منو

توزیع 10 هزار اصله درخت از 15 تا 22 اسفندماه /سرانه فضای سبز رفسنجان 18/2 مترمربع به ازای هرنفر

شهردار رفسنجان از توزیع 10هزار اصله درخت بین شهروندان از 15 تا 22 اسفند ماه خبرداد.

۰۶ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان ،مهندس مختاری شهردار رفسنجان عصرامروز درجلسه هماهنگی گرامیداشت روزدرختکاری که با حضور دکتر جلالی نماینده مردم رفسنجان واناردرمجلس وجمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان درجهاد کشاورزی شهرستان برگزار شدعنوان کرد: در رفسنجان یازده حلقه چاه وجود دارد که آب فضای سبز  شهری از آن ها  تأمین می شود.وهمچنین سرانه فضای سبز رفسنجان 18/2 متر مربع به ازای هرنفر است یعنی در حدود 310 هکتار فضای سبز شهری وجود دارد که خارج از فضاهایی است که در اختیار ادارات و منازل میباشندکه صرفا توسط شهرداری حفظ و نگهداری میشوند.

شهردار رفسنجان افزود: مهمترین قسمتی که در بحث فضای سبز بسیار مهم است بحث آب است که چاه‌های مذکور در حال حاضر حداکثر 20 لیتر و حداقل 6/5 لیتر بر ثانیه آبدهی دارند.

وی با اشاره به کیفیت آب بیان کرد: در استان کرمان شهرستان های رفسنجان و انار بدترین کیفیت آب را دارند،شهرستان های زرند ؛کرمان؛ جیرفت ؛بم و….وضعیت بهتری نسبت به شهرستان رفسنجان دارند شهرستان رفسنجان بدترین کیفیت آب از نظر ec، شوری و املاح دارد و به همین دلیل کار اجرا، توسعه و نگهداری فضای سبز بسیارکار سختی  است.و چون ec آب در نگهداری مؤثر است به همین دلیل حرکت به سمت گونه‌هایی که سازگاری بیشتری دارند در برنامه های شهرداری بوده است 

مهندس مختاری همچنین ادامه داد: علاوه بر وضعیت آب مهمترین عامل دیگر شبکههایآبرسانی است که ده سال پیش شهرستان رفسنجان جز20 شهر کشوربود که طرح مطالعات شبکه مستقل  آبرسانی (شبکه آب خام شهرداری) توسط وزارت کشورتأیید شد، که بخش قابل توجهی از آن اجرا شده است. در دوسال اخیر یک منبع دو هزار متر مکعبی ایجادشده و خط لوله آن در حال اجراست که از سمت میدان امام حسین (ع) شروع شده و تا میدان قدس اجرا می‌گردد.

وی بااشاره به توزیع درخت از 15 تا 22 اسفندماه طبق روال هرسال مطرح کرد:شهرداری هر سال برنامه هایی در هفته درختکاری دارد دوسال قبل به میزان 100 هزار اصله درخت توزیع شد که تعداد قابل توجهی بود و همچنین سال گذشته 12 هزار اصله در خت بین #همشهریان توزیع گردید.

شهردار رفسنجان در پایان  با اشاره به منبع تامین درخت؛ اداره منابع طبیعی است ؛ افزود: امسال هم طبق روال هرسال توزیع درخت در هفته درختکاری انجام خواهیم داد  که 10هزار اصله درخت بین شهروندان توزیع خواهدشدوگونه هایی که در برنامه است شامل درخت کاج ؛ اقاقیا ؛زبان گنجشک ؛ افراوسرو است؛ یک گونه میوه که “به” است دربرنامه ما قرار گرفته و حدود هزار تا دو هزار اصله توزیع خواهدشد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.