منو

افتتاح نخسین مرکزی نواوری وشتابدهی مس کشور در رفسنجان

صبح امروز نخستین مرکز نوآوری و شتاب‌دهی صنعت مس کشور در رفسنجان باحضور وزیر علی رضا رزم حسینی صنعت ،معدن وتجارت افتتاح شد

۱۹ دی ۱۳۹۹

به گزارش ایستار صبح امروز نخستین مرکز نوآوری و شتاب‌دهی صنعت مس کشور در رفسنجان باحضور وزیر علی رضا رزم حسینی صنعت ،معدن وتجارت افتتاح شد

مجتمع مس سرچشمه در قبال مسئولیت اجتماعی خود و نیاز صنعت مس، به تاسیس این مرکز اقدام کرده است، صنعت مس هم سرمایه انسانی و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خوبی دارد و هم اینکه صنعت مس یک برند بین المللی است که به تیم‌های تحت پوشش مرکز اعتبار خاصی خواهد بخشید؛ از این‌رو، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری رفسنجان توسط مدیریت مجتمع مس‌ سرچشمه در راستای هم‌گام‌شدن با سیاست‌های شرکت‌های بزرگ دنیا و با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان پیشنهاد شد و در دی‌ماه ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مجتمع مس‌ سرچشمه و دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان امضا شد. این مرکز به‌عنوان هاپ در سه حوزه صنعت مس،پسته و بحران آب، آماده حمایت برای تبدیل ایده صاحب‌نظران و ایده‌پردازان به محصول خواهد بود. هدف اصلی این مرکز، ایجاد یک اکوسیستم حاوی استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، برای رونق تولید، اشتغال و ثروت در حوزه‌های هدف خواهدبود.

با توجه به وجود زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب از قبیل مرکز تحقیق و توسعه سرچشمه، آموزش، آزمایشگاه، کارگاه‌ها و افراد نخبه‌ای که در زمینه مس در مجتمع مس سرچشمه حضور دارند، پیشنهاد شد در حوزه‌های فرآوری مس، صنایع پایین‌دستی، صنایع‌دستی، بازاریابی و فروش، توریسم صنعتی و فناوری و تولید محتوا پذیرای ایده باشد، و همچنین با توجه به اقلیم شهرستان، موضوعات پسته و بحران آب به‌عنوان حوزه‌های اصلی هستند. کسانی که ایده‌ای در زمینه مس، پسته، مدیریت بحران آب و حتی در زمینه‌های دیگر دارند می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند. دوره‌های آموزشی منتورینگ، پیش‌شتاب‌دهی و پساشتاب‌دهی برای این افراد برگزار شده و ایده‌هایی که قادر به محصول شدن هستند از سایر ایده‌ها جدا می‌شوند و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

طبق برنامه پیش‌بینی‌شده قرار است بعد از برگزاری استارت‌آپ، 20 تیم انتخاب و سپس آموزش‌های اولیه برای ساخت محصول اولیه داده شود و در مرحله پساشتاب‌دهی طی دوسال تحت حمایت مجتمع‌ مس‌ سرچشمه قرار گیرند. تیم‌ها در مرحله تجاری‌سازی می‌توانند به اختیار خود جداگانه به کار ادامه دهند یا همکاری خود را با مجتمع مس سرچشمه ادامه دهند.

امیدواریم با برنامه‌ریزی منظم و تدوین یک ٍنقشه راه ١٠ساله، این مرکز بتواند نیازهای صنعت مس را پوشش دهد و به‌عنوان قطب نوآوری و تکنولوژی در خاورمیانه بتواند با نرخ قابل قبولی ایده‌هایی در زمینه صنعت مس را به محصول تبدیل کند.

در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری نگرانی فرد از تبدیل‌شدن ایده به محصول برطرف می‌شود، برای تولید محصول یک‌سری پشتوانه‌های مالی از طریق مرکز در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد و حمایت‌های فنی و آموزشی نیز در مرحله پساشتاب‌دهی از تیم‌ها انجام می‌شود تا مرحله‌ای که محصول اولیه ساخته می‌شود. پس از ساخت نمونه اولیه، وارد مرحله تجاری‌سازی می‌شود که در این مرحله هزینه‌ها بسیار بالاترند که اگر صنعت مس به آن محصول نیاز داشته باشد در مرحله تجاری‌سازی، مرکز از آن پشتیبانی می‌کند و اگر آن محصول جزو نیازهای شرکت مس نباشد جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذاران برگزار خواهد کرد تا سرمایه‌گذار علاقه‌مند به محصول مشخص شود.

این مرکز در بخش‌های اتاق اختصاصی برای شرکت‌ها، منتورینگ و کنفرانس، سالن همایش، استارت‌آپ و شتاب‌دهی، در مجاورت هتل هیلان رفسنجان به بهره‌برداری رسید.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.