منو

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی: باید کار مردم را سامان داد و بهبود بخشید

باید کار مردم را سامان داد و بهبود بخشید زیرا وظیفه ما است و اگر غیر این کار باشد با روحیه انقلابی و اموزه های دینی ما مغایرت دارد.

۰۲ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش ایستار ، عصر پنج شنبه علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی و رفع مشکلات شهرستان های رفسنجان و انار در دفتر امام جمعه رفسنجان با اشاره به پنج ویژگی شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله ایمان، اخلاص، شجاعت، ایمان به ولایت و عشق به ولایت اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی پنج ویژگی بسیار آشکار داشت که او حاج قاسمی شد که در دل های همه جای گرفت و همچنین از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی این بود که شخصیتی برجسته داشت، در مجلس خبرگان رهبری حضور داشت، تربیت نسل انقلابی، ولایت پذیر بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن یاد اوردی نامه ای که حضرت علی (ع) بر منشور حکمرانی جامعه در زمینه گرفتن مالیات و خراج به مالک اشتر نوشت تصریح کرد: در کشور ما مالیات به معنای درست و صحیح نمی گیریم بین 100 تا 150 هزار میلیارد تومان فرارمالیاتی داریم دولت به جای اینکه دنبال دعوا باشد باید جلوی فرار مالیاتی را بگیرد.

نیکزاد با توجه به اینکه جهاد با دشمنان دوِمین ویژگی است که امام علی (ع) به مالک اشتر نوشت تاکید کرد:ما مدیون مدافع حرم، رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح هستیم و اگر روحیه انقلابی نبود آمریکا به ایران هم حمله می کرد و همچنین آمریکا قصد داشت با پیروزی در ایران، کشورهای عربستان، کردستان، آذربایجان و … را در ایران درست کند.

وی ادامه داد: روزی تاریخ از آنچه که در مورد نوامیس سوریه و بلایایی که داعش بر سر زنان می آورد شرمنده خواهد شدبنابراین با دشمنان باید جهاد را داشته باشیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه سامان دادن و بهبود بخشیدن به کار مردم وظیفه ماست عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به وجود آمد و این انقلاب اجازه داد جمهوریت اسلامی باشد و جمهوریت به من و شما رأی داده که دولت ها و مجلس ها به وجود آیند.

وی در ادامه گفت: این دولت ها و مجلس های شورای اسلامی با آرمان های انقلاب اسلامی به وجود آمدند و آرمان های انقلاب اسلامی با رصد مقام رهبری در دنیا آبرومند است اینکه ما در باب دولتمردان و یا در باب کارگزاران نظام به معنای سه قوه نتوانستیم با آرمان های انقلاب اسلامی کار را پیش ببریم نقص از ما است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر واقعیت پذیری را می پذیرفتیم اذعان کرد :پس چرا مردم به جای دنبال کردن ضابطه در اکثر کارها، به دنبال رابطه اند؟ چرا نمی توانیم بفهمیم بعد از 41 سال پیروزی انقلاب اسلامی کار باید با ضابطه پیش برود نه با رابطه.

نیکزاد در زمینه آباد کردن شهرها یاد اورشد: واقعیت پذیری عدالت اجتماعی را در آباد کردن شهرها رعایت نکردیم و ما در عملکردمان طبیعت را به هم زدیم و در عملکردمان عدالت اجتماعی را رعایت نکردیم.

وی در ادامه گفت:جاهایی که استعداد طبیعی وجود دارد نرفتیم دنبال آن استعدادها، 10 استان از استان های کشور رو به توسعه به شدت در حال حرکت اند در حالی که 14 استان هر روز فقیرتر می شوند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مخالف صادرات نیستیم گفت:اگر فولاد در کشور 30 میلیون تن تولید می شود 15 میلیون تن مصرف کشور است بنابراین مابقی را باید صادر کنید و همچنین 48 درصد صادرات فولاد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به جمع بندی مصوبات این جلسه عنوان کرد: باید ایستگاه راه آهن احمدآباد رفسنجان توسعه یابد و سهمیه مسافرین آن 2 برابر شود، در مورد آنتن دهی رفسنجان و انار هم وزارت ارتباطات ظرف مدت یک ماه نسبت به این امر اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: 153 کیلومتر راه ،راه آهن احمد آباد – رفسنجان – باغین – کرمان 70 درصد را بخش خصوصی تامین و 30 درصد باقی مانده را دولت کمک خواهدکرد.

نیکزاد با توجه به اینکه کشور ایران در حوزه های بورس، قیر، فولاد، سیمان روال عادی را ندارد اظهار کرد:بعضی ها فکر می‌کنند که ما با بورس مشکل درایم امّا کسانی که مردم را به معاملات بورسی دعوت کردند پای کار بایستند و سعی نکنند توپ را به میدان مجلس بیندازند و از سرمایه های مردم حمایت کنند.

در اخر تصریح کرد: باید کار مردم را سامان داد و بهبود بخشید زیرا وظیفه ما است و اگر غیر این کار باشد با روحیه انقلابی و اموزه های دینی ما مغایرت دارد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.