرف الکل عواقب و پیامدهایی به همراه دارد، اختلال شعور یکی از پیامدهای مصرف الکل است، عدم درک و فهم و تصمیم گیری درست که معمولا در حین رانندگی در فرد بروز می کند موجب مرگ و میر و صدمه های جسمی می شود و جدا از این ممکن است به نزاع و تنش منجر شود.
وی افزود: عدم کنترل فرد مصرف کننده الکل ممکن است به جرم و خشونت تبدیل شود و در افراد محصل مشکلات و افت تحصیلی ایجاد می کند و باعث بروز رفتارهای پرخاشگرانه می شود حتی در اجتماعات و خانواده مشکل ایجاد کند و در نهایت منجر به خودکشی می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تاکید کرد: به دنبال مصرف الکل بیماریهای جسمی و روانی و عفونی در فرد ایجاد می شود که به دنبال آن مشکلات اجتماعی و کاهش امنیت جامعه، افزایش هزینه های بیمارستانی، نقصان نیروی کارآمد جوان جامعه را به دنال خواهد داشت و در نهایت فرد از خانواده طرد شود و بی خانمانی را برای فرد به وجود می آورد.
دکتر سلطانخواه با اشاره به روایات اسلامی و قرآن در خصوص نهی از مصرف مشروبات الکی، گفت: تصورهایی در خصوص مصرف الکل که باعث ایمنی و حفاظت فرد می شود وجود دارد که هیچ کدام پایه علمی ندارند، طبق بررسی های انجام شده در سایر کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند که مصرف الکل به هیچ عنوان ایمنی ایجاد نخواهد کرد.
وی اضافه کرد: کسانی که مصرف الکل دارند باید به تدریج مصرف را کاهش دهند تا ترک کنند.
دکتر سلطانخواه گفت: توصیه می شود افراد الکلی مصرف الکل را کنار بگذارند چراکه مصرف آن تاثیرهای مختلفی بر مغز گفتار و تصمیم گیری دارد و در صورت پیشرفت و مصرف به مروز زمان بر قلب وتاثیر منفی می گذارد.
وی ادامه داد: مصرف الکل در خانم ها باعث ایجاد سرطان سینه و روده، ناباروری خواهد شد و علاوه بر مشکلات جسمی بر سلامت روان، حافظه، تاثیر دارد و منجر به افسردگی و به دنبال آن بر روابط خانوادگی تاثیر می گذارد باعث کاهش توان در پرورش فرزند و افزایش خشونت و کاهش حالات معنوی در فرد می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان متذکر شد: خانواده ها بر رفتار فرزندان کنترل داشته باشند تا ازعواقب فردی روانی، اجتماعی و خانوادگی در امان بمانند و هزینه های زیادی بر خانواده تحمیل نشود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.