منو

رزم حسینی:با وجود صنایع توانستیم از تحریم ها عبور کنیم

اگر صنایع مس، پتروشیمی ،الو مینیوم و صنایع غذایی نبودند نمی توانستیم‌ از تحریم‌ ها عبور کنیم‌ و همچنین در تولید ۲۹ قلم از محصولات صنعتی رشد فوق العاده ای داشتیم .

۲۰ دی ۱۳۹۹

به گزارش ایستار در 19دی ماه علیرضا رزم‌ حسینی در ایین کلنگ زنی و افتتاحیه 7طرح مجتمع مس سرچشمه ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و اشاره به اینکه معادن کشور یکی از ذخایر مهم و اثر گذار در حوزه توسعه است اظهار داشت : صنعت در ۱۲۰ سال گذشته حرکت توسعه ای آغاز کرده و همچنین معادن در چند دهه اخیر توسعه بسیار خوبی پیدا کرده اند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در صنایع مادر مانند مس و فولاد امروزه شاهد تولید ۳۰ میلیون تن فولاد و ۲۸۰ هزار تن کاتد در کشور هستیم بیان کرد: عملیات اجرای پروژه های جدید در مس سرچشمه رفسنجان با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان آغاز شده و شرکت های مادر با شرکت های صنعتی بزرگ، محور توسعه ای منطقه هستند

وزیر صنعت معدن و تجارت در این ایین با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران از شرکت ‌های مهمی است اذعان داشت: می تواند از این مجتمع صنعتی به عنوان محور توسعه استان و کشور استفاده کرد وهمچنین ایران در حوزه توسعه و اکتشافات‌ در سطح اقتصاد بین الملل خوب عمل کرده است.

وی با توجه به خارج شدن از برجام‌ گفت :اگر صنایع مس، پتروشیمی ، الو مینیوم و صنایع غذایی نبودند نمی توانستیم‌ از تحریم‌ ها عبور کنیم‌ و همچنین در تولید ۲۹ قلم از محصولات صنعتی رشد فوق العاده ای داشتیم .

علی رضا رزم حسینی با اشاره به رشد 28درصدی در زمینه تولید خودرو در کشور خاطر نشان کرد: در ۹ ماه اخیر رشد صنعت و معدن ایران به ۵/۴ درصد رسیده است و همچنین امیدوار هستیم تا پایان سال این‌ رقم به ۶ درصد افزایش یابد ،در حوزه معادن هم رشد خوبی داشتیم و در حوزه تجارت به دلیل ویروس کرونا خساراتی متحمل شدیم نه تنها ایران بلکه کل دنیا در زمینه تجارت خسارت هایی متحمل شدند.

ودر اخر با توجه به اینکه رشد صادرات کالا از ایران در ۹ ماهه گذشته بیان کرد: صادرات تا پایان سالی رشد خوبی خواهد داشت


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.