منو

مدیر کل بهزیستی استان کرمان :باید با همت و همدلی برای‌ کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کرد.

با توجه به امار کودک آزاری در رفسنجان باید ریشه کودک آزاری را در شهرستان پیدا کرد و همچنین ریشه کودک ازاری به خانواده برمیگردد بنابراین باید بستر خانواده را‌ سالم‌ سازی کرد که کودکان در محیطی‌ آرام رشد کنند که فرد سالمی از نظر جسمی و روحی وارد جامعه شود.

۲۷ دی ۱۳۹۹

به گزارش ایستار ،صبح امروز عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در جلسه شورای اجتماعی شهرستان درفرمانداری رفسنجان با اشاره به اینکه عدم برنامه در حوزه اجتماعی موجب بروز آسیب های اجتماعی شده است عنوان کرد: مسائل اجتماعی به شکل طبیعی رخ می دهند و رشد می کنند وهمچنین باید با همت و همدلی برای‌ کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کرد.

صادق زاده با توجه به اینکه در استان کرمان با رشد مسائل اجتماعی از جمله کودک آزاری، سالمند آزاری، طلاق، خشونت روبه رو هستیم اظهار کرد:این موارد از دغدغه های رهبری هم است که در کنار پرداختن به مسائل اقتصادی و سیاسی باید به مسائل اجتماعی هم اهمیت داد که سبب رشد جامعه شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۵۷که جنگ تحمیلی آغاز شد مردم ایران برجسته ترین‌ نقش ها را ایفا کردند و همچنین بعد از جنگ‌ در سازندگی کشور همیاری کردند اذعان کرد:باید از ظرفیت خیرین‌ شهرستان‌ رفسنجان‌ که از دیرباز در حوزه های مختلف از جمله مدرسه سازی، ساخت مسجد و حسینیه، مسکن سازی و امنیت بسیار منشا خیر‌ بودند استفاده کرد.

وی با توجه به امار کودک آزاری در رفسنجان خاطر نشان کرد :باید ریشه کودک آزاری را در شهرستان پیدا کرد و همچنین ریشه کودک ازاری به خانواده برمیگردد بنابراین باید بستر خانواده را‌ سالم‌ سازی کرد که کودکان در محیطی‌ آرام رشد کنند که فرد سالمی از نظر جسمی و روحی وارد جامعه شود.

صادق زاده در ادامه باتوجه به اینکه 7.1 درصد از بیماران روانی استان کرمان در رفسنجان سکونت دارند گفت: که مرکز نگهداری و حمایت از این بیماران هم در رفسنجان وجود ندارد .

مدیر کل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: 12.6 درصد از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست استان کرمان در شهرستان رفسنجان زندگی می کنند که تنها یک مرکز برای نگهداری آن ها در رفسنجان وجود دارد وهمچنین 2.4 درصد از مهد کودک های استان در رفسنجان دایر است.

صادق زاده گفت :با وجود23 مرکز توانبخشی در استان کرمان اما در شهرستان رفسنجان این مرکز در صورت نیاز شهرستان وجود ندارد.

وی با توجه به رشد آسیب های اجتماعی در رفسنجان بیان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان باید تقویت شود.

عباس صادق زاده گفت:رفسنجان‌ مستعد مرکز جامع پیشگیری‌ از طلاق، اعتیاد، خشونت و آسیب های اجتماعی با رویکرد علمی است و همچنین با وجود اینکه بسیاری از زوجین دارای تصیلات هستند با همدیگر یا با بچه ها سازگاری ندارند و منجر به بروز آسیب های اجتماعی می شد

و در اخر با توجه تدوین سند جامع و راهبردی مسائل اجتماعی رفسنجان در دست است یاد اور شد:سند جامع‌ و راهبردی مسائل اجتماعی رفسنجان را با هدف ارائه راهکارهای بهتر زندگی کردن را در دست تدوین داریم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.